Pereiti į pagrindinį turinį

Šiurpsta nuo nelaimių Aleksoto sankryžoje, bet permainų neprisiprašo

2020-01-31 16:59

Skaudžias nelaimes bei žūtis eismo įvykiuose ne vienus metus sėjančioje Veiverių–Technikumo gatvių sankryžoje Aleksote permainų nesulaukiama. Gyventojai šiurpsta ir klausia: kiek nelaimių dar turi įvykti?

Pavojinga: šioje Aleksoto sankryžoje nelaimes skaičiuojantys gyventojai pakeitimų iš LAKD neprisiprašo.

Gyventojai piktinasi

Aleksotiškiai sako čia jau matę ne vieną nelaimę. Praėjusią savaitę Veiverių ir Technikumo gatvių sankryžoje Kauno apskrities pareigūnams pranešta apie BMW automobilio partrenktą nepilnametį vaikiną. Laimei, nukentėjusysis sunkių sužalojimų nepatyrė, bet buvo išvežtas į Kauno klinikas medikams apžiūrėti.

Maždaug prieš mėnesį kauniečiai šioje vietoje teigia matę eismo įvykį, kuriame dalyvavo ir mažametis vaikas. "Nežinome, ar apie šią avariją buvo pranešta policijai, bet čia susidūrė du automobiliai. Vieną iš jų vairavo moteris, o transporto priemonės viduje sėdėjo vaikas. Matėme, kaip vairuotoja greitai iššoko iš automobilio, nes automobilis ėmė rūkti, ir paėmė vaikutį. Nors viskas baigėsi laimingai, įsivaizduojame, kokį šoką ji patyrė", – pasakojo gyventojai.

Tačiau bene labiausiai į tenykščių atmintį įsirėžė įvykis 2016 m., kai lengvojo automobilio "Ford Mondeo" vairuotojas sukdamas į kairę ties Technikumo gatve nepraleido iš priekio važiavusio motociklo. Po susidūrimo motociklas užsidegė, o jo dalys pabiro į šalis. Vos 25-erių motociklininkui medikai padėti jau nebegalėjo – jis žuvo vietoje.

Šioje Aleksoto sankryžoje nelaimes skaičiuojantys gyventojai pakeitimų iš LAKD neprisiprašo.

Atsakinga direkcija

Siekdami užkirsti kelią skaudžioms nelaimėms, kai sužalojami žmonės, o kartais ir pasiglemžiamos gyvybės, aleksotiškiai atviravo: nuo 2008 m. pradėję minti Kauno miesto savivaldybės slenkstį prašydami Veiverių ir Technikumo gatvių sankryžoje įrengti šviesoforą. Būtent tada į užklausą buvo gautas tuomečio Kauno miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento energetikos skyriaus vedėjo Algirdo Vaitiekūno atsakymas.

"Informuojame, kad Jūsų minimos Veiverių g. ir Technikumo g. šviesoforinės sankryžos įrengimas įrašytas prioritetinėje šviesoforų įrengimų eilėje. Minimos sankryžos įrengimo darbų pradžia priklausys nuo Kauno miesto savivaldybės biudžete numatytų lėšų", – rašyta 2008 m. liepos 15 d. Aleksoto gyventojai adresuotame dokumente.

"Vėliau siuntėme ir daugiau raštų, tačiau vis gaudavome atsakymus, kad Kauno miesto savivaldybė nieko negali padaryti, nes Veiverių ir Technikumo gatvių sankryža priklauso Kauno rajonui ir už pakeitimus joje atsakingi Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai. LAKD 2018 m. atsiuntė atsakymą, kad šviesoforas šioje sankryžoje yra 140-as eilėje iš 1 342 sankryžų. Raštą Lietuvos automobilių kelių direkcijai pakartotinai išsiuntėme ir 2019-aisiais, bet sulaukėme tokio paties atsakymo – per metus šviesoforinės sankryžos įrengimo vieta eilėje nepakito", – sakė pavojaus varpais dėl situacijos Veiverių ir Technikumo gatvių sankryžoje skambinantys aleksotiškiai.

Elijaus Kniežausko nuotr.

Sudėtingos sąlygos

Gyventojai akcentuoja, kad vairuotojai, norintys važiuoti  Garliavos ar Kauno link, įsukdami iš Technikumo gatvės turi kirsti dvi eismo juostas, nes tik tada jie turi galimybę pasukti pasirinkta kryptimi.

"Posūkį minėtoje vietoje reikia atlikti labai staigiai, o iškart po to salelėje yra pėsčiųjų perėjos ženklas, o artimiausias šviesoforas pastatytas tik prie "Maxima bazės". Nuo pastarosios vietos vairuotojams patogu spustelėti greičio pedalą. Todėl jie galbūt nepastebi šios pėsčiųjų perėjos. Iš tolimesnio atstumo nelabai matoma ir Technikumo gatvė – ten pastatytas kryžius, auga medžiai. Dėl to, kaip spėjame, išvažiuojant iš Technikumo gatvės ar ties pėsčiųjų perėja ir įvyksta nelaimės", – svarstė aleksotiškiai.

Pasak gyventojų, Veiverių ir Technikumo gatvių sankryžoje reikėtų įrengti šviesoforą ar imtis kitų priemonių, galinčių padėti išvengti nelaimių ateityje.

"Maždaug kas du mėnesiai Veiverių ir Technikumo gatvių sankryžoje įvyksta po avariją. Po kiekvieno įvykio siunčiame raštus prašydami spręsti problemą, bet niekas mūsų neišgirsta", – skundžiasi kauniečiai.

Iniciatyvos ėmėsi miestas

Apie jau daugiau kaip dešimt metų trunkantį aleksotiškių šauksmą tyruose, bedant pirštu į problemą minėtoje gatvių sankryžoje, tačiau taip ir nesulaukiant realių veiksmų, "Kauno diena" pranešė Kauno miesto savivaldybės atstovams. Šie savo ruožtu patikino kreipęsi į LAKD.

Po kiekvieno įvykio siunčiame raštus prašydami spręsti problemą, bet niekas mūsų neišgirsta.

"Nors Veiverių ir Technikumo gatvių sankryža patenka į Kauno rajono ribas ir už ją atsakinga Susisiekimo ministerijai pavaldi Lietuvos automobilių kelių direkcija, kreipdamiesi į jos atstovus prašėme kuo skubiau šioje sankryžoje įrengti saugumo priemones, nes čia kursuoja miesto autobusas, o sankryžoje jau yra įvykusi ne viena skaudi nelaimė", – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Kaip paskubinti rekonstrukciją?

Kaip dienraščiui sakė LAKD Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas, valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruože ties sankryža neseniai buvo modernizuotas kelio apšvietimas. Ši sankryža yra įtraukta į 2018 m. liepos 19 d. patvirtintą "Vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinę eilę".

Pašnekovo teigimu, Lietuvoje yra 21 237,637 km valstybinės reikšmės kelių, todėl visų rekonstruotinų ar remontuotinų valstybinės reikšmės kelių ruožų, sankryžų projektų ar bet kokių saugaus eismo priemonių įgyvendinimas dėl finansinių galimybių esą atliekamas pagal prioritetines eiles.

"Sankryžos pertvarkymas priklausys nuo skiriamo finansavimo. Ši sankryža yra 140-a eilėje. Vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinę eilę planuojama peržiūrėti ir atnaujinti 2021 m. įvertinus naujausius duomenis. Visos ankstesnėje patvirtintoje prioritetinėje eilėje buvusios sankryžos vertinamos kartu su naujai įtrauktomis sankryžomis pagal vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinės eilės sudarymo metodikoje numatytus kriterijus. Yra galimybė sankryžą rekonstruoti anksčiau, nei numatyta pagal prioritetinę eilę, jeigu savivaldybė prie sankryžos sutvarkymo darbų prisidėtų savo lėšomis ne mažiau nei 20 proc.", – akcentavo E.Tamariūnas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų