Pulteliai pradėti nemokamai diegti Kauno rajono savivaldybės, Kauno rajono policijos komisariato, Bendrojo pagalbos centro ir „Tele2“ bendrovės atstovams pasirašius sutartį. Trečiadienį jie pradėti dalinti Garliavos apylinkių seniūnijoje.
Šios seniūnijos Ražiškių kaimo gyventoja Alma Kruglinskienė tokį pultelį gavo viena pirmųjų. 82 m. moteris gyvena viena. Ji prisiminė pora situacijų, kai pagalbos iškvietimo pultelis būtų pravertęs. „Kartą į trobą užėjo nepažįstamas vyras. Teko ir policija pagąsdint, kad išeitų. Kitą kartą atvažiavo du vyrai – sakė, kad aš bankui skolinga pinigų ir reikia atiduot. Nežinau, kuo viskas būtų pasibaigę. Visa laimė, kad tuo metu sutartus darbus atlikti atėjo kaimynas – tada tie vyrai dingo“, – prisiminė A.Kruglinskienė.
Senolė džiaugėsi, kad pultelis – panašus į telefoną, tik dar paprastesnis naudoti. „Duok Dieve, kad jo neprireiktų“, – užsiminė moteris. Pašnekovė skundėsi, kad prašalaičius vilioja netoli jos namų esantis menkaverčių krūmų guotas – eidama pasiimti laikraščių iš šalia esančios pašto dėžutės senolė ne kartą susidūrė su nedraugiškai nusiteikusiais asmenimis. Dalinant pagalbos pultelius dalyvavęs Garliavos apylinkių seniūnas Eimuntas Raugevičius pažadėjo, kad kitą savaitę krūmai bus iškirsti.
Bendrojo pagalbos centro viršininko Audriaus Čiuplio teigimu, pagalbos pulteliai sutrumpins pagalbos tarnybų iškvietimo laiką. „Mums labai svarbu kuo greičiau išsiaiškinti pagalbą kviečiančiojo asmens adresą. Mes gausime duomenų bazes, žinosime, kokiais adresais pagalbos pulteliai su atitinkamais numeriais yra išdalinti ir pagal tai jau skambučio pradžioje mūsų operatorius žinos, iš kur tas skambutis atkeliauja, ir atitinkamai sutrumpės pagalbos prašymo priėmimas. Tai ypač svarbu pamiškėse gyvenantiems ir apskritai senyvo amžiaus žmonėms, kuriems dažnai sunku nupasakoti vietą, detaliai kalbėti“, – pasak A.Čiuplio, pagalbos pulteliai padės išvengti komunikacijos problemų, kai skambinantysis nori pasakyti, bet susijaudinęs nesugeba.
„Mūsų pagrindinis tikslas yra priimti pagalbos prašymą, identifikuoti vietą ir nustatyti, kokios pagalbos tarnybos reikia. Toliau svarbu, kad į tą pagalbos prašymą kažkas atitinkamai reaguotų. Šiuo atveju pirmiausia Kauno rajono policijos komisariato pareigūnai turės reaguoti – taip įrašyta sutartyje. Tačiau jei skambinantysis įvardys, kokios pagalbos reikia, iš karto bus siunčiamos ir kitos tarnybos“, – schemą, kaip bus reaguojama į skambutį iš pagalbos pultelio, aiškino A.Čiuplys.
„Jei skambinantysis neišsakys žodžiu, kokia situacija, kokios pagalbos reikia, bus fiksuojamas tik toks skambutis, bus nukreipiama policijai – policijos ekipažas vyks į tą vietą ir vietoje žiūrėsime, kokios pagalbos reikia“, – aiškino Kauno apskrities VPK viršininko pavaduotojas Darius Pliavga. Tikimasi, kad tuščių, nereikalingų skambučių iš pagalbos pultelių nebus. „Dabar, tik išdalinus pultelius, bus galimybė paskambinti ir pranešti, kad štai aš išbandau pultelį. O šiaip, kaip rodo praktika, vyresnio amžiaus žmonės be reikalo neskambina“, – užsiminė D.Pliavga.
Sąrašas, kam skirti pagalbos pultelius sudarytas pagal seniūnų, socialinių darbuotojų, policijos pareigūnų pateiktas rekomendacijas. Šiame sąraše – 118 pakaunės senolių. Artimiausiu metu bus išdalinta šimtas pagalbos pultelių, seniūnijų socialiniai darbuotojai kartu su policijos pareigūnais apmokys senolius naudotis pulteliais. „Dabar nupirkome 100 pultelių, nes tiek jų galėjo pateikti pultelių gamintoja „Teltonika“. Tačiau šis skaičius – ne riba. Kitais metais nupirksime dar aštuoniolika, jei reikės – ir daugiau“, – sakė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Pulteliai pirkti savivaldybės iniciatyva ir lėšomis. Vieno pultelio kaina – 84,7 euro.
Pasak mero, idėja įdiegti tokius pultelius gimė lankantis rajono seniūnijose, bendraujant su gyventojais, šviečiant juos saugumo klausimais. „Pamatėme, kad kai kurie vieniši vyresnio amžiaus žmonės gyvena nuošaliose rajono vietovėse. Svarbu, kad ir jie laiku sulauktų greitosios pagalbos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, policijos pajėgų. Pagalbos pultelių įdiegimas – svarbus žingsnis to siekiant“, – sakė V.Makūnas.
Pagalbos iškvietimo pultelį sudaro vos keli mygtukai. Paspaudus bet kurį iš jų, sistema automatiškai sujungs su Bendruoju pagalbos centru (112). Jei signalas nutrūks, operatorius galės paskambinti besikreipusiam pagalbos asmeniui ir kalbėtis toliau. Jei signalui nutrūkus į Bendrojo pagalbos centro skambutį žmogus neatsilieptų, ekipažas taip pat bus siunčiamas pagal nustatytas skambinusiojo koordinates.
Šiuo metu Kauno rajonas yra vienintelė savivaldybė Lietuvoje, kur veiks pagalbos mygtukai. Anksčiau jie buvo įdiegti Vilniaus miesto ir rajono savivaldybėse, tačiau šiuo metu ši sistema nebeveikia. Pasak V.Makūno, iniciatyvų dalinti senoliams mobiliuosius telefonus, kuriais jie galėtų pagalbos tarnyboms, būta ir anksčiau, tačiau tai nepasiteisino, nes skambučiai iš šių telefonų nebuvo tiesiogiai susieti su pagalbos centru.
Naujausi komentarai