Pereiti į pagrindinį turinį

Vasarinių padangų vairuotojai keisti neskuba?

Vairuotojų įpročiai nesikeičia. Nors atsargiausi keisti vasarines padangas žieminėmis sukruto dar spalio viduryje, didžiausi srautai persikėlė į lapkritį.

Įpusėjęs spalis vairuotojams ėmė siųsti priminimus apie artėjantį padangų keitimo sezoną. Tiesa, keisti automobilių apavą suskubo tik atsargiausieji. Eilės šalia autoservisų nusidriekė besibaigiant mėnesiui. Darbo dienomis čia buvo galima sutikti mažiau žmonių, savaitgaliais – automobilių virtinės driekėsi ir kelias dešimtis metrų.

Islandijos plente, tarp savitarnos degalinių suskaičiavome bent kelis padangų montavimo balansavimo punktus. Tiesa, su automobilių kamščiais prie jų, neteko susidurti. Antai prie 191C numeriu žymėto autoserviso, šeštadienio vidudienį trypčiojo vos du vairuotojai.

„Šiemet žmonės sukruto kur kas anksčiau – jau apie spalio vidurį“, – nedaugžodžiavo garaže įrengto autoserviso darbuotojas. Ankstesniais metais miestiečiai esą tempė iki termino pabaigos, todėl pirmosiomis lapkričio dienomis teko padirbėti ilgiau nei įprastai.

Jam antrino ir kaunietis Arminas. Prieš metus tame pačiame servise eilėje trypčiojęs daugiau nei pusantros valandos, šį kartą vyras iškart užėmė išvažiuojančios mašinos vietą.

„Niekada nelaukiu paskutinės dienos, kasmet keičiu panašiu metu“, – rankoje gniauždamas 12 eurų už paslaugą, apie savo įpročius kalbėjo Arminas.

Pavažiavę kelis šimtus metrų į priekį, stabtelėjome prie dar vieno autoserviso. Sužinoję, kad eilės teks laukti kelias valandas, du iš keturių vidun besibrovusių vairuotojų kaip mat dingo.

Antrasis „bumas“ laukia iškritus pirmam sniegui.

„Per valandą galime priimti vieną klientą, nes laisvas tik vienas keltuvas“, – iš po automobilio išlindo mechanikas Arvydas.

Ne vienerius metus autoservise dirbantis vyras, priešingai nei ankstesnis pašnekovas tikino, kad padangų keitimo procedūrą kauniečiai vis dar atidėlioja paskutinei akimirkai. Akivaizdus įrodymas – autoserviso užsakymų žurnalas, kuriame didžiausi srautai numatyti lapkričio 9-10 dienomis.

„Antrasis „bumas“ laukia iškritus pirmam sniegui“, – ilgamete patirtimi dalijosi Arvydas. Spalis, anot jo, geriausias laikas keisti padangas, mat termometrų stulpelis dar nebūna nukritęs žemiau 7 laipsnių. Esant žemesnei temperatūrai vasarinės padangos praranda reikalingą sukibimą.

„Blogesnio derinio nei  šaltukas ir vasarinės padangos – nėra“, – autoserviso darbuotojas vairuotojus ragino atkreipti dėmesį ne tik į įstatymų numatytą datą, bet ir į oro sąlygas. Tuo metu senas padangas naujomis keisti tada, kai ant jų yra matomi pažeidimai, o protektoriaus gylis neatitinka rekomenduojamo 4-5 mm. Paklaustas kiek laiko tarnauja padangų komplektas, Arvydas tikino, kad tai priklauso nuo daugybės veiksnių: nuvažiuotų kilometrų, oro sąlygų, padangų kokybės. Vieni su tomis pačiomis padangomis esą gali važiuoti ir penkis metus, o kiti jas nuzulina per vieną sezoną. Lygiai taip pat svyruoja ir padangų keitimo kainos. Priklausomai nuo automobilio markės ir pačių padangų paslauga gali atsieiti nuo 12 iki 32 eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų