„Žmonės gerieji! Važiuodama temstant Užliedžiai-Vijūkai sutikau gal dvidešimt pėsčiųjų su šuniukais, vaikučiais ir vežimėliais ir nė vieno su atšvaitu ar kokia kita šviesele. Patys, kai nesivaikščiojate, o vairuojate ir suprantate, kad jūsų nesimato. Prašau, apsirūpinkime atšvaitais save ir vaikus“, – feisbuke rašė Rasa.
Po moters įrašu socialiniame tinkle pasipylė internautų komentarai.
„Aš kartą net sustojau pasakyti. Mama su dviem vaikučiais ėjo. Saugojo ji juos, bet pasakiau, kad važiuodama mačiau tik jos šešėlį ir kažką mažo šalia, o kad dar vienas ant dviratuko – net nemačiau“, – patirtimi dalijosi Rasos bendravardė.
Kiti internautai tvirtino, kad gatvėse, kuriose nėra šaligatvių, pėstieji trukdo prasilenkti automobiliams. „Retas kuris nulipa nuo asfalto net kai mašinos prasilenkinėja“, – rašė Rūtenis.
Geriau brisiu per pievą ar griovį jei nėra šaligatvio, bet tikrai nerizikuosiu būti nutrenktas kokio nors vairuotojo.
„O kodėl žmonės turi nulipti nuo asfalto jei nėra padarytų šaligatvių, kai kuriuose vietose tik grioviai, tai kur lipti? Jei kliūtis yra, tai turėtumėte sustoti, o ne mušinėti kaip kėglių“, – Rūteniui atsakė Sigita.
Tarp internautų užvirė arši diskusija: ką rinktis, jeigu gatvėje nėra įrengto šaligatvio – eiti važiuojamąja kelio dalimi ar pasitraukti į kelkraštį, kuris, prasidėjus pavasariui, gali būti pažliugęs?
„Kai žmonės juodai apsirengę, be jokių šviesą atspindinčių elementų, tai nežinau, kas geriau vardan savo sveikatos: murzini ar švarūs batai. Galiu ir aš sakyti, kad reikia važiuoti lėtai, įdėmiai stebėti kelią ir t. t. Bet žinant šių dienų vairavimo kultūrą, pofik man ir batai, ir švara. Geriau brisiu per pievą ar griovį, jei nėra šaligatvio, bet tikrai nerizikuosiu būti nutrenktas kokio nors vairuotojo“, – rašė internautas Karolis.
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Vaitkevičienė pateikė praėjusiais metais tamsiu paros metu įvykusių nelaimių statistiką. „2020 metais iki kovo pabaigos tamsiu paros metu žuvo trys pėstieji“, – nurodė policijos atstovė ir pateikė daugiau detalių apie eismo nelaimes.
2020 metų sausio 23 dieną 6.45 val. kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, 13,52 kilometre, automobilio vairuotoja partrenkė pėsčiąjį, kuris ėjo tamsiu paros metu be atšvaito ar kitų šviesą atspindinčių elementų. Asmuo ėjo važiuojamąja kelio dalimi, ant jo po eismo įvykio užvažiavo kita transporto priemonė, eismo įvykio metu žuvo apie apie 50-60 metų pėsčiasis.
Tų pačių metų vasario 21 dieną 8.55 val. Kaune, V. Krėvės prospekte, nuo Kovo 11-osios gatvės link Pramonės prospekto važiuojantis automobilis ties V. Krėvės prospekto 57 pastatu partrenkė į važiuojamąją kelio dalį iš dešinės pusės (pagal automobilio važiavimo kryptį) išėjusį 78 metų pėsčiąjį, kuris nuo patirtų sužalojimų mirė.
2020 metų kovo 22 dieną 20.37 val. Šešuvos kaime, Turžėnų kelyje, automobilio vairuotojas partrenkė ir mirtinai sužalojo 66 metų pėsčiąjį, kuris tamsiu paros metu be atšvaito ar kitų šviesą atspindinčių elementų ėjo važiuojamąja kelio dalimi prieš transporto priemonių judėjimo kryptį.
Policijos duomenimis, 2021 metais iki kovo 15 dienos nežuvo nei vienas pėsčiasis eismo dalyvis.
Komunikacijos poskyrio vedėja priminė apie būtinybę būti prisisegus atšvaitus ir pasidalijo atmintine, kuri turėtų būti aktuali tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams.
Naujausi komentarai