- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Parvykę po darbų namo dažnai dalyvaujame savotiškoje loterijoje – rasime vietos automobiliui ar teks numesti jį nakčiai kur nors pakeliui", – pasakojo kaunietė Edita. Panašu, kad centre gyvenančių kauniečių problemas imsis spręsti miesto savivaldybė.
Tenka sukti ratus
45-erių Edita, ne vienus metus praleidusi užsienyje, jau keletą metų gyvena Kaune. Veikli moteris įsikūrė pačiame miesto centre – Laisvės alėjos prieigose. Ji tikino, kad rinkdamasi būstą įvertino visus gyvenimo centre privalumus, todėl į būstą investavo kur kas daugiau, nei tai jai būtų kainavę nuošalesniuose mikrorajonuose. Anot pašnekovės, iš esmės sprendimas pasiteisino, tačiau kuo toliau, tuo didesniu galvos skausmu tampa automobilio parkavimas grįžus iš darbo.
"Iki 18 val. erdvių I.Kanto ir aplinkinėse gatvėse tikrai pakanka. Tačiau vakarais, kai stovėjimas tampa nemokamas, vaizdas pasikeičia į blogąją pusę. Jaučiamės kaip kokiame Niujorke, visi tarsi suplūsta į centrą ir, palikę mašinas prie mūsų, išeina pramogauti į vakarinę Laisvės alėją ar Senamiestį. Mums, vietiniams gyventojams, išsipirkusiems ilgalaikius parkavimo leidimus, labai sunku rasti bent mažiausią laisvą plotelį įsprausti savo automobilį. Ne sykį teko sukti ratus apie visą miesto centrą po pusvalandį ar net ilgiau, kad galėčiau pasistatyti mašiną nepažeisdama Kelių eismo taisyklių, – pasakojo kaunietė. – Man net baisu pagalvoti, kas bus, kai rugsėjį Kaune padidės transporto srautas. Tada turbūt teks bėgti iš darbo keletu valandų anksčiau ir ieškoti vietos automobiliui."
Centras perpildytas
Centrinėje miesto dalyje nemažėjantis transporto srautas tampa iššūkiu ne tik vietiniams gyventojams. Specialistai ragina kovoti su tarša, nuolatiniu triukšmu ir tykančiu pavojumi automobilių užgrūstose gatvėse. Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus, šios problemos žinomos ir savivaldybės atstovams, tad artimiausiu metu jas ketinama spręsti.
Artimiausiame Kauno tarybos posėdyje bus svarstomas eismo srautus turintis suvaldyti parkavimo naujovių paketas. Kauno miesto tarybai parengtame siūlyme numatyta pratęsti parkavimo laiką iki 20 val. trijose automobilių stovėjimo zonose: mėlynojoje, raudonojoje ir geltonojoje. Šios zonos apima Laisvės alėją ir jos prieigas, Senamiestį. Žaliojoje zonoje pokyčių nenumatoma.
"Mes stebėjome ir analizavime situaciją. Akivaizdu, kad 18–20 val. automobilių užstatymas šiose zonose siekia daugiau kaip 80 proc., kai kuriose – per 90 proc. Visiškai suprantame gyventojų, kurie prašo kontroliuoti eismo srautus centrinėje miesto dalyje, pageidavimus. Iš jų nuolat sulaukiame skundų ir peticijų, raginančių imtis veiksmų. Įgyvendinus šiuos sprendimus padidėtų automobilių rotacija stovėjimo vietose, jie būtų paliekami trumpesniam laikui, tad visi vairuotojai rastų vietos", – pasakojo M.Matusevičius.
Lėšos – į infrastruktūrą
Specialistų teigimu, dėl automobiliais užgrūsto miesto centro didėja tarša, iškyla didesnė avarijų tikimybė, kai ieškodami vietos automobiliui pastatyti vairuotojai priversti sukti ratus ir nuolat stabčioti važiuojamojoje gatvės dalyje. Projekte numatyti pokyčiai turėtų paliesti ir dvi automobilių aikšteles šalia Kauno pilies. Naujuoju sprendimu šias aikšteles dėl didelės apkrovos ketinama vietoje žaliosios zonos priskirti mėlynajai. Stovėjimo vietas rezervavusios įmonės turės galimybę mokėti už vietą nuo 7 iki 18 val., o likusį laiką rezervuotoje vietoje automobilius galėtų statyti visi norintys.
"Iki šiol vietas rezervavusios įmonės turėdavo mokėti už visą parą. Dabar siūloma nauja tvarka, pagal kurią įmonės mokės už laiką nuo 7 iki 18 val. Tai reiškia, kad nuo 18 val. bus daugiau parkavimo vietų visiems kauniečiams ir miesto svečiams", – pabrėžė M.Matusevičius.
Visą siūlymų paketą dar turės patvirtinti liepos 23 d. posėdžiausiantys miesto tarybos nariai.
Už automobilių stovėjimą surinktos lėšos keliauja į miesto biudžetą, kuris naudojamas miesto infrastruktūrai gerinti: asfaltuojamos aikštelės, įrengiami dviračių takai, tvarkomos miesto gatvės ir šaligatviai, remontuojami tiltai.
Komentaras
Kauno miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius:
Vakarinio parkavimo Kauno centre ir Senamiestyje problemos iš tiesų egzistuoja. Jos aktualios ne tik vietiniams gyventojams, bet ir atvykstantiems į renginius kauniečiams bei svečiams. Tad akivaizdu, kad sprendimai būtini. Jie gali būti įvairūs – tiek greitesni, tiek ilgalaikiai. Pasaulyje yra įvairių pavyzdžių – tai ir įvažiavimo į miesto centrą apribojimas, parkavimo didesnis ar ilgesnis apmokestinimas nei kitose zonose. Yra ir vadinamieji žalieji sprendimai: miestiečių skatinimas persėsti į viešąjį transportą, autonomiškai valdomi autobusai ar Skandinavijoje bei Nyderlanduose itin populiarūs dviračiai, Lietuvoje populiarėjantys elektriniai paspirtukai ir t.t. Manau, ir Kaune eisime tokiu keliu. Tačiau daug kas priklauso ir nuo žmonių mentaliteto, o jis taip greit nesikeičia. Pavyzdžiui, laisvų parkavimo vietų skaičius priklauso ir nuo to, ar tvarkingai statome automobilius. Yra apskaičiuota, kad kiemuose, kur yra tvarkingai sužymėtos parkavimo vietos, automobilių telpa apie 20 proc. daugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas5
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa38
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...