Liepos 12 dieną nuo Rotušės aikštės iki požeminės pėsčiųjų perėjos startuos pirmasis etapas – grindinio akmenų išėmimas ir požeminių komunikacijų tvarkymas stebint archeologams.
Rugpjūčio 2 dieną planuojama tokius pat darbus pradėti ir atkarpoje nuo Laivės alėjos iki Birštono gatvės. Požeminė perėja remonto metu bus uždaryta.
Planuojama, kad naudotis atnaujinta senamiesčio danga bei kitais patogumais bus galima kitų metų vasarą.
„Tikimės, kad Kalėdos bus jau ant įrengtų gatvės pagrindų, bet be dangos“, – susirinkusiems dėstė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Pagal prieš 2 savaites pasirašytą sutartį darbams numatytas 19 mėn. terminas, tačiau A.Pakalniškis tikino turintis rangovų pažadą darbus paspartinti ir baigti kitų metų gegužę iki Kauno miesto dienų.
Tačiau toks savivaldybės užmojis mažai guodė susirinkusius. Nors apie Vilniaus gatvės remontą kalbėta gerokai anksčiau ir ne vieną kartą, tačiau nei gyventojai, nei verslininkai nesitikėjo taip staiga prasidėsiančių darbų, nei tokia apimtimi apie kokią išgirdo pristatyme.
Reikalaus kompensacijų
Visa Vilniaus gatvė bus uždaryta. Darbai vyks iš karto per visa gatvės plotį. Tai reiškia, kad patekti į čia veikiančias kavines, restoranus, barus, parduotuves nebus galimybių. O ir šiaip, vargiai ar kas norės laviruoti tarp buldozerių ir ekskavatorių.
Tik laisviau po karantino pradėję kvėpuoti verslininkai ir vėl bus priversti kažkaip išgyventi.
Kaip gali išsilaikyti verslas 19 mėnesių nieko nedarydamas?
Maitinimo įstaigų ir parduotuvių atstovai kėlė klausimą – kokia numatyta kompensavimo tvarka.
„Šiai dienai kompensavimo plano nėra“, – nedaugdžiavo A.Pakalniškis ir patarė verslininkams kreiptis į Kauno savivaldybės administraciją.
Verslo atstovai dėstė, kad pagal tai, kaip savivaldybė pristato darbų eigą, maitinimo įstaigų ir parduotuvių vadovai turės atleisti darbuotojus, nutraukti nuomos sutartis. Ir tai turi padaryti per ateinančias dvi savaites.
„Pagal sutartį, apie jos nutraukimą turiu pranešti savininkams prieš pusmetį. Atleisdama darbuotojus, turėsiu mokėti kompensacijas“, – dėstė vienos kavinės vadovė daugelį kavinių paliesiančią problemą.
Labiausiai visus šokiravo tai, kad apie kardinaliai verslo gyvenimą Vilniaus gatvėje mažiausiai metams pakeisiančią situaciją savivaldybė informuoja likus vos dviem savaitėms iki darbų pradžios.
„Kaip gali išsilaikyti verslas 19 mėnesių nieko nedarydamas?“ – skriejo klausimai, į kuriuos atsakymų nebuvo. A.Pakalniškis ramino, kad bus labai stengiamasi darbus baigti kuo greičiau ne tik dėl verslininkų. Didelė paspirtis – kitąmet „Kaunas – Kultūros sostinė 2022“ kulminacija.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Svarstymai dėl teismų
„Net nesapnavome, kad viską uždarys. Matėme, kaip vyko darbai Laivės alėjos rekonstrukcijos metu ir tikėjomės, kad Vilniaus gatvę tvarkys panašiai. O dabar tik sužinojome, kad viską iš karto“, – piktinosi „Kavos kerų“ atstovė.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas aiškino susirinkusiems, kad tokia darbų eiga pasirinkta tam, kad rangovai greičiau galėtų dirbti ir neprireiktų 19 mėnesių termino. Tiesa, neslėpė, kad garantijų darbus baigti anksčiau rangovai nepasirašė, tai tėra tvirtas, draugiškas susitarimas.
O kaip savivaldybė reaguotų į ieškinį dėl smulkiojo verslo žlugdymo pokarantininiu metu?
„Mes visi žinojome, kad kažkada remontuos Vilniaus gatvę, bet tikrai nesitikėjome, kad apie tai bus pranešta likus dviem savaitėms iki darbų pradžios. Be jokios abejonės kreipsiuosi dėl kompensacijos“, – dėstė „Juoda druska“ atstovė.
A.Pakalniškis tvirtino, kad anksčiau pranešti, kada bus pradėti darbai, negalėjo, kol nebuvo pasirašyta sutartis su rangovais. Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas priminė, kad remonto darbų pirkimai vyko nuo praėjusių metų rudens ir nebuvo sklandūs – teisiniai ginčai, nespėta paskelbti pirkimo iki kainų šuolio ir t.t.
„O kaip savivaldybė reaguotų į ieškinį dėl smulkiojo verslo žlugdymo pokarantininiu metu?“ – svarstymų kreiptis į teismą neslėpė verslininkai.
A.Pakalniškis tiesiai neatsakė, bet leido suprasti, kad savivaldybė įstaigų neuždaro, tik remontuoja gatvę.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Komplikuotas parkavimas
Ne mažiau nei verslininkai šokiruoti buvo ir senamiesčio gyventojai. Paaiškėjo, kad savivaldybė dar net nėra apgalvojusi, kur gyventojai galės laikyti automobilius, nes įvažiavimai į kiemus bus komplikuoti.
Tik susirinkimo eigoje A.Pakalniškis aptarė, kad gyventojai galės kreiptis į bendrovę „Parkavimas Kaune“, kuri išduos nemokamus leidimus ir, tikėtina, skirs konkrečias vietas gyventojams, kurie dėl Vilniaus gatvės remonto negalės privažiuoti prie namų.
Rangovai informavo, kad darbininkai darbais gyventojus žadins nuo 7 val. ryto. Kai kurie darbai vyks naktį.
Rangovai žadėjo atsižvelgti į gyventojų prašymus vykdant darbus laistyti grindinį, kad dulkių debesys nesėstų gyventojų namuose.
A.Pakalniškis paragino gyventojus pagalvoti apie namų pamatų hidroizoliaciją. Kadangi bus nukasta apie 80 cm esamo grindinio, pagal gyventojų prašymus būtų galima tartis su rangovu ir atlikti gilesnę pamatų hidroizoliaciją.
Anot vedėjo, po Vilniaus gatvės remonto nebus išduodami statybos leidimai, jei darbai bus susiję su grindinio ardymu.
Išsaugos autentiką
830 metrų ilgio gatvę atnaujins rangos konkursą laimėjusi bendrovė „Autokausta“, su kuria savivaldybė pasirašė 4,6 mln. eurų vertės sutartį.
Už kelių savaičių prasidės pirmasis kapitalinio remonto etapas – stebint archeologams bus išimami grindinio akmenys. Po to požeminių komunikacijų tvarkymo imsis bendrovė „Kauno vandenys“. Kadangi gatvės elementai, tarp jų ir dangos, yra priskirti prie senamiesčio vertingųjų savybių, jų išsaugojimui bus skiriamas ypatingas dėmesys.
Pagal projektą numatyta tašytus akmenis nulyginti – nupjauti, nudeginti paviršių ir minimaliai nusklembti briaunas. Greta tašytų akmenų grindinio esantys šaligatviai virš jo bus pakilę vos per keletą centimetrų, tad tai leis patogiau judėti tiek pėstiems, tiek ratuotiems gyventojams.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Kapitalinio remonto metu bus atnaujinti šviestuvai, suoliukai bei kiti mažosios architektūros elementai. Visus darbus planuojama užbaigti iki kitų metų vasaros.
Nors darbai vyks etapais, pagal įsipareigojimą rangovas privalės sudaryti tinkamas sąlygas pėstiesiems saugiai pasiekti namus ar įstaigas.
Naujausi komentarai