Vienišiems Kauno rajono senoliams dalinami pagalbos pulteliai

Nuošaliose vietovėse gyvenantiems vienišiems pakaunės senoliams pradėti dalinti  pagalbos iškvietimo pulteliai.  Skambučiai iš šių itin paprastų naudoti pultelių  nukreipiami tiesiai į Bendrąjį pagalbos centrą.

Pulteliai pradėti nemokamai diegti Kauno rajono savivaldybės, Kauno rajono policijos komisariato, Bendrojo pagalbos centro ir „Tele2“ bendrovės atstovams pasirašius sutartį. Trečiadienį jie pradėti dalinti Garliavos apylinkių seniūnijoje.

Šios seniūnijos Ražiškių kaimo gyventoja Alma Kruglinskienė tokį pultelį gavo viena pirmųjų. 82 m. moteris gyvena viena. Ji prisiminė pora situacijų, kai pagalbos iškvietimo pultelis būtų pravertęs. „Kartą į trobą užėjo nepažįstamas vyras. Teko ir policija pagąsdint, kad išeitų. Kitą kartą atvažiavo du vyrai – sakė, kad aš bankui skolinga pinigų ir reikia atiduot. Nežinau, kuo viskas būtų pasibaigę. Visa laimė, kad tuo metu sutartus darbus atlikti atėjo kaimynas – tada tie vyrai dingo“, – prisiminė A.Kruglinskienė.

Senolė džiaugėsi, kad pultelis – panašus į telefoną, tik dar paprastesnis naudoti. „Duok Dieve, kad jo neprireiktų“, – užsiminė moteris. Pašnekovė skundėsi, kad prašalaičius vilioja netoli jos namų esantis menkaverčių krūmų guotas – eidama pasiimti laikraščių iš šalia esančios pašto dėžutės senolė ne kartą susidūrė su nedraugiškai nusiteikusiais asmenimis. Dalinant pagalbos pultelius dalyvavęs Garliavos apylinkių seniūnas Eimuntas Raugevičius pažadėjo, kad kitą savaitę krūmai bus iškirsti.

Bendrojo pagalbos centro viršininko Audriaus Čiuplio teigimu, pagalbos pulteliai sutrumpins pagalbos tarnybų iškvietimo laiką. „Mums labai svarbu kuo greičiau išsiaiškinti pagalbą kviečiančiojo asmens adresą. Mes gausime duomenų bazes, žinosime, kokiais adresais pagalbos pulteliai su atitinkamais numeriais yra išdalinti ir pagal tai jau skambučio pradžioje mūsų operatorius žinos, iš kur tas skambutis atkeliauja, ir atitinkamai sutrumpės pagalbos prašymo priėmimas. Tai ypač svarbu pamiškėse gyvenantiems ir apskritai senyvo amžiaus žmonėms, kuriems dažnai sunku nupasakoti vietą, detaliai kalbėti“, – pasak A.Čiuplio, pagalbos pulteliai padės išvengti komunikacijos problemų, kai skambinantysis nori pasakyti, bet susijaudinęs nesugeba.

„Mūsų pagrindinis tikslas yra priimti pagalbos prašymą, identifikuoti vietą ir nustatyti, kokios pagalbos tarnybos reikia. Toliau svarbu, kad į tą pagalbos prašymą kažkas atitinkamai reaguotų. Šiuo atveju pirmiausia Kauno rajono policijos komisariato pareigūnai turės reaguoti – taip įrašyta sutartyje. Tačiau jei skambinantysis įvardys, kokios pagalbos reikia, iš karto bus siunčiamos ir kitos tarnybos“, – schemą, kaip bus reaguojama į skambutį iš pagalbos pultelio, aiškino A.Čiuplys.

„Jei skambinantysis neišsakys žodžiu, kokia situacija, kokios pagalbos reikia, bus fiksuojamas tik toks skambutis, bus nukreipiama policijai – policijos ekipažas vyks į tą vietą ir vietoje žiūrėsime, kokios pagalbos reikia“, – aiškino Kauno apskrities VPK viršininko pavaduotojas Darius Pliavga. Tikimasi, kad tuščių, nereikalingų skambučių iš pagalbos pultelių nebus. „Dabar, tik išdalinus pultelius, bus galimybė paskambinti ir pranešti, kad štai aš išbandau pultelį. O šiaip, kaip rodo praktika, vyresnio amžiaus žmonės be reikalo neskambina“, – užsiminė D.Pliavga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jonas

jonas portretas
kur galima nusipirkti pagalbos pulteliu
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių