Seimas svarstys, ar nereikėtų dar labiau griežtinti Alkoholio kontrolės įstatymą ir visiškai uždrausti alkoholio reklamą, prekybą degalinėse bei kioskuose.
Esu tikras, kad jeigu alkoholis nebus reklamuojamas, gėrimais nebus prekiaujama degalinėse, tai svaigalų bus suvartojama mažiau, įvyks mažiau avarijų ir mažiau žmonių žus keliuose, Kauno dienai sakė pataisų iniciatorius Antanas Matulas, Seimo Sveikatos reikalų komiteto vadovas.
Jis atkreipė dėmesį, kad pagal išgerto alkoholio kiekį lietuviai jau senokai lenkia kaimynus baltarusius, latvius bei estus ir yra vieni pirmaujančiųjų Europos regione.
Statistikos departamento duomenimis, 2005 m. kiekvienam vyresniam nei 15 metų Lietuvos gyventojui teko 12,9 litro gryno alkoholio. Užpernai Lietuvoje nuo alkoholio mirė 1242 asmenys (142 žmonėmis daugiau nei 2004 m.).
2003 m., kai Seimas buvo uždraudęs prekiauti alkoholiu degalinėse, neblaivių vairuotojų sukeltų avarijų skaičius buvo gerokai sumažėjęs. Vėl leidus prekiauti svaigalais, girtų vairuotojų sukeltų eismo įvykių per metus padaugėjo nuo 649 iki 752. Pernai dėl alkoholio įvyko 761 avarija, žuvo 66 žmonės, sužeista 1151 žmogus. Iki šiol mes tik kalbėjome apie karą keliuose. Reikia pradėti kažką daryti, kalbėjo A.Matulas, neabejodamas tokių draudimų efektyvumu.
Alkoholinių gėrimų gamintojai ir pardavėjai teigia jau pavargę kartoti argumentus, kodėl įvairūs draudimai ir suvaržymai neduos norimų rezultatų.
Keista, kad dėl visų nelaimių kaltinama pramonė, o tas, kuris girtas keliuose traiško žmones, yra nė kuo dėtas, neslėpdamas apmaudo kalbėjo Aludarių asociacijos prezidentas Audrius Vidžys.
Anot jo, alkoholio reklamos uždraudimas yra fanatiškas sprendimas, kuris neduos norimų rezultatų: Jeigu tokiu būdu būtų galima išspręsti alkoholizmo problemą, visame pasaulyje reklama jau seniai būtų uždrausta.
Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos prezidentas Romas Apulskis pripažino, kad ir gamybininkai, ir prekybininkai nenorėtų atsisakyti gėrimų reklamos, nors ją vertėtų riboti.
Mes nesame už tai, kad alkoholio būtų vartojama be saiko. Tačiau reklama gali lemti tik vartotojų pasirinkimą, o ne vartojimą apskritai. Uždraudus reklamą alkoholio tikrai nebus vartojama mažiau. Toks draudimas suduos stiprų smūgį smulkiesiems prekybininkams, ypač turintiems kioskų, įsitikinęs R.Apulskis.
Jis pateikė pavyzdį iš Estijos, kur buvo uždrausta prekiauti alkoholiu po 20 val. Paaiškėjo, kad gyventojai nuperka daugiau gėrimų ir laiko juos namuose, o turėdami svaigalų po ranka daugiau išgeria.
Naujausi komentarai