Investicinius planus pristabdę kauniečiai planuoja pirkti kontrolinį Vilniaus įmonės akcijų paketą
Didžiausia Lietuvos keleivių pervežimo bendrovė - Kauno Kautra pareiškė ketinimus įsigyti savo konkurentę Vilniaus bendrovę Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS). Šiam sandoriui kauniečiai turi gauti Konkurencijos tarybos leidimą.
Laukiama sprendimo
Praėjusią savaitę Konkurencijos taryba gavo Kautros prašymą įsigyti iki 100 proc. TOKS akcijų. Prieš paskelbdama sprendimą Konkurencijos taryba ketina paskelbti šią naujieną Valstybės žinių priede ir išnagrinėti visus po to gautus ūkio subjektų atsiliepimus bei sandorio aplinkybes. Paprastai procedūros užtrunka apie mėnesį, tačiau, gavus daugiau atsiliepimų, sprendimas gali būti paskelbtas ir po keturių mėnesių.
Sunku prognozuoti, koks bus tarybos sprendimas. Jis priklausys, kokių atsiliepimų sulauksime, ir kokios aplinkybės bus nagrinėjamos, - Kauno dienai teigė Konkurencijos tarybos atstovė spaudai Palmira Kvietkauskienė.
Bendrovė TOKS, kaip ir Kausta, gabena keleivius autobusais šalies viduje ir tarptautiniais maršrutais. TOKS taip pat teikia skubių siuntų, autobusų nuomos paslaugas.
Kautros generalinis direktorius Linas Skardžiukas tikisi teigiamo Konkurencijos tarybos sprendimo, tačiau kol kas būsimo sandorio detalių nekomentuoja.
Paduodami prašymą siekiame patikrinti, ar mūsų planai pagrįsti. O kol nėra padėti parašai ant sutarties, tai visi ketinimai, kaip žmonės sako, yra rašyti šakėmis ant vandens, - tvirtino L.Skardžiukas.
Tačiau jis neneigė, kad derybos su TOKS jau vyksta, ir Kautra planuoja įsigyti ne mažiau kaip 50 proc. Vilniaus bendrovės akcijų.
Mus domina galimybė perimti visą šios įmonės valdymą, - pridūrė Kautros generalinis direktorius.
Jeigu kauniečių planai būtų įgyvendinti, Kautra ir TOKS būtų sujungtos į vieną kompaniją, dirbančią vienu pavadinimu.
Pasikeitė savininkai ir investiciniai planai
Žinia apie naujus Kautros investicinius planus pasirodė praėjus vos savaitei po to, kai buvo paskelbta informacija apie pasikeitusius Kauno bendrovės savininkus.
Kaip rašėme, šių metų kovo mėnesį investicijų bendrovė Hermis Capital, tuometinė Kautros savininkė, daugiau kaip 50 proc. akcijų pardavė Kauno automobilių techninės priežiūros ir remonto įmonei Greičio technologijos. Dar šių metų kovą pastarosios bendrovės visą akcijų paketą valdė UAB Survesta, priklausanti Hermis Capital įmonių grupei. Tačiau balandį akcijos buvo parduotos naujiems savininkams.
2004-ųjų pradžioje už 100 proc. Kautros akcijų Hermis fondų valdymo (dabar - Hermis Capital) kontroliuojama įmonė Vinvesta Kauno savivaldybei sumokėjo 11,11 mln. litų.
Naujieji savininkai tuomet žadėjo per artimiausius ketverius metus į bendrovės bei jai priklausančios Kauno autobusų stoties atnaujinimą investuoti daugiau kaip 30 mln. litų ir paversti Kautrą pažangiausia bei pelningiausia transporto įmone visame Baltijos regione.
Tačiau šiemet Kautra paskelbė sustabdanti kai kuriuos investicinius planus, tarp jų - ir ketinimus plėsti Kauno autobusų stotį.
Rengs galimybių studiją
L.Skardžiukas akcentavo, kad investicinių planų Kaune pristabdymas ir planai įsigyti TOKS nėra susiję. Kad Kauno autobusų stotis atitiktų Vakarų šalių standartus, būtina investuoti 6-10 mln. litų. Tačiau įmonės savininkai suabejojo, ar tokios investicijos bus pagrįstos.
Norime būti tikri, kad tokios ilgalaikės investicijos bus tikslingos. Kilo abejonių, ar po kokių penkerių metų Vytauto prospektas, kur šiuo metu yra stotis, nebus taip užstatytas, kad autobusