„Ką ilgojo savaitgalio metu veikė įstaiga, kuriai pandemijos metu norisi užduoti daugiausiai klausimų? Ilgojo savaitgalio metu dirbo Karštoji linija 1808, didžiųjų miestų mobilūs punktai, imantys tyrimus, laboratorijos, didžiuosiuose miestuose budėjo šeimos gydytojai. NVSC dirbo tik automatinė sistema, siuntinėjanti SMS žinutes tiems, kurie sugebėjo internete užpildyti sergančiojo anketą“, – portalui pasakojo kaunietė Raimonda (tikrasis vardas redakcijai yra žinomas).
Pilnai nuo COVID-19 paskiepyta moteris šeštadienį dėl turėto aukšto kontakto su sergančiuoju koronavirusu sulaukė NVSC žinutės dėl izoliacijos. Ji sergančiojo pateiktoje anketoje buvo įvardinta kaip turėjusi kontaktą. Raimonda teigė, kad norėjo NVSC specialistus informuoti, kad yra pasiskiepijusi ir nutraukti izoliaciją, tačiau nei telefonu, nei elektroniniu paštu jai nepavyko susisiekti su centro darbuotojais.
Skaitytojos nuotr.
„Kiek žmonių liko be informacijos, kaip elgtis gavus teigiamą atsakymą? Kiek žmonių, gavę teigiamą PGR tyrimo atsakymą, neįvardino kontaktų? Kodėl NVSC nerado darbuotojų, gebančių gyvai teikti informaciją nerimo sukaustytiems asmenims? Ir ką reikėjo daryti sąžiningam vakcinuotam žmogui, gavus tokio pobūdžio SMS žinutę? Jis lyg ir girdėjęs, kad izoliuotis nereikia, tačiau juk NVSC – griežta kontora, be jokių išlygų skirianti izoliaciją ir dar grasinanti bausmėmis už izoliacijos nesilaikymą. Kaip turėjo elgtis sąžiningas vakcinuotas pilietis, nežinantis visų NVSC taisyklių išimčių – izoliuotis (nors neprivalo, bet NVSC liepė) ar nekreipti dėmesio į NVSC žinutę ir elgtis taip, kaip jam patogiau? Kodėl NVSC spjovė į veidą žmonėms, švenčių metu iš labai arti pajutusiems COVID-19 alsavimą? Ar tikrai valstybei rūpi COVID-19 vis stipriau varžoma šalis?“ – klausimus bėrė skaitytoja.
NVSC visuomenės informavimo specialistė Justina Petravičienė portalui kauno.diena.lt tikino, kad NVSC specialistai visoje Lietuvoje dirba septynias dienas per savaitę, įskaitant savaitgalius ir švenčių dienas, nuo pat pandemijos pradžios, t. y. beveik dvejus metus.
„Dėl ribotų žmogiškųjų išteklių šiuo metu prioritetas teikiamas atvejų tyrimui, didelės rizikos sąlytį turėjusių asmenų pirminiam informavimui, leidimų pakeisti izoliacijos vietą ar sutrumpinti izoliacijos laiką išdavimui ir pan. Tuo metu telefonu žmonės konsultuojami tik darbo dienomis“, – sakė NVSC atstovė.
Ji atkreipė dėmesį, kad išsami informacija visais su COVID-19 liga susijusiais klausimais skelbiama NVSC interneto svetainėje, kur taip pat galima rasti atsakymus į dažniausiai žmonėms kylančius klausimus – tam yra sukurti atskiri poskyriai keliautojams, sąlytį su užsikrėtusiuoju turėjusiems asmenims ir pan., kad informacija būtų randama greičiau ir paprasčiau.
„Konsultuodami žmones, itin dažnai pastebime, kad jie susiranda tą pačią informaciją NVSC interneto svetainėje, tačiau neretai skambina tokiam, pavadinkime, užsitvirtinimui. Tad labai norisi akcentuoti, kad informacija, kurią skelbiame, yra tiksli, nuolat atnaujinama ir peržiūrima, reaguojant į teisės aktų pasikeitimus. Kalbant apie izoliaciją, kaip ne kartą akcentuota, jei žmogus žino, kad jam galioja išimtis dėl izoliacijos ir turi tai įrodančius dokumentus, izoliuotis neprivalo, taip pat jam nereikia pildyti ir anketos, kurios nuorodą gavo trumpąja SMS žinute“, – sakė J. Petravičienė.
Specialistė teigė, kad dokumentus reikia pateikti elektroniniu paštu [email protected]. Pateikus dokumentus, sulaukti NVSC atsakymo nereikia, jeigu didėlės rizikos sąlyčio metu po paskiepijimo buvo praėję 14 dienų. Ta pati informacija yra pateikta ir žinutėje, kurią gauna sąlytį turėję žmonės.
Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu [email protected] arba spauskite čia.
Naujausi komentarai