Lietuva nepritars Europos Komisijos (EK) iniciatyvai dažninti lengvųjų automobilių techninę apžiūrą.
"Mes nemanome, kad, pavyzdžiui, septynerių ar dešimties metų automobiliai kelią didelę grėsmę saugiam eismui. EK siūlymai yra tikrai per griežti", – pranešime spaudai teigė E.Masiulis. Jis abejoja, ar EK siūlymai susilauks pritarimo ir kitose ES valstybėse, nes dabar kasmetė techninė apžiūra įteisinta vos keliose šalyse.
EK siūlo, kad senesnių nei septynerių metų lengvųjų automobilių techninė apžiūra būtų atliekama kasmet. Lietuvoje naujiems lengviesiems automobiliams pirmąją techninę apžiūrą reikia atlikti po trejų metų, o paskui – kas dvejus metus.
Pagal EK siūlomą tvarką pirmoji naujo lengvojo automobilio apžiūra būtų atliekama po ketverių metų, antroji – po dvejų metų, o vėliau kasmet.
Susisiekimo ministras pastebi, kad EK turėtų vengti nustatyti vienodas taisykles visose Bendrijos šalyse, nes automobilių parko amžius kiekvienoje valstybėje labai skiriasi.
"Nepaisant to, kaip dažnai vykdoma techninė apžiūra, kiekvienas vairuotojas turi jausti atsakomybę už savo elgesį kelyje ir savo automobilio techninę būklę. Automobilius reikia prižiūrėti ne todėl, kad to reikalauja valstybė, o todėl, kad patys važinėtume saugiai ir saugotume savo ir artimųjų gyvybę", – sakė ministras.
Skatindama vairuotojus neatidėlioti apsilankymo techninės apžiūros centruose, Susisiekimo ministerija kiek pakeitė apžiūros taisykles. Lietuvoje nuo spalio įsigalios nauja techninės apžiūros tvarka. Jei likus ne daugiau kaip 30 dienų iki apžiūros termino bus nustatyta, kad transporto priemonė tvarkinga, kitos apžiūros terminas bus pratęsiamas tiek dienų, kiek jų buvo likę iki privalomosios apžiūros galiojimo pabaigos. Pavyzdžiui, jei automobilis patikrinamas ir nerandama trūkumų likus 20 dienų iki privalomosios apžiūros galiojimo pabaigos, kitą kartą į apžiūrą reikės atvykti ne vėliau kaip po 2 metų ir 20 dienų.
Naujausi komentarai