Pereiti į pagrindinį turinį

Fronto linija — ties logistikos centru

2008-02-19 00:00

Vyriausybę ir Kauno miesto bei rajono vadovus draskantys nesutarimai dėl Kauno viešojo logistikos centro virsta žodžių karu. Kol kas kauniečiai pasiduoti neketina.

Vyriausybę ir Kauno miesto bei rajono vadovus draskantys nesutarimai dėl Kauno viešojo logistikos centro virsta žodžių karu. Kol kas kauniečiai pasiduoti neketina.

Apkaltino spaudimu

Kauno miesto ir rajono vadovai, ne kartą Vyriausybės bei Seimo atstovams priekaištavę dėl laikinosios sostinės diskriminavimo, vėl turi pagrindo centrinę valdžią kaltinti geranoriškumo kauniečių atžvilgiu stoka.

Penktadienį Viešųjų logistikos centrų plėtros ir veiklos priežiūros nuolatinės komisijos posėdyje laikinosios sostinės vadovai pranešė apie konkrečią būsimojo Kauno viešojo logistikos centro (VLC) vietą Karmėlavoje. Viltasi, kad toks sprendimas padės greičiau gauti Susisiekimo ministerijos pritarimą tam, kad šis objektas būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

Tačiau kauniečiai sulaukė priešingos reakcijos. Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus tokią iniciatyvą įvertino kaip spaudimą.

„Ministerija spaudžiama, net atakuojama priimti labai reikšmingą sprendimą, kuris mokesčių mokėtojams gali kainuoti šimtus milijonų, o gal net milijardų litų“, – pranešime spaudai pareiškė A.Vaitkus.

Reikalauja išsamios studijos

Ministerijos sekretorius pastebėjo, kad Kauno VLC projekto autoriai nepateikė ekonominio pagrindimo bei skaičiavimų, kiek jis gali kainuoti valstybės biudžetui. Sekretoriaus vadovaujama komisija pareiškė, kad siūloma teritorija nebuvo ištirta ir yra privatiems savininkams priklausančioje žemėje bei valstybinio miško plotuose.

„Prieš priimant galutinį sprendimą būtina turėti tam tikrų duomenų. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą teks ne dabartiniams diskusijų dalyviams, o projekto vykdytojams ir Vyriausybei. Todėl reikia atlikti galimybių studiją, krovinių srautų analizę, išsiaiškinti, kiek kainuos privačios žemės išpirkimas, kaip bus plėtojama infrastruktūra“, – teigė A.Vaitkus.

Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas jau yra nusprendęs steigti Kauno viešąjį logistikos centrą ten, kur prognozuojami didžiausi krovinių srautai – ties būsimojo europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ kirtimosi su plačios vėžės geležinkelio linija.

Konkrečią vietą bus galima nustatyti parengus „Rail Baltica“ techninį projektą.

Ginklų sudėti neketina

Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas ir mero pavaduotojas Rimantas Mikaitis „Kauno dienai“ prisipažino nustebę, kad Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų atstovai atkakliai priešinasi siūlymui Kauno VLC suteikti nacionalinį statusą, kokį jau gavo Vilniaus ir Klaipėdos VLC.

„Savivaldybių asociacijai atstovavęs A.Kupčinskas, Lietuvos apskričių vadovų sąjungos atstovas, Kauno apskrities viršininkas Romualdas Morkevičius ir Vyriausybės kanceliarijos Ekonomikos ir finansų departamento Ekonomikos ir transporto skyriaus patarėjas Paulius Girčys pritarė siūlymui Vyriausybei parengti sprendimo projektą, kad Kauno VLC būtų suteiktas nacionalinis statusas. Tačiau būtent Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų atstovai nubalsavo prieš“, – pažymėjo R.Mikaitis.

Anot jo, Kaunui nurodyta atlikti tam tikras užduotis, kurių nereikėjo Vilniui ir Klaipėdai.

„Nepavyko nugalėti tendencingumo mūsų miesto atžvilgiu. Mūšis pralaimėtas, bet karas – dar ne“, – viliasi R.Mikaitis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų