Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos aviacijos muziejus pakvietė į šventę

2015-07-18 13:24

Lietuvos aviacijos muziejus šeštadienį pakvietė į Kauno Aleksoto aerodromo 100-ųjų įkūrimo metinių paminėjimui skirto ciklo renginį „Aviacija ir specialiosios tarnybos“.

Šventė aviacijos muziejuje
Šventė aviacijos muziejuje / Tomo Raginos nuotr.

Lietuvos aviacijos muziejus šeštadienį pakvietė į Kauno Aleksoto aerodromo 100-ųjų įkūrimo metinių paminėjimui skirto ciklo renginį „Aviacija ir specialiosios tarnybos“.

Kauno Aleksoto aerodromo prieglobstyje įsikūrusio Lietuvos aviacijos muziejaus ekspozicijų salėse tvyrojo muziejams įprasta tyla ir ramybė. Girdėjosi susidomėjusių lankytojų šnabždesiai ir žingsnių aidas.

Tačiau į kiemą viliojo girdimas šurmulys. Čia laukė nekasdieniškas reginys. Išrikiuoti ugniagesių automobiliai, įvairių modelių didesni ir mažesni lėktuvai, nedidelės mašinytės-lėktuvai vaikams, senoviniai automobiliai.

Muziejaus direktorius Remigijus Jankauskas šyptelėjo: “Visa čia išrikiuota technika yra susijusi su aviacija“. 

Lankytojai galėjo išbandyti ir ebru meną – tapyba ant vandens, visi norintys patys galėjo pasigaminti aitvarą arba lengvučių konstrukcijų lėktuvėlį, pašokinėti ant batuto ar įsiamžinti lainerio kapitono ar stiuardesės vaidmenyse.

Lankytojų eilė nusidriekė prie Lietuvos automobilių kelių direkcijos automobilio apsivertimo imitavimo įrenginio. „Iš kišenių patarčiau viską išsiimti“, – sėdančius į specialiai paruoštą automobilį perspėjo direkcijos atstovas.

Tikslas vienas – siekti, kad vairuotojai ir keleiviai važiuodami automobiliu segtųsi saugos diržus. Įrenginiui pradėjus vartytis, iš automobilio vidaus imdavo sklisti šūksniai. Kelias sekundes esant viduje tenka pakabėti ir žemyn galva, ir virsti į abu šonus. Atlaikiusieji išbandymą pajuto saugos diržo naudą – niekas neišlipo suknežinta galva ar nubalnotais šonais.

Čia pat buvo galima pamatyti tokį vaizdą, kokį regi girtas vairuotojas. Kelių rūšių specialūs akiniai lankytojams leido suprasti, ką ir kaip mato prie vairo sėdintis apgirtęs ar nuo psichotropinių medžiagų apsvaigęs žmogus. Užsidėję akinius žmonės juokėsi ne tik iš to, kaip mato aplinką, bet ir todėl, kad negali taisyklingai pakelti išdėliotų figūrėlių, atstumą iki vienas kito mato iškreiptai, jiems dvejinasi arba viską apimą švelnus mieguistumo įspūdis.

Susirinkusiųjų dėmesį patraukė nežinia iš kur ištryškęs fontanas. Ugniagesiai taip atkreipė į save dėmesį. Ryškiais salotinės spalvos kombinezonais, kaukėmis, oranžiniais guminiais batais vilkintys gelbėtojai pademonstravo, kad ir lauko sąlygomis gali pasirūpinti apsauga po cheminių medžiagų neutralizavimo operacijos. Čia pat dušas, talpos sudėti specialiems drabužiams, skirtiems darbui neutralizuojant cheminės avarijos padarinius.

Ugniagesiai pripažino, kad cheminės katastrofos Lietuvoje nėra dažnas atvejis, tačiau reikalui esant yra pasirengę ne tik neutralizuoti, net ir pasirūpinti operaciją vykdančių žmonių saugumu.

Aviacijoje ugniagesiams taip pat skirtas ne paskutinis vaidmuo. Jie – pirmoji pagalba užsidegus lainerio varikliui ar išsiliejus degalams.

Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacija "Retromobile" muziejaus šventėje pristatė senovinių automobilių ekspoziciją. Šalia išpuoselėtų lengvųjų automobilių puikavosi ir sena karinė technika. 

Muziejaus direktorius R.Jankauskas priminė, kad laukdami Stepono Dariaus ir Stasio Girėno Kauno aerodrome žmonės degino laužus, kad jie matytų, kur leistis. Po Lietuvos vyrų žygdarbio atsirado automobilis, kuris panašiai atvejais atvažiuodavo nušviesti lėktuvų pakilimo ir nusileidimo taką.

Muziejaus direktorius paragino aplankyti ir salę. Joje buvo demonstruojamas režisieriaus Remigijaus Sabulio kurtas pilnametražis dokumentinis filmas "Lituanicos paslaptis".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų