Pereiti į pagrindinį turinį

Statybos Kaniūkuose: vieną butą pakeis penki?

2018-06-05 02:00

Kaniūkų gyventojai griebiasi už galvų – kaimynystėje esantis namas iš vienbučio virsta į penkiabutį. Be to, pagal projektą netilps būsimų naujakurių automobiliai, todėl miškas ir siaura gatvelė, tikėtina, bus užgrūsti.

Baimė: gyventojai nerimauja, kad naujakuriai užstatys apsisukti skirtą aikštelę. Baimė: gyventojai nerimauja, kad naujakuriai užstatys apsisukti skirtą aikštelę. Baimė: gyventojai nerimauja, kad naujakuriai užstatys apsisukti skirtą aikštelę. Baimė: gyventojai nerimauja, kad naujakuriai užstatys apsisukti skirtą aikštelę. Baimė: gyventojai nerimauja, kad naujakuriai užstatys apsisukti skirtą aikštelę. Baimė: gyventojai nerimauja, kad naujakuriai užstatys apsisukti skirtą aikštelę.

Kilo įtarimų

Į "Kauno dienos" redakciją kreipęsi Kaniūkų gyventojai pasidalijo abejonėmis, ar Ugnės g. 5B statybos vyksta legaliai. Miško pavėsyje nuo seno įsikūrusių gyventojų ramybę pradėjo drumsti statybininkai. Anot gyventojų, šiuo adresu, remiantis senu statybos leidimu, yra vykdoma vieno buto rekonstrukcija į penkis butus.

"Visi šalia gyvenantys kaimynai nesutinka su tokiu sprendimu ir yra sunerimę, kad vienbučio gyvenamojo namo paskirtis galbūt yra keičiama be išduotų leidimų ir suderintų projektų", – taip laišką pradėjo vietos gyventoja Ieva (tikrasis vardas redakcijai žinomas).

Namas vis dar statomas, tačiau internete jau galima rasti skelbimų, siūlančių Kaniūkuose įsigyti butą. Vietiniai gyventojai atkreipė dėmesį, kad skelbime nurodoma klaidinanti informacija, nes į statomą namą vis dar nėra įvestos komunikacijos, tačiau pardavėjai tikina, kad vanduo jau yra.

"Skelbime klaidingai teigiama, kad yra įvestos visos miesto komunikacijos. Šie darbai neatlikti, tad tikėtina, kad komunikacijų tiesimo projektas nėra suderintas ir galbūt neteisėtai tiesiant komunikacijas bus padaryta nepataisoma žala šimtamečiams medžiams, pažeidžiant jų šaknis. Čia gyventojai savo lėšomis įsivedė komunikacijas, įsįrengė kelią, po kuriuo į Ugnės g. 5B eitų vamzdžiai, tai ką – jį išardys? Tokius dalykus turėtų derinti ir su mumis. Pastebėjus po šitą plotą vaikščiojant vyrus ir jų paklausus apie turimus leidimus kasti per miško parką, jie daugiau čia nebepasirodė", – nuogąstavo moteris.

Gyventojai atkreipė dėmesį ir į tai, kaip vyksta statybos. Įvairios statybinės medžiagos paliktos lauke, į statybvietę gali patekti vaikai, nes jokios tvoros nėra, tad saugumas tikrai nėra užtikrintas.

"Darbininkai gamtinius reikalus atlieka čia pat už namo, nes nėra aprūpinti elementariu biotualetu. Sklypo gale žiojėja neuždengta duobė, kuri, kaip ir visa statybų aikštelė, kelia grėsmę kieme žaidžiančių vaikų saugumui", – pažeidimus vardijo Kaniūkų gyventojai.

Netilps automobiliai

Vienas didžiausių galvos skausmų – automobilių statymas. Šioje Kaniūkų vietoje daugiausia stovi mažaaukščiai namai, turintys savo garažus, tačiau kitiems čia atvykusiesiems dažnai nėra kur statyti savo automobilių.

Vietos gyventojai ties namais yra pasidarę mažą aikštelę apsisukti, ji ypač reikalinga komunalininkams, kurie iš Ugnės gatvės išveža šiukšles. Siauroje gatvelėje net keli lengvieji automobiliai neprasilenkia, tad negali būti nė kalbos, kad čia bus paliekami automobiliai.

"Tai yra bendro naudojimo erdvė, kurią užstačius pažeidžiami šioje gatvelėje gyvenančiųjų interesai. Šios gatvės pravažumas ir taip labai sudėtingas, kadangi ji yra labai siaura, tik vienos eismo juostos, ir vingiuoja tarp šimtamečių medžių. Dviem automobiliams susitikus pusiaukelėje, kažkuris iš jų atbuline eiga turi važiuoti iki pat kelio pradžios arba grįžti atgal", – pasakojo gyventojai.

Atsikrausčius naujakuriams, situacija dar labiau komplikuosis, nes šios gatvelės infrastruktūra pritaikyta ribotam transporto kiekiui.

Dėl tokio priverstinio pavojingo manevro jau yra buvę nelaimingų atsitikimų. "Akivaizdu, kad, atsikrausčius naujakuriams, situacija dar labiau komplikuosis, nes šios gatvelės parkavimo ir susisiekimo infrastruktūra yra pritaikyta ribotam transporto kiekiui", – problemą aiškino Kaniūkų gyventojai.

Skelbime nurodyta, kad naujos statybos penkiabutyje bus įrengtos penkios automobilių stovėjimo vietos, tačiau gyventojai vaizdžiai parodė, kad tai sunkiai įgyvendinama. Lieka keli variantai: užgrūsti apsisukimo aikštelę arba kirsti medžius. Skelbime nurodoma, kad automobilio stovėjimo vieta kainuoja 1 500 eurų.

"Akivaizdu, kad parduodamos realiai neegzistuojančios stovėjimo vietos, nes realus šiam sklypui priklausantis parkavimo plotas yra 6,18 x 9,83 m, kuriame pagal reikalavimus gali tilpti ne daugiau kaip trys mašinos. Už dideles sumas įsigiję neegzistuojančias parkavimo vietas naujakuriai bus priversti statyti mašinas ant miško paklotės ar užstatyti senbuviams jų išvažiavimą. Kadangi yra statomi penki butai, projekte turi būti nurodytos parkavimo vietos mažiausiai penkiems automobiliams, tačiau, įvertinus tai, kad šeimos dažniausiai turi po du automobilius, realus mašinų skaičius gali siekti ir dešimt automobilių, o jiems vietos statyti tikrai nėra", – dėstė gyventoja Ieva.

Moteris pasakojo, kad net darbininkų, kurie stato Ugnės g. 5B namą, automobiliai netelpa. Sustačius keturias transporto priemones kaip lego, vis tiek dalis automobilių išsikiša į valstybinę žemę.

Ji tikino, kad miške statomu namu jau buvo susidomėję pirkėjai, tačiau atvykę į vietą nustebdavo, nes patys įsitikindavo, kad, įsigijus čia butą, nebus kur palikti automobilių.

"Pirkėjai, apeidami namą, ieško papildomų vietų mašinoms statyti, už kurias jiems siūloma ir papildomai susimokėti. Dauguma likdavo sutrikę, nes visiems akivaizdu, kad automobilių nėra kur statyti. Be to, objekto atstovų argumentas, kad čia gyvens tik senjorai, kurie naudosis viešuoju transportu, kelia šypseną. Kol kas teko matyti tik jaunas poras, atvažiuojančias savo automobiliais", – situaciją nupasakojo šalia statomo namo gyvenanti moteris.

Savininkai bandė tartis?

Gyventojai pasakojo, kad dėl statybų jų kaimynystėje jokių planų niekas su jais nederino. Tik pradėjus judinti įvairias institucijas, į duris pasibeldė vyras. "Kauno dienai" apie Ugnės g. 5B vykstančias statybas pasakojusi kaunietė tikino, kad nelabai supratusi, ko vyras, prisistatęs kaip asmuo, susijęs su objektu, iš jos norėjo.

"Jau kitą dieną po skundo parašymo buvo sulaukta svečio su "Porsche" automobiliu, atvažiavusio, jo žodžiais, tartis. Labiausiai nustebino, kad tai buvo kažkoks tarpininkas, nes neva savininkas tuo metu buvo išvažiavęs. Derybos buvo labai kūrybingos – nuo pažadų įrengti vaikų žaidimų aikštelę iki neaiškių raštelių išdavimo.

Jie siūlė parašyti raštelį, kuriame bus teigiama, kad mašinos čia ant gatvės nestovės. Paklausti, kokios galios tas raštelis bus ir ką apskritai su tuo rašteliu reikės daryti, logiško paaiškinimo nesulaukėme. Matyt, kai butai bus išparduoti, turėsime lakstyti su tuo rašteliu ir kaišioti po nosimis naujakuriams, juos įtikinėdami, kad čia jų mašina negali stovėti, nes "savininkas" šiuo rašteliu garantavo, kad tiek mašinų nebus. Kažkoks absurdo teatras", – stebėjosi vietos gyventoja Ieva.

Tarnybos tyli

Moteris pasakojo, kad dėl susidariusios situacijos ji kreipėsi į institucijas – Valstybinę darbo inspekciją, Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją (VTPSI), tačiau niekas nesusidomėjo. Po pirmųjų skundų Ugnės g. 5B namo kaimynai konkretaus institucijų atsakymo nesulaukė. Gyventojų teigimu, stojo tyla, nors reikėjo greitos reakcijos.

Derybos buvo labai kūrybingos – nuo pažadų įrengti vaikų žaidimo aikštelę iki neaiškių raštelių išdavimo.

"Šis pavyzdys dar kartą rodo, kaip tempiamas laikas ir užsimerkiama prieš akis badančius nusižengimus – nelegaliai vykdomas statybas, pažeidžiamus statyboms keliamus saugumo reikalavimus", – kalbėjo Ieva.

"Beje, įdomu tai, kad minėtasis tarpininkas kaip koziriu naudojosi ir tuo, kad Aukštųjų Kaniūkų teritorija miesto plane patenka į intensyvaus užstatymo daugiabučių zoną. Įdomu, kaip tai galėjo atsitikti, jei visi čia esantys sklypai 1996 m. buvo skirti mažaaukščių gyvenamųjų namų statybai, o pastatyti kotedžai buvo traktuojami kaip vieno buto pastatai. Dabar gana populiaru perstatyti kotedžus į du butus, nes jų kvadratūra yra tikrai per didelė vienos šeimos reikmėms, tačiau kaip šis rajonas galėjo tapti daugiabučių rajonu, lieka neaišku", – pridūrė vietos gyventoja.

"Kauno dienai" pradėjus domėtis šia istorija, kaunietė Ieva atsiuntė papildymą, kad VTPSI planuoja rengti patikrinimą.

Vietos apskaičiuotos

Ugnės g. 5B namo vystytojai "Kauno dieną" tikino, kad gyventojams nėra ko nerimauti, nes visi naujakurių automobiliai tilps šalia namo ir nereikės jų palikti apsisukti naudojamoje aikštelėje ar ant miško paklotės.

"Pagal reikalavimus vienam butui reikalinga viena parkavimo vieta, tačiau mes skaičiuojame pusantros. Natūralu, kad kai šalia atsiranda daugiabučio statusą turintis namas, kyla nerimas dėl automobilių statymo. Tačiau vienas ar net du automobiliai įvažiuoja į garažą, dar keturios vietos yra lauke. Viską nubraižė architektas, nėra taip, kad iš dangaus būtų nurodytas parkavimo vietų skaičius. Pagal mūsų skaičiavimus, kiekviena šeima gali pastatyti savo automobilį ir jis neišlįs į kaimynystę. Pavyzdžiui, jei vyras pastato prie sienos, už jo automobilį gali pastatyti žmona. Tokiu principu sutalpiname automobilius net tokiu atveju, jei šeima turi jų po du. Galima ir dešimt sutalpinti, žinoma, tada jau bus toks silkynas", – komentavo projektą vystančios bendrovės "011 NT" atstovas Mantas Jarusevičius, atsakingas už naujos statybos rinkodarą ir pardavimą Kaune.

Paklausus, ar į minėtą namą jau įvestos visos komunikacijos, M.Jarusevičius tiksliai atsakyti negalėjo, bet patikino: tokiems darbams leidimai yra išduoti ir jei jos dar nėra įvestos, tai bus padaryta iki priduodant objektą.

"Greičiausiai žmonės galvoja, kad čia kažkokia klasta, tačiau visi leidimai gauti, dokumentai tvarkingi, namas nėra parduodamas dalimis. Mums neapsimoka investuoti ten, kur nėra padaryti šie dalykai ir kažkur įstrigę dokumentai ar nėra numatyta automobilių statymo vietų", – sakė M.Jarusevičius.

Jis patikino, kad neturi ko slėpti, tad, jei vietos gyventojams kyla klausimų dėl vystomo objekto, pastarieji gali kreiptis tiesiai į juos ir bus atsakyta.

Leidimai duoti

VTPSI atstovė spaudai Ligita Luščiauskaitė sakė, kad Kauno miesto savivaldybės administracija 2017 m. lapkričio 7 d. yra išdavusi statybos leidimą penkių butų gyvenamajam namui statyti, o projekte numatytas reikiamas automobilių statymo vietų skaičius.

"Minimalus automobilių stovėjimo vietų skaičius nurodytas statybos techniniame reglamente, gyvenamosios paskirties (trijų ir daugiau butų – daugiabučiai) pastatai – viena vieta vienam butui. Projekte numatyta keturios automobilių parkavimo vietos sklype ir viena garaže, iš viso penkios vietos. Projekte numatyta namą prijungti prie tinklų esančių gatvėje. Kauno miesto savivaldybės administracija 2014 07 23 yra išdavusi rašytinį pritarimą statinio projektui. Dėl galimų pažeidimų statybvietėje VTPSI atliks patikrinimą", – komentavo VTSPI.


Galima statyti daug

Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius komentavo, kad žemės sklypų naudojimo būdai statytojo prašymu gali būti keičiami vadovaujantis Kauno miesto savivaldybės teritorijos bendruoju planu.

"Ugnės g. 5B bendrajame plane patenka į didelio užstatymo intensyvumo gyvenamąsias teritorijas, todėl statytojo prašymu žemės sklypo naudojimo būdas iš mažaaukščių gyvenamųjų namų statybos teritorijų pakeistas į daugiabučių gyvenamųjų pastatų ir bendrabučių teritorijų naudojimo būdą, Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Bendrajame plane didelio užstatymo intensyvumo teritorijos – tai intensyvaus užstatymo gyvenamosios zonos, kur vyrauja daugiaaukštė ir daugiabutė gyvenamoji statyba kartu su reikalinga socialine, komercine, paslaugų ir pan. infrastruktūra. Šiose teritorijose gali būti įsiterpusių vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų statybos teritorijų", – aiškino specialistas.

Jis sakė, kad 2014 07 23 Kauno miesto savivaldybės administracija išdavė rašytinį pritarimą statinio projektui "Vandentiekio, buitinių ir lietaus nuotekų tinklų Ugnės g. 5B Kaune". Projekte nurodyta, kad išardytos dangos turi būti atstatytos.

"Statybos leidimas išduodamas, kai projekto sprendiniai atitinka teisės aktus ir šiems sprendiniams pritaria visos projektą pagal kompetenciją tikrinančios institucijos. Sklypo ir pastato naudotojai su savo poreikiais (vaikų žaidimo aikštelėmis, parkavimo vietomis) turi sutilpti savo sklypo ribose ir nedaryti neigiamos įtakos gretimų sklypų naudotojams", – pažymėjo N.Valatkevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų