Po "Kauno dienos" rašinio urėdai puolė mėtyti pėdas Pereiti į pagrindinį turinį

Po "Kauno dienos" rašinio urėdai puolė mėtyti pėdas

2013-09-20 07:00

Po neskaidrius Lietuvos miškų urėdijų automobilių pirkimus atskleidusio "Kauno dienos" rašinio Kauno miškų urėdija puolė plauti savo mundurą, tačiau dėmės pernelyg įsigėrusios.

Po neskaidrius Lietuvos miškų urėdijų automobilių pirkimus atskleidusio "Kauno dienos" rašinio Kauno miškų urėdija puolė plauti savo mundurą, tačiau dėmės pernelyg įsigėrusios. Rašydama sąlygas automobilio pirkimui, urėdija reikalavimus nurašė nuo "Toyotos Rav 4" kainininko.

Bandė suktis iš padėties

Po dienraščio rašinio į redakciją kreipėsi Kauno miškų urėdija, reikalaudama "nedelsiant paneigti tikrovės neatitinkančią informaciją, kad VĮ "Kauno miškų urėdijos" lengvųjų automobilių pirkimo sąlygos buvo pritaikytos tik "Toyota" automobiliui".

"Kauno diena" rašė, kad dalis iš 42 Lietuvos urėdijų reikalavimus rašo taip, kad juos atitiktų konkretus vieno automobilių gamintojo modelis. Tarp įtartinų pavyzdžių atsidūrė ir praėjusiais metais Kauno miškų urėdijos vykdytas automobilių viešasis pirkimas, kuriame dalyvavo vienintelis dalyvis, pasiūlęs vienintelį modelį – "Toyotą Rav 4".

Po rašinio urėdijos vyr. inžinierius Saulius Lazauskas "Kauno dieną" bandė įtikinti, kad pagal surašytas pirkimo sąlygas automobilius galėjo pasiūlyti ne tik "Toyotos", bet ir "Mitsubishi", "Subaru", "Hyundai", "Mercedes Benz" ir "Kia" pardavėjai. Paprašėme S.Lazausko nurodyti konkrečius urėdijos reikalavimus atitinkančius automobilių gamintojų modelius. Inžinierius neatsakė.

Nurašė net klaidą

Į urėdijos iškeltus specifinių reikalavimų rėmus įsprausti kitų gamintojų modelius pabandė pati "Kauno diena", tačiau užteko pusvalandžio, kad įsitikintume – tai neįmanoma. Pretendentai lyg lapai ėmė kristi vos ėmus lyginti keturis varomuosius ratus turinčių modelių matmenis.

Vien dėl jų į urėdijos garažą nesugebėtų įsisprausti nė vienas iš "Subaru" ir "Hyundai" modelių. Matmenų barjerą įveiktų du iš keturių "Mitsubishi" visureigiai: "Pajero" ir "L200". Vis dėlto jie įstrigtų dėl pernelyg didelės variklių taršos. Dėl tų pačių priežasčių atkristų visi "Mercedes Benz" visureigiai ir vienas iš dviejų keturis varančiuosius ratus turinčių "Kia" modelių.

Ilgiausiai pagal Kauno miškų urėdijos reikalavimus sudarytame teste atsilaikė "Kia Sorento" visureigis. Tačiau ir jis krito nelygioje kovoje, kai susidūrė su specifiniais reikalavimais. Kitaip ir negalėjo būtų, nes daugelis jų žodis žodin nurašyti nuo "Toyotos Rav 4" kainininko, esančio "Toyota" automobilius parduodančios bendrovės "Autotoja" internetiniame tinklalapyje. Urėdijos darbuotojai taip įsijautė, kad net vieną žodį parašė su ta pačia klaida. Nenuostabu, kad urėdija ne tik nusipirko "Rav 4", bet ir pirko ją iš "Autotojos".

Sulaukė ministerijos dėmesio

Rugsėjo pradžioje pasirodžiusiame "Kauno dienos" straipsnyje rašyta, kad lietaus ir prieblandos jutikliai, beraktė užvedimo sistema, dviejų zonų automatinis kondicionierius – tėra keli iš aibės Lietuvos urėdijų automobiliams privalomų įnorių. Daugeliu atvejų urėdijų automobilių pirkimai sulaukia vienintelio dalyvio. Tai leidžia daryti prielaidą, kad mašinoms keliami reikalavimai buvo pritaikyti vienam modeliui.

Po šio rašinio miškų urėdijas kuruojančios Aplinkos ministerijos ministras Valentinas Mazuronis savo įsakymu nedelsiant subūrė darbo grupę, kuriai pavesta išsiaiškinti, ar urėdijos nepažeidė įstatymų. Darbo grupė išvadas turėtų pateikti mėnesio pabaigoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra