Nemaža dalis Kauno vairuotojų bene labiausiai laukia naujojo Panemunės tilto atidarymo šių metų lapkritį. Miesto valdžia siekia, kad tuo pačiu metu būtų atidaryta ir rekonstruota, iki keturių eismo juostų praplatinta Tilto g. atkarpa.
Rado užprogramuotą bėdą
Balandį pradėję darbus naujieji Kauno miesto vadovai rado nemalonią staigmeną – savivaldybė nebuvo tinkamai pasiruošusi Panemunės tiltą pratęsiančios Tilto g. rekonstrukcijai. Šių metų rudenį atidarius keturių eismo juostų tiltą, jis būtų vedęs į dviejų juostų gatvę, kur neišvengiamai būtų kilusios didžiulės eismo spūstys.
"Techninį Tilto g. rekonstrukcijos projektą buvo planuojama parengti tik iki metų pabaigos, o pačią gatvės rekonstrukciją planuota vykdyti tik kitų metų pavasarį. Jeigu būtų taip įvykę, naujas Panemunės tiltas beveik metus būtų vedęs į niekur. Čia panašus neūkiškumo pavyzdys kaip buvo su A.Juozapavičiaus pr. – po rekonstrukcijos nugriovus tiltą, atnaujinta gatvė jau trejus metus veda į niekur", – atkreipė dėmesį miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
Remiantis buvusios Kauno valdžios pasirašytomis sutartimis, per šiuos metus turėjo būti parengtas tik Tilto g. rekonstrukcijos techninis projektas, o darbus planuota atlikti iki kitų metų vidurio. Siekiant išvengti dar metams užprogramuojamų didelių transporto problemų, naujoji miesto valdžia derybomis sutarė, kad įmonė "Kauno planas" techninį projektą parengtų daug greičiau.
Paskelbtas viešasis konkursas
"Techninis projektas jau parengtas, padaryta ekspertizė, gautas statybos leidimas ir paskelbtas viešųjų pirkimų konkursas Tilto g. rekonstrukcijos darbams atlikti. Vokus su pasiūlymais atplėšime liepos 29 d. Lapkričio pradžiai, kai planuojama atidaryti tiltą, gatvės rekonstrukcija turėtų būti baigta", – sakė Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
"Kauno plano" specialistų parengto techninio projekto sąmata siekia 1,388 mln. eurų. Tokią sąmatą dabar miesto tarybos opozicijoje esantis A.Kupčinskas pavadino nerealia. "Dar sausio mėnesį buvo kalbėta su atsakingų savivaldybės administracijos skyrių vadovais, gauti preliminarūs projektiniai pasiūlymai – buvo įvardyta, kad Tilto g. tvarkymo darbai turėtų kainuoti apie 300 tūkst. eurų. 100 tūkst. kainuoja šviesoforinės sankryžos įrengimas, 200 tūkst. – naujos asfalto dangos paklojimas", – skaičiavo politikas. Specialistų teigimu, buvęs meras, įvardydamas tokią sumą, kalba apie skirtingą projektą.
Pasak Tilto g. rekonstrukcijos techninio projekto vadovo, architekto-inžinieriaus Viliaus Paipalo, norint, kad transporto mazgas ties Panemunės tiltu visiškai funkcionuotų, vien pakeisti asfalto dangos ir įrengti šviesoforinės sankryžos neužtenka: "Visų pirma ant tilto negali formuotis spūstys. Tiltas nefunkcionuos, jei čia nebus įrengtos keturios eismo juostos ir nebus įgyvendinti kiti svarbūs eismo organizavimo pakeitimai. Todėl rekonstrukcijos techniniame projekte numatėme ne tik šviesoforinės sankryžos įrengimą sankirtoje su Vaidoto g., naujos asfalto dangos paklojimą, bet ir gatvės praplatinimą iki keturių eismo juostų, gatvės pagrindų pakeitimą, požeminį lietaus nuotekų tinklų įrengimą, papildomą gatvės paplatinimą autobusų stotelėse abipus gatvės, atnaujinto troleibusų tinklo ir gatvių apšvietimo įrengimą."
Slypi istoriniai akmenys
Pašnekovo žodžiais, darbus sunkina ir brangina tai, kad po Tilto g. asfaltu yra senasis akmeninis grindinys, kaip ir A.Juozapavičiaus pr.
"Tuos grindinio akmenis gražiai išimsime, nuvalysime, kad paskui juos būtų galima panaudoti kitur. Yra granitiniai borteliai, kuriuos taip pat turėsime gražiai išimti, saugoti, paskui juos vėl panaudoti naujiems šaligatviams", – pasakojo V.Paipalas.
Šalia Tilto g. bus įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai. Atlikus gatvės rekonstrukciją, siauriausioje vietoje – ties nuvažiavimu nuo tilto – važiuojamoji gatvės dalis paplatės dvigubai: nuo dabartinių 7 iki 14 m.
Švaistyti neleis
Kauno meras V.Matijošaitis dėl projekto sąmatos nerimaujantį A.Kupčinską ramina: "Neleidžiu ir neleisiu švaistyti miestiečių pinigų. Savivaldybė mokės tik už būtinus ir realiai paskaičiuotus darbus."
Kaip pavyzdį meras įvardijo Raudondvario pl. rekonstrukciją – praėjusioje kadencijoje buvo suskaičiuota 35 mln. eurų sąmata su nežinoma projekto pradžios data, o naujoji miesto valdžia prasčiausios Kauno gatvės tvarkymą pradės jau šią vasarą ir tai kainuos 1,5 mln. eurų.
Tilto g. rekonstrukcija
Gatvė bus išplatinta iki keturių eismo juostų.
Įrengs naują apšvietimą.
Pastatys naujas troleibusų tinklo atramas.
Paklos naujus gatvės pagrindus.
Įrengs lietaus nuotekų tinklą.
Įrengs dviračių taką.
Nuties naujus šaligatvius.
Siauriausioje vietoje gatvės paplatės nuo 7 iki 14 m.
Naujausi komentarai