1. Kaunas – nuo 2018-ųjų dar geriau pasiekiamas
2018-aisiais per metus atsiradus net trims naujoms skrydžių kryptims (Varšuva „LOT“, Tel Avivas „Ryanair“, Turku „Wizzair“), Kaunas yra pasiekiamas ir iš Kauno galima tiesiogiai keliauti 24-iomis skirtingomis kelionių kryptimis. Nuolatinė skrydžių plėtra ne tik suteikia puikias galimybes miestui plėtoti atvykstamąjį turizmą, tačiau ir reikšmingai didina miesto pasiekiamumą bei infrastruktūros patrauklumą potencialiems ir esamiems užsienio investuotojams, didina verslo skrydžių pasiūlą. Gruodžio mėnesį Kauno oro uostas šventė ir kitą reikšmingą rezultatą – buvo aptarnautas milijoninis keleivis, o tai tik dar kartą įrodo, kad antrasis pagal dydį Lietuvos oro uostas yra patrauklus tiek užsienio svečiams, tiek vietos keliautojams.
Vilmanto Raupelio nuotr.
2. Augantys turistų srautai Kaune – du šimtai tūkstančių istorijų
2018 m. sėkmingai įgyvendintos miesto viešinimo kampanijos tikslinėse atvykstamojo turizmo rinkose – Norvegijoje, Suomijoje, Lenkijoje – ne tik didino miesto žinomumą, bet ir prisidėjo prie augančių turistų srautų. Per metus mieste lankėsi daugiau nei 130 pasaulyje žinomų žurnalistų, kelionių organizatorių ir nuomonės formuotojų, kurie savo įspūdžiais ir asmeninėmis istorijomis iš Kauno dalijosi su savo skaitytojais ir sekėjais, asmeniškai kvietė juos aplankyti Kauną ir atrasti „It‘s Kaunastic“ jausmą patiems.
Įsimylėti miestą galima ne tik per architektūrą, meną ar kultūrą, bet ir per unikalias patirtis ir pramogas.
Tačiau daugiausiai unikalių įspūdžių ir istorijų – beveik 250 tūkst. – iš Kauno po visą pasaulį 2018 m. išsivežė mieste apsilankę turistai ir vienadieniai lankytojai. Statistikos departamento duomenimis, per pirmus tris praėjusių metų ketvirčius vien tik Kauno miesto apgyvendinimo įstaigos sulaukė 245 330 svečių, kurie mieste praleido 430 830 naktų, neįskaičius tų keliautojų, kurie Kaune praleido tik vieną dieną arba nakvynei mieste rinkosi apartamentus ar nuomojamus butus. Palyginus su 2017 m. trijų ketvirčių duomenimis, miesto svečių skaičius padidėjo 6 proc., nakvynių skaičius – 7,5 proc., o vidutinė viešnagės trukmė prailgėjo iki 1,8 nakties (2017 m. – 1,7 nakties), kas rodo, kad ne tik didėja bendras metinis miesto svečių skaičius, bet ir ilgėja Kaune praleidžiamas laikas.
Per pirmuosius devynis metų mėnesius, daugiausiai svečių Kaunas sulaukė iš:
Iš Azijos šalių daugiausiai svečių sulaukta iš Japonijos – 3 674 keliautojai, kurie nakvojo 5 457 naktis (vidutinė viešnagės trukmė – 1,5 nakvynės (augimas +19,4 proc.)).
Vienas iš pagrindinių turistams patrauklaus ir svetingo miesto bruožų – nuoširdumas. Siekiama užtikrinti, kad turizmo informacija miesto svečiams būtų ne tik naudinga ir patraukli, bet ir paprastai prieinama. Šiems tikslams pasiekti, turizmo informacijos centras jau antrus metus dirba 362 dienas per metus, o užklausos telefonu, el. paštu bei socialiniuose tinkluose, atsakinėjamos visus metus, nepaisant darbo valandų. Džiugina tai, kad šiais metais dar stipriau augo turistų noras patirti, pažinti ir pamilti Kauną savo gimtąja kalba: miesto svečiams buvo suorganizuotos beveik 300 ekskursijų – ne tik lietuvių ir anglų, bet ir rusų, vokiečių, lenkų, prancūzų, ispanų ir italų kalbomis.
3. „It‘s Kaunastic“ dovanų kortelė – visas miestas Tavo rankose
Įsimylėti miestą galima ne tik per architektūrą, meną ar kultūrą, bet ir per unikalias patirtis ir pramogas, kurias mieste galima atrasti. 2018 m. VšĮ „Kaunas IN“ ir „Gera dovana“ įgyvendintas „It‘s Kaunastic“ dovanų kortelės projektas suteikė puikiausią progą dovanoti Kauno patirtį ir meilę miestui savo artimiesiems, draugams ar kolegoms. Šiandien kortele galima atsiskaityti daugiau nei 80-tyje Kauno vietų ir šis miesto dovanų kortelės partnerių sąrašas nuolat auga.
4. Kaunas – išliekantis patrauklumas naujiems ir sėkmės formulė esamiems investuotojams
Kauno miestas, per praėjusius dvejus metus sėkmingai pritraukęs daugiau nei 20 naujų užsienio investuotojų, 2018 m. ir toliau išlaikė savo patrauklumą užsienio verslams: tiek investicijomis dar tik besidominčioms, tiek ir mieste veiklą vykdančioms užsienio verslo įmonėms.
Peržvelgus praėjusius metus, vienas iš pagrindinių Kauno patrauklumą užtikrinančių veiksnių ir bene didžiausių konkurencinių pranašumų išliko tas pats – tai stiprus miesto akademinis potencialas, čia sutelkti talentai, žingeidūs ir greitai besimokantys kvalifikuoti specialistai. Įgytomis kompetencijomis verslo poreikius atliepiančių darbuotojų pasiūla turėjo reikšmingos įtakos esamų Kauno užsienio investuotojų plėtrai: atliktos apžvalgos duomenimis 2018 m. buvo sukurta daugiau nei 1 300 gerai apmokamų darbo vietų tarptautinėse įmonėse, kuriose darbuotojams mokamas vidutinis mėnesinis atlyginimas 30% viršijo vidutinį darbo užmokestį Kauno regione (remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis).
Kaune 2018 m. veiklą pradėję arba apie plėtrą pranešę investuotojai dar praėjusiais metais paskelbė ir apie ambicingus ateinančių trejų metų veiklos ir plėtros planus:
5. Asmeninis miesto dėmesys investuotojams, kuris įgalina veikti
Viena iš TOP 5 priežasčių, kurios nulemia verslo sprendimą investuoti užsienyje, yra vietos valdžios ir potencialių investuotojų tarpusavio santykis. Pirminiuose veiklos etapuose ypatingai didelę reikšmę įgauna miesto investicijomis besirūpinančių institucijų pagalba: dėmesys, suteiktos konsultacijos, iniciatyvumas ir siūlomi personalizuoti sprendimai visais verslui iškylančiais klausimais. Per 2018 m. VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyrius net 40-čiai potencialių investuotojų bei unikalių idėjų autorių suteikė beveik šimtą konsultacijų, kurių metu ne tik teikė verslams aktualiausią informaciją apie Kauną, bet ir padėjo atrasti naujas partnerystes, galimybes plėtrai ar inovatyvioms idėjoms virsti realybe.
Kauno miesto verslo bei investicinės aplinkos patrauklumas buvo pristatytas daugiau nei 30-tyje susitikimų su verslo, viešojo sektoriaus, užsienio šalių diplomatinių delegacijų atstovais. Įvertinus praėjusių metų verslo susitikimų statistiką, daugiausiai verslo steigimo ir plėtros galimybėmis Kaune domėjosi JAV, Vokietijos, Olandijos, Izraelio, Didžiosios Britanijos ir Kinijos verslininkai.
6. Verslo bendruomenės stiprinimas – investicija į miesto ateitį
2018 m. VšĮ „Kaunas IN“ miesto – užsienio kapitalo ir vietos verslo – bendruomenę siekė suburti dialogui per skirtingas veiklos rūšis. Gegužės mėnesį pirmą kartą organizuotuose „Kauno augančio verslo apdovanojimuose 2018“ (K.A.V.A. 2018) pasidžiaugti praėjusių metų rezultatais buvo sukviesta daugiau nei 200 Kauno verslininkų bendruomenė, sėkmingai veiklą vykdanti skirtingose srityse – nuo atsakingų verslų ar startuolių iki eksportuotojų, užsienio kapitalo gamybos sektoriaus įmonių ar paslaugų centrų.
Praėjusiais metais „Kaunas IN“, kartu su aktyviausiais užsienio investuotojų atstovais Kaune įkūrė IBCK (angl. International Business Community Kaunas) bendruomenę, kurios tikslas – skatinti dialogą tarp Kaune veikiančių užsienio investuotojų ir vietos valdžios, švietimo įstaigų bei kitų suinteresuotųjų šalių, kartu kurti socialines iniciatyvas ir taip dar stipriau įsitraukti į miesto socialinį ir ekonominį gyvenimą.
2018 m. buvo išskirtiniai ir Kauno startuolių bendruomenei – įgyvendinta atsinaujinusi inovatyvumo ir verslumo skatinimo programa „Kauno startuoliai 2018“. Viena iš „Kauno startuoliai“ programos dalių – tai intensyvi akceleratoriaus programa, skirta startuoliams auginti, tobulinti, plėsti sukurtą produktą, įvesti jį į rinką ir pritraukti investicijas. Aštuonias savaites trukusiame intensyviame ir dinamiškame „Kauno startuolių“ akceleratoriuje dalyvavo 11 atrinktų komandų, kurios turėjo progą ne tik skirtingais pjūviais išanalizuoti savo idėjas, stiprinti sukurtus produktus, bet ir pasisemti naudingos patirties ir patarimų iš tarptautinę patirtį startuolių ekosistemoje turinčių ekspertų bei mentorių.
Vilmanto Raupelio nuotr.
Antra atsinaujinusios startuolių programos dalis – tinklinimas. Beveik tris mėnesius trukusios „Kauno startuolių 2018“ tinklinimo programos metu buvo suorganizuota daugiau kaip 20 nemokamų renginių, kuriuose apsilankė per 1 000 dalyvių. „Kaip komunikuoti esamiems ir potencialiems darbuotojams?“, „Kaip susikurti įmonės tinklalapį?“, „Kokios investicijos reikalingos startuojantiems?“, „Kokios ES paramos verslui galiu tikėtis po 2020-tųjų?“, „Ką turėčiau žinoti pradėdamas verslą apie Lietuvos mokestinę bazę?“ – šie ir daugelis kitų klausimų buvo išsamiai aptarti ir išdiskutuoti nemokamose startuolių tinklinimo dalies paskaitose, seminaruose, dirbtuvėse.
Vienu įspūdingiausių renginių tinklinimo dalies metu tapo „Open Data Kaunas“ hakatonas, kurio metu 48 valandas daugiau kaip 130 žmonių kūrė ir įgyvendino originalias idėjas miestui, remdamiesi pirmą kartą atveriamais skirtingų Kauno miesto įstaigų duomenimis.
Šiais – 2019-aisiais metais – tikslai ir siekiai turizmo srityje išlieka tokie patys: pristatyti Kauną užsienio ir vietos svečiams taip, kaip tai darytume savo geriems draugams ar seniems pažįstamiems; padėti miesto svečiams atrasti savo unikalią „It‘s Kaunastic“ istoriją Kaune. Verslo ir tiesioginių užsienio investicijų kontekste ir toliau bus siekiama atskleisti Kauno miesto investicinės aplinkos patrauklumą naujiems verslams ir verslo plėtrai, kartu su partneriais, sistemingai didinti miesto, kaip konkurencingos lokacijos investicijoms, žinomumą, skatinti startuolių ekosistemos augimą ir plėtrą per atnaujintą „Kauno startuoliai 2019“ programą.
Naujausi komentarai