Save kuriantis miestas: Kauno žinia turistams Pereiti į pagrindinį turinį

Save kuriantis miestas: Kauno žinia turistams

2025-03-27 05:00

Netrukus prasidės intensyvus turizmo sezonas, tad Kaunas jau dabar pristato save įvairiose šalyse – informacija skrieja ir šeimoms, ir kultūros mėgėjams ar medicinos turistams.

Tradicinis: Belfasto oro uoste galima išvysti Kauno plakatą. Tradicinis: Belfasto oro uoste galima išvysti Kauno plakatą. Tradicinis: Belfasto oro uoste galima išvysti Kauno plakatą. Tradicinis: Belfasto oro uoste galima išvysti Kauno plakatą. Tradicinis: Belfasto oro uoste galima išvysti Kauno plakatą.

Reklaminės kampanijos

Kaunas siekia prisistatyti įvairioms užsienio šalims, tačiau didžiausias dėmesys skiriamas artimiausiems kaimynams. Parengtos įvairios reklamos su vis kitokia informacija ir viliojančios aplankyti mūsų miestą.

„Kampanijas planuojame pagal keliautojų cikliškumą – didžiausia tikimybė juos pritraukti, kai jie ruošiasi kelionėms. Ankstyvas pavasaris – mums pats darbymetis. Šiuo metu būtent ir derinamos kampanijos tikslinėse Kauno rinkose, taip pat atliepiant kryptis, kuriomis skraido lėktuvai iš Kauno oro uosto“, – dienraščiui komentavo „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius.

Jis tikino, kad Kaunas tikrai turi kuo didžiuotis, tad užsienyje rodomose miesto reklamose ir norima atskleisti geriausias Kauno puses, siekiant pritraukti kuo įvairesnes auditorijas.

„Reklamų temos, žinoma, yra tos, kuriomis Kaunas išsiskiria kitų Lietuvos miestų kontekste – modernizmo architektūra, įvairios veiklos keliaujančioms šeimoms, kultūros mėgėjams, sporto ir pramoginių renginių lankytojams. Džiaugiamės galėdami pristatyti ir kelionės laiku galimybę Kaune, juk čia tiek daug susipynę skirtingų veiklų ir laikotarpių. Pavyzdžiui, pristatydami mūsų muziejus nuo perliukų Art Deco ir Amsterdamo mokyklos muziejų, kitų istoriją menančių muziejų iki mūsų šviežiausios naujienos ir visų jau pamėgtos „Mokslo salos“, galime pasiekti skirtingus turistus“, – pažymėjo T. Stankevičius.

Turizmo ekspertas pažymėjo, kad reklamuojant Kauną taikomos įvairios strategijos, bet pastaruoju metu didžiausias dėmesys telkiamas į skaitmeninių reklamų potencialo išnaudojimą, ypač tas, kurios seka visą turisto kelionę – kiek jų pamatė reklamą, kiek nusipirko bilietų, keliese atvyko ir pan.

„Nepamirštame ir socialinių tinklų potencialo – aktyviai reklamuojame Kauną įvairiose platformose, išnaudodami plačias skaitmeninės rinkodaros galimybes. Šiose erdvėse skirtingomis kalbomis – angliškai, švediškai, latviškai, estiškai, lenkiškai ir vokiškai – pasakojame apie mūsų miestą, didžiuosius renginius ir išskirtines patirtis, taip pasiekdami dar platesnę auditoriją. Tokia strategija ne tik didina Kauno matomumą tarptautinėje erdvėje, bet ir skatina keliautojus planuoti kelių dienų viešnagę mūsų mieste“, – apie Kauno reklaminę kampaniją užsienyje pasakojo T. Stankevičius.

Pasirinkimas: kiekvienas turistas Kaune gali rasti informacijos apie jį dominančias veiklas, tam paruošta įvairių žemėlapių, skrajučių. / „Kaunas IN“ nuotr.

Įvairios formos

„Kaunas IN“ siekia maksimaliai išnaudoti miesto privalumus, pristatydamas juos tarptautinėse parodose, spausdintuose leidiniuose, tokiuose kaip „The Guardian“, skaitmeninėje erdvėje, pavyzdžiui, „National Geographic“. Taip pat aktyviai kviečiami užsienio žurnalistai, kelionių tinklaraštininkai ir nuomonės formuotojai, kad jie iš arti patirtų ir pasauliui papasakotų apie unikalias patirtis Kaune.

Kasmet derinamos geriausios praktikos su naujomis galimybėmis. Šiemet sugrįš keli dideli, pasiteisinę projektai, tokie kaip iniciatyva su „The National Geographic“, latvių „Neighborhood“ projektas, žurnalistų vizitai, kelionių tinklaraštininkai ir, žinoma, bus išnaudojamos plačios skaitmeninės erdvės – nuo populiariausių Švedijos naujienų portalų iki kitų tarptautinių kanalų.

„Taip pat išbandysime ir naujas platformas, kad dar efektyviau pasiektume keliautojus ir įkvėptume juos atrasti Kauną. Taigi, reklamų planuojame labai įvairių – nuo plakatų oro uostuose, spausdintų populiariuose žurnaluose iki kampanijų skaitmeninėje erdvėje ar net „Žalgirio“ varžybose, kurias transliuoja tarptautiniai sporto kanalai“, – kalbėjo turizmo ekspertas.

„Šiemet Kauną pasauliui pristatome ir kaip save kuriantį miestą. Tai miestas, kuris nuolat vystosi, keičiasi ir prisitaiko prie naujų iššūkių, aktyviai įtraukiant bendruomenę, kūrybines industrijas, inovacijas ir tvarumo sprendimus. Kaunas ne tik reaguoja į pokyčius, bet ir pats juos inicijuoja – čia skatinamas gyventojų, verslo, mokslo ir kultūros bendradarbiavimas, formuojantis dinamišką ir modernų miesto veidą“, – apie naujai išleistą Kauno reklaminį klipą kalbėjo T. Stankevičius.

Reklamų temos – modernizmo architektūra, įvairios veiklos keliaujančioms šeimoms, kultūros mėgėjams, renginių lankytojams.

Anot turizmo specialisto, Kauno įvaizdžio klipas, ko gero, viena tų investicijų, kuri reikalauja daugiausia atidumo, laiko ir energijos, tačiau ir labiausiai atsiperka.

„Kam jų reikia, geriausiai atsako anksčiau išleistų klipų retrospektyva. Tai nereiškia, kad tie klipai kažkuo blogesni – jie puikiai atspindi savo laikmečio dvasią ir kartu parodo, kiek Kaunas nuo tada pasikeitė. Kaunas vystosi, keičiasi, auga ir gražėja – tai akivaizdu.

Tačiau kartu išlieka ir tai, kas mums, kauniečiams, yra svarbiausia: meilė krepšiniui, išskirtinė architektūra, baroko vienuolyno perlas ir, žinoma, nepakartojama kaunietiška energija. Naujame klipe apie Kauną atsispindi „Michelin“ skoniai, miesto formos, judesys, gyvybė – visa tai, kas sukuria nepakartojamą Kauno atmosferą. Jame siekėme užfiksuoti tai, kas leidžia be jokių abejonių atpažinti Kauną – ypač tada, kai jis atsiskleidžia visu savo grožiu, vasariškai žalias ir gyvybingas“, – pažymėjo „Kaunas IN“ vadovas.

Jis pridūrė, kad naujai nufilmuota Kauno reklama suteikė galimybę perteikti svarbų rinkodaros posūkį – Kauno pozicionavimą kaip save kuriantį miestą.

„Klipo veržlumas atspindi esminę miesto ir kauniečių savybę – iniciatyvumą, nuolatinį tobulėjimą ir gebėjimą istoriją derinti su drąsiu žvilgsniu į ateitį. Kaunas ne laukia pokyčių, bet pats juos kuria, formuodamas savo unikalų miesto charakterį“, – pasakojo T. Stankevičius.

Klipas skirtas užsienio rinkai, jis rodomas daugiausia skaitmeninėje erdvėje – „Meta“ platformose, „Google Display Network“, „YouTube“ ir kitose kanaluose, kur pasiekiamumas yra didžiausias. „Taip pat klipą pristatysime tarptautinėse parodose, rodysime įvairiuose renginiuose, miesto pristatymuose, jau dabar dalijamės juo su užsienio žurnalistais. Be to, planuojame jo integraciją į straipsnius užsienio žiniasklaidoje, televizijoje bei reklaminėse erdvėse, įskaitant viešąjį transportą“, – apie plačias klipo panaudojimo galimybes užsiminė „Kaunas IN“ direktorius.

Tiesa, kartais Kaunas gali pasidaryti visai nemokamą reklamą. Tereikia laiku ir vietoje sureaguoti į svarbius kaimyninių šalių įvykius, pasveikinti su pergalėmis ir priminti, kad jie laukiami ir Kaune.

„Kartais geriausias matomumas – tiesiog pasidžiaugti džiugiomis žiniomis su kaimynais. Nepamirštame pasveikinti su didžiosiomis jų nacionalinėmis šventėmis ar ypatingais laimėjimais, kaip nutiko ir su broliukų latvių laimėtu „Oskaru“ už jų kurtą animacinį filmą“, – pridūrė pašnekovas.

Skaitoma: apie Kauną rašo ir visame pasaulyje žinomas „National Geographic“ interneto puslapis. / „Kaunas IN“ nuotr.

Reklamos pagal šalis

Kauno reklamos didžiąja dalimi sutampa su „Keliauk Lietuvoje“ įvardytomis strateginėmis kryptimis. Daugiausia dėmesio skiriama Jungtinei Karalystei, Latvijai, Lenkijai ir Vokietijai. Taip pat vykdomos mažesnio intensyvumo kampanijos su šalimis, turinčiomis oro jungtis su Kaunu. Pernai šiame sąraše buvo Slovakija ir Švedija, šiemet daugiau dėmesio skiriama Švedijai.

„Kampanijos užsienio šalyse iš esmės panašios, bet akcentai priklauso nuo konkrečių šalių ir to, kaip jų piliečiai dažniausiai atvyksta į Kauną – skrydžiais ar ieško savaitgalio pabėgimo kelionių. Vokiečiams, pavyzdžiui, svarbu tvarumas, gamta ir veiklos lauke, tad reklamuojant svarbu ir subtiliai paminėti, kad Lietuva – saugi šalis geopolitine prasme.

Jungtinė Karalystė reikalauja didelio įdirbio, tačiau turi ir didžiulį potencialą – tiek ši šalis, tiek ir kaimyninės Airijos gyventojai pamėgę Kauną kaip medicininio turizmo kryptį. Patogūs skrydžiai leidžia siūlyti Kauną trumpam pabėgimui į kitą šalį, tačiau būtent anglai apie Lietuvą žino mažiausiai“, – komentavo T. Stankevičius.

Jis nurodė, kad labai dažnai praverčia partnerystės ir su kitais Lietuvos bei užsienio miestais. „Visi turime mąstyti holistiškai ir iš pradžių atsivilioti turistą į Lietuvą, o jau tada rasime, ką jiems pasiūlyti – ar Kauną, į kurį patogu atskristi, ar keturias dienas didžiausiuose šalies miestuose, o gal kelionę į pajūrį ar kitus Lietuvos kurortus“, – įsitikinęs „Kaunas IN“ vadovas.

Pastebima, kad kaimynai latviai ir lenkai Kauną pamėgo kaip kryptį trumpoms savaitgalio kelionėms, ypač pramogoms su šeimomis. Be to, Kaunas vis dar išlieka patrauklus grupiniams turistams iš Lenkijos, kurie atvyksta autobusais ir domisi miesto istorija, architektūra, gastronomija bei kultūra.

„Su skrydžiais dirbame įvairiais rakursais. Nors mūsų tikslinės rinkos daugiausia yra kaimyninės šalys, lengvai pasiekiamos sausumos keliais ir geležinkeliais, stengiamės nuolat aktyviai palaikyti skrydžių gyvybingumą ir maksimaliai išnaudoti turimas kryptis. Tai apima ir maršrutus, kurie tradiciškai siejami su emigrantų srautais, tačiau turi ir didelį turizmo potencialą. Šiuo metu vykdome aktyvias kampanijas Belfaste (Šiaurės Airija) ir bendradarbiaujame su Belfasto oro uostu, iš kurio praėjusių metų rudenį atidaryta nauja kryptis į Kauną – puiki galimybė savaitgalio kelionėms. Oro uoste jau įrengtas didelis plakatas, kviečiantis atrasti Kauną ir pasinaudoti šio patogaus ir nebrangaus maršruto privalumais“, – nurodė „Kaunas IN“ vadovas.

Nors šiemet numatyta Kauno reklamą daugiausia rodyti skaitmeninėje erdvėje, tačiau išliks ir plakatai, pakabinti oro uostuose ar užsienio miestuose, su kuriais Kaunas pasirašęs partnerystės sutartis, viešosiose erdvėse.

Apie Kauną bus galima sužinoti įvairiausiais būdais – keliaujant Londono metro, skraidant „Wizz Air“ linijomis po Europą ar vartant laikraštį, prisėdus su kavos puodeliu Stokholme. Miestas bus matomas Latvijos televizijoje, Belfasto oro uoste ir televizijos ekranuose per krepšinio rungtynes.

