M. Kavaliauskas tikina, kad mūsų šalies aviacijos istorija verta net ne vieno, o kelių filmų. Spręskite patys: 1928 m. du lakūnai, plk. ltn. Leonardas Peseckas ir mjr. Kazys Šimkus, užsidegus kabinai, užlipo ant lėktuvo sparnų ir balansuodami vien savo svoriu, sugebėjo jį sėkmingai nutupdyti bei liko gyvi. Lietuvos karo aviacijos kūrėjas Antanas Gustaitis, sukonstravęs beveik 10-t skirtingų lėktuvų, su kolega Jurgiu Dobkevičiumi žaisdavo šachmatais... be šachmatų lentos. Figūrų ėjimus jie atlikdavo tiesiog savo galvose. Gi paminėtas J.Dobkevičius, pirmasis Lietuvoje atlikęs mirties kilpą, iki 25-erių metų jau buvo sukonstravęs tris lėktuvus, kurie to meto Europoje išsiskyrė unikalia konstrukcija ir greičiu. Ir tai tik kelios istorijos iš įspūdingo laikotarpio, kuomet nepriklausomos Lietuvos aviatoriai ne tik konstravo, linksminosi, bet ir mūšiuose gynė šalies laisvę.
Apie tarpukario Lietuvos svajonių jaunikius, laksčiusius motociklais ir padanges raižiusius plieniniais paukščiais, pokalbis „Kauno dienos“ studijoje su M.Kavaliausku.
Naujausi komentarai