Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Kauno apskr. VPK) pareigūnų vykdyti reidai atskleidė, kad vairuotojai vis dar tinkamai neįvertina pavojaus, kurį sukelia mobiliųjų telefonų naudojimas esant už vairo. Nepaisant to, Kauno apskr. VPK Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius pastebi, kad vairuotojų įpročiai keičiasi.
Iš viso per savaitę Kauno apskrities keliuose užfiksuoti 477 naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant pažeidimai, surašyti 276 administracinio nusižengimo protokolai. Pasak V. Lukošiaus, panašių rezultatų buvo tikėtasi, tačiau kiek realiai vyksta tokių pažeidimų, galima tik spėlioti. Pareigūnai pastebi ir pasikeitusius žmonių įpročius vairuojant – vis daugiau vairuotojų ne kalba mobiliuoju telefonu, o naršo internete, rašo trumpąsias žinutes ar naudojasi kitais mobiliųjų funkcionalumais, taip sukeldami pavojų sau ir kitiems eismo dalyviams. Nors pastebimas aktyvesnis naudojimasis laisvų rankų įranga, kuri padeda vairuotojams būti mažiau išsiblaškiusiems ir atidžiau stebėti eismą, vis dėlto, V. Lukošius įspėja, kad net ir tai neužtikrina saugaus vairavimo: „Naudodamas telefoną, vairuotojas nebus susikoncentravęs į eismo sąlygas ir iškilus avarinei situacijai gali ne taip sklandžiai ir efektyviai atlikti reikiamus veiksmus“.
Atsižvelgiant į šalyje įvestą karantiną, vykdydami reidus policijos pareigūnai siekė užtikrinti maksimalų visuomenės bei pačių pareigūnų saugumą, todėl teikė prioritetą nekontaktiniam pažeidimų fiksavimui (fiksuojant vaizdą iš eisme dalyvaujančios tarnybinės transporto priemonės, patruliuojant pėsčiomis ar išlipus iš transporto priemonės ir kt.).
Kauno apskr. VPK primena, kad Administracinių nusižengimų kodeksas numato administracinę atsakomybę už draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis (išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas) nesilaikymą, o baudos siekia nuo 60 iki 90 eurų. Tas pats straipsnis, esant pagrindui, numato ir kur kas griežtesnę atsakomybę – teisės vairuoti transporto priemonę atėmimą nuo 1 iki 3 mėnesių.
V. Lukošiaus teigimu, baudos dydis ir asmeniui suteiktos specialiosios teisės atėmimo trukmė parenkama atsižvelgiant į pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes: „Kai yra vien atsakomybę sunkinančių ar kitų asmens padėtį bloginančių aplinkybių vairuotojas gali sulaukti ir asmeniui suteiktos specialiosios teisės atėmimo.“ Tačiau pareigūnas atkreipia dėmesį, kad ne baudų griežtumas, o, pirmiausia, žmonių sąmoningumas lemia eismo kultūrą ir saugumą jame, todėl tokios prevencinės priemonės yra skirtos skatinti žmonių sąmoningumą, formuoti teisingus įpročius ir požiūrį į nustatytą tvarką.
Pareigūnai skatina vairuotojus elgtis atsakingai ir dėl naudojimosi mobiliuoju telefonu vairuojant nerizikuoti sukelti pavojaus sau ir kitiems eismo dalyviams.
Naujausi komentarai