Skaitmeninė: Kaunas daugiausia reklamuojamas užsienio interneto puslapiuose ir naudojasi tinklaraštininkų paslaugomis. / „Kaunas IN“ nuotr.

Sėkmingos reklamos

„Kaunas IN“ vadovo dienraštis pasiteiravo, kokias miesto reklamas galima vadinti sėkmingomis? T. Stankevičius pažymėjo, kad užsienyje rodomos Kauno reklamos iš tiesų duoda vaisių ir turistai atranda miestą.

„Pagal šiuo metu išsikeltus tikslus sėkmingomis reklamomis galima laikyti tas, kurios ne tik mirga mūsų tikslinių rinkų ekranuose, bet ir leidžia paskaičiuoti, kiek jas pamačiusių realiai atvyksta į Kauną, taigi ir šių kampanijų ekonominę grąžą. Atidžiai stebime, kas veikia, domina, pritraukia. Kokie formatai įdomūs tarp tikslinių rinkų – vienus labiau traukia vaizdo įrašai, kitus – Kauno peizažai ar žaismingos gatvės meno animacijos“, – kalbėjo turizmo ekspertas.

Pagal minėtus kriterijus jis išskyrė „Amadeus“ kampaniją. Ji buvo skirta Vokietijos ir Lenkijos rinkoms, tad tai leido stebėti ne tik eksponentiškai išaugusį lankymąsi „Kaunas IN“ ar visit.kaunas.lt tinklalapiuose, bet ir daugiau nei 500 keliautojų apsilankymą Kaune, tiesiogiai siejamą su Kauno reklama. Be to, toks miesto parodymas didino ir patį Kauno žinomumą, leido turistams mūsų miestą įsitraukti į potencialių atostogų vietovių sąrašą.

Originalu: kai latviai laimėjo „Oskarą“, Kaunas pasinaudojo proga ir pasveikino kaimynus, taip primindamas apie save, pakvietė užsukti į svečius. / „Kaunas IN“ nuotr.

Mažina sezoniškumą

Miesto kultūra ir laisvalaikiu besidomintys užsienio turistai Kauną dažniausiai lanko šiltuoju metų laiku, tačiau turizmo ekspertai siekia, kad miestas būtų lankomas visus metus. Todėl be gražių Kauno vaizdų ir gastronomijos, „Kaunas IN“ vysto dar kelias reklaminių kampanijų sritis, skirtas svečiams pritraukti ištisus metus.

Viena tokių sričių – augantis ir vis patrauklesnis medicininis turizmas. Pasak T. Stankevičiaus, tai sritis, kurią Kaunas siekia geriau perprasti ir išnaudoti, reklamuojant miestą tarptautiniu mastu. „Ypač šiomis paslaugomis Kauną pamėgę Jungtinės Karalystės turistai. Jie vertina aukštą gydytojų kvalifikaciją, kokybiškas paslaugas, miesto bei architektūros grožį ir konkurencingas kainas“, – pažymėjo „Kaunas IN“ vadovas.

Jis nurodė, kad kaip medicininis turizmas, taip ir konferencinis – puiki galimybė mažinti sezoniškumą, todėl aktyviai bendradarbiaujama su konferencijų ir renginių organizatoriais ir universitetais, siekiant, kad didelio masto profesiniai renginiai būtų organizuojami būtent Kaune. Konferencinis turizmas leidžia užpildyti viešbučius, duoti darbo viešojo maitinimo įstaigoms, taip pat ir populiarinti Kauną, nes dažnas konferencijų organizatorius kartu siūlo ir galimybes pažinti miestą.

„Kaunas IN“ dėmesį skiria ne tik turistams, bet ir verslo bendruomenei, tačiau investuotojams miestas pristatomas ir reklamuojamas iš kitų perspektyvų. Tačiau darbas su potencialiais investuotojais taip pat prisideda ir prie Kauno žinomumo apskritai.

„Užsienio verslo bendruomenėms Kaunas pristatomas kiek kitaip nei turistams. Investuotojams neužtenka vien reklamos – jiems pateikiama daugiau analitinės informacijos, parodant, kad miestas yra palankus verslui ir investicijoms. Dalyvaujama renginiuose, organizuojami verslas verslui susitikimai tiek su galimais tiesioginiais investuotojais, tiek su investuotojus konsultuojančiais ir tarpininkaujančiais partneriais“, – nurodė T. Stankevičius. Ši sritis taip pat vystoma nepriklausomai nuo metų laiko.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų