Pereiti į pagrindinį turinį

Nerį teršiantiems tiltininkams – 500 litų bauda

2013-09-03 14:00

Dėl "Kauno tiltams" duoto nurodymo perdažyti P. Vileišio tilto turėklus kilo skandalas. Paaiškėjo, kad darbininkai teršia Nerį. Už tai aplinkosaugininkai šiandien išrašė baudą.

Dėl "Kauno tiltams" duoto nurodymo perdažyti P. Vileišio tilto turėklus kilo skandalas. Paaiškėjo, kad darbininkai teršia Nerį. Už tai aplinkosaugininkai šiandien išrašė baudą.

Akivaizdus pažeidimas

"Oho, – pamatęs, kaip dirba P.Vileišio tilto turėklų dažus nuvalantys darbininkai, nustėro Kauno aplinkos apsaugos departamento Kauno miesto agentūros vedėjas Eugenijus Vainalavičius. – Tai yra akivaizdus pažeidimas, už kurį mes bausime."

Seniems tilto turėklų dažams nuvalyti naudojamas kvarcinis smėlis. Jis gamtai nėra kenksmingas, tačiau nuvalyti dažai turi būti surinkti, bet krenta tiesiai į Nerį.

Už darbus atsakingas specialistas verdiktą išgirdo šiandien. Už aplinkos teršimą kenksmingomis medžiagomis jam skirta 500 litų dydžio bauda.

"Ši problema kilo dėl nepalankių gamtos sąlygų", – dažus valiusius specialistus teisino "Kauno tiltų" atstovė spaudai Rimantė Jablonskytė.

Nusilupo per kelerius metus

Nusilupusius dažus vasaros pradžioje pastebėjo Kauno miesto savivaldybės specialistai, kurie apie aptiktą defektą pranešė mažiau nei prieš penkerius metus tiltą rekonstravusiems "Kauno tiltams". Greitai baigsis dažymo darbams taikoma garantija, todėl savivaldybė nedelsiant nurodė bendrovei ištaisyti broką.

Už tiltą atsakingi specialistai anksčiau teisinosi, kad dažai pradėjo luptis, nes buvo dažomi ant cinkuoto paviršiaus. Tokį metalą galima dažyti, tačiau reikalingi specialūs dažai. "Kauno dienai" nepavyko išsiaiškinti, ar dažai atsilupo, nes netinkamai buvo parinkti, ar nebuvo kokybiški, nes "Kauno tiltai" nusprendė sutaupyti dažymui.

Greičiausiai taupymas kaltas ir dėl Neries užteršimo senų dažų likučiais. Vasaros viduryje planuota, kad tilto turėklai bus ardomi segmentais, kurie būtų dažomi kitoje vietoje, tačiau vieną segmentą nuėmę, nudažę ir atgal sumontavę darbininkai nusprendė, kad toks procesas pernelyg ilgas ir sudėtingas.

"Turėklų demontavimas ir vežimas į gamyklą perdažyti apsunkina ir pailgina visą procesą bei sumažina atstatytų turėklų stiprumą įtvirtinimo vietoje. Siekiant greičiau ir kokybiškiau atlikti darbus, nesudaryti trukdžių transportui ir rūpinantis pėsčiųjų saugumu, buvo nuspręsta turėklų neardyti ir juos perdažyti vietoje", – taip sprendimą aiškino R.Jablonskytė.

Kaltina vėją

Redakcijos turimose nuotraukose akivaizdžiai matyti, kad kvarcinis smėlis ir dažai pučiami nuo tilto į Nerį, tačiau R.Jablonskytė kaltina vėją.

"Atliekant tilto atitvarų valymo darbus buvo nepakankamai įvertintas vėjo stiprumas, dėl kurio dalis smėlio ir kitų nešvarumų pateko į vandenį. Subrangovai ėmėsi griežtesnių aplinkos apsaugos priemonių", – sakė "Kauno tiltų" atstovė.

Turėklų perdažymo darbus atlieka "Kauno tiltų" samdyti subrangovai, tačiau R.Jablonskytei šią vasarą jau teko teisintis, kai dėl prasidėjusių dažų nuvalymo darbų buvo sutrikdytas eismas P.Vileišio tiltu.

Vasaros pradžioje jį apžiūrėję savivaldybės tarnautojai taip pat įtarė, kad pataupyta tiesiant asfalto dangą, tačiau Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Proberkas vakar sakė, kad dėl to jokių priekaištų savivaldybė "Kauno tiltams" neturės.

Aplinkosaugininkų ir "Kauno tiltų" pozicijos susikirto ne tik dėl P.Vileišio tilto. Vienu nesėkmingiausių bendrovės projektų galima vadinti Nemuno salos kanalo išvalymo darbus. "Kauno tiltai" į krūvą surinko kanalo dumblą, tačiau atsisakė jį išvežti projekte numatytomis sąlygomis. Kai kurie Nemuno salos lankytojai bendrovę keikia, nes neva ši nesugebėjo išvežti ne tik dumblo, bet ir kai kurio statybinio laužo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų