Per tris šių metų savaites Kaune liepsnojo 15 automobilių. Iš jų vienas buvo padegtas, devyni užsidegė dėl elektros įrangos gedimo, kurią, didžiausia tikimybė, sukėlė gerokai žemiau nulio nukritusi oro temperatūra.
“Dėl šalčio kaupiasi drėgmė, laidai užšąla ir nebelieka kontakto. Tad bandant užvesti automobilį, laidai pradeda kaisti, dėl to gali kilti gaisras”, – aiškino Kauno APGV Valstybinės priešgaisrinės priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Miglė Kasnauskaitė.
Vien vakar ryte dėl šios priežasties užsiplieskė du automobiliai. Ir abu – beveik tuo pačiu metu. „Ford Focus“ nukentėjo Kaune, Neries Krantinėje, „Volkswagen Beeatle“ – Kauno rajone, Alšėnų seniūnijoje esančioje sodų bendrijoje „Bijūnas“. Išdegė abiejų automobilio variklio skyrius. Nukentėjo vieno automobilio salonas, stipriai apdegė kėbulas, kito – taip pat trūko priekinis stiklas, žibintas, apdegė kairysis sparnas.
Šiemet dar trijuose automobiliuose gaisras kilo, kai ant įkaitusių variklių užkrito degių medžiagų. “Pavyzdžiui, užsiliepsnoja palikti tepaluoti skudurėliai, gaisras kyla ir netgi prisilietus variklio dangčio izoliacinei medžiagai”, – pasakojo M. Kasnauskaitė.
Anot ugniagesių, dažniausia automobilių gaisrų priežastis – netvarkinga, neprižiūrima kuro tiekimo sistema. Variklio skyriuje nuolat kaupiasi dulkės, tepalų, kuro likučiai. Visa tai sudaro labai degų sluoksnį ir kartais nelaimei užtenka nedidelės kibirkštėlės.
Transporto priemonė gali užsidegti ir dėl kitokių priežasčių, pvz., dėl neatsargiai numestos nuorūkos. Gali užsidegti ir per eismo įvykį stipriai apgadintas automobilis.
Ypač pavojingi senieji automobilių dujų balionai, neturintys daugiafunkcio vožtuvo. Dujos dega labai greitai ir kaitriai, todėl užgesinti automobilį be ugniagesių gelbėtojų pagalbos sunkiai įmanoma.
Gaisro priežastimi gali būti ir netinkamai sujungta aparatūra – per didelės apkrovos sudegina laidus, šie sukelia trumpą jungimą, galintį peraugti į gaisrą.
Reikia būti atsargiems bandant užvesdami automobilį nuo kito automobilio. Jeigu pasigirsta specifinis spragsėjimas, laidai pradeda kibirkščiuoti ar pasklinda svylančios plastmasės kvapas, darbą reikia nutraukti. Iki gaisro – vienas žingsnis. Tokį automobilį reikia skubiai nutempti iki artimiausio serviso.
Jeigu gaisro išvengti nepavyko ir iš variklio skyriaus veržiasi dūmai, tuojau pat sustokite, išjunkite variklį, tačiau raktelius palikite užvedimo spynelėje, kad neužsirakintų automobilio vairas. Kiekviename automobilyje privalo būti veikiantis gesintuvas.
Jeigu dūmai kyla iš variklio skyriaus, reikia vos vos praverti variklio dangtį ir purkšti į vidų. Jokiu būdu nepakelkite viso dangčio – liepsnai gavus oro, gali šokti ugnies pliūpsnis.
Jeigu gaisro per pirmas kelias minutes lokalizuoti nepavyko, skubiai kvieskite ugniagesius gelbėtojus.
Naujausi komentarai