Pereiti į pagrindinį turinį

Reikalauja padorios įvažos į magistralę „Via Baltica“

2016-09-15 02:00

Magistralės "Via Baltica" rekonstrukcija suglumino kai kuriuos vietinius gyventojus. Pastačius naujus viadukus, iškilo rimtų klausimų dėl saugumo. Valdininkai tikina, kad padarytos klaidos bus taisomos artimiausiu metu.

Elijaus Kniežausko nuotr.

Naujos įvažos

Į "Kauno dieną" kreipėsi Jurginiškių kaimo gyventojai. Jie baiminasi, kad greitai bus baigtas pirmasis "Via Balticos" rekonstrukcijos etapas, o į jų priekaištus dėl nekokybiškai atliktų darbų niekas nekreipia dėmesio, žmonėms nesaugu grįžti į namus.

Rekonstruojant magistralinį kelią Kaunas–Marijampolė–Suvalkai buvo įrengtos naujos įvažos. Vos pradėjus grandiozinius darbus, specialistai tikino, kad naujos įvažos užtikrins saugumą ir bus įrengtos atsižvelgus į visus eismo parametrus, tačiau netoli Juragių gyvenvietės esančio Jurginiškių kaimo gyventojai saugumu smarkiai suabejojo.

"Senąją įvažą uždarė ir ties Mauručiais pastatė naują tunelį bei nutiesė keliuką. Problema ta, kad tunelis kerta visas keturias kelio "Via Baltica" eismo juostas. Iš mokyklos grįžta mokiniai ir turi eiti tuo tuneliu, o jis neapšviestas, tad tikrai nesaugu", – pasakojo Kazė Augustaitienė.

Moteris tikino, kad su rekonstrukcijos planais jie nebuvo supažindinti, tačiau nori, kad namo grįžti būtų saugu, o padarytos naujos išvažos nieko gero nežada. K.Augustaitienė pastebėjo, kad naujasis keliukas, nuo Mauručių vedantis į Jurginiškių kaimą, yra per siauras – du automobiliai vos telpa prasilenkti. Neįrengti ir šaligatviai, tad mokinukams nesaugu ne tik tamsiame tunelyje, bet ir išėjus iš jo.

K.Augustaitienė sakė, kad praėjusią savaitę rinko parašus ir įteikė juos Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) bei Kauno rajono savivaldybei. Gyventojai taip tikisi atkreipti dėmesį ir paraginti įrengti tinkamus kelius tam, kad būtų išvengta skaudžių nelaimių.

Gerins situaciją

Pasak LAKD atstovo Evaldo Tamariūno, prieš kelias dienas buvo surengtas išvažiuojamasis posėdis į Jurginiškių kaimą. Jame dalyvavo ne tik direkcijos specialistai, bet ir Kauno rajono savivaldybės bei vietinių mokymosi įstaigų atstovai, tačiau kol kas dar nenuspręsta, kaip bus taisoma situacija.

"Vietoje specialistai tarėsi su gyventojais, išklausė jų skundus. Svarstoma, ar apšviesti tunelį, ar užtikrinti, kad daugiau autobusų važiuotų ir taip nereikėtų pėstiesiems kirsti tamsaus tunelio. Jei važinės daugiau autobusų, bus saugiau ir iš mokyklos grįžtantiems moksleiviams", – aiškino LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius konsultantas E.Tamariūnas.

Tolesnė rekonstrukcija

Kelių direkcija šiemet pradėjo įgyvendinti antrąjį "Via Balticos" rekonstrukcijos etapą – ruožo nuo 35,4 iki 45,15 km. Ši intensyvaus eismo kelio atkarpa turėtų tapti saugesnė.

Numatyta ne tik išplatinti kelią. Vieno lygio sankryžos su rajoniniais keliais bus naikinamos. Sankryžoje su keliu Kvietkiškis–Utalina atsiras tunelis. Magistralinio ir rajoninio kelio Gudeliai–Smilgiai–Būdviečiai susikirtimo vietoje bus rengiama skirtingų lygių sankirta. Projektuojamoje sankirtoje bus pastatytas viadukas. Sankirta taip pat bus projektuojama vietoje kelio A5 vieno lygio sankryžos su rajoniniu keliu Selema–Grigaliūnai.

Rekonstruojamame kelio ruože numatytos aplinkosauginės priemonės: triukšmo slopinimo sienutės, apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų, požeminė laukinių gyvūnų perėja, numatytas esamų lietaus nuotekų valymo įrenginių rekonstravimas. Skiriamosios juostos viduryje numatyta įrengti kelio dangos drenažą, kuris sausintų dangos konstrukciją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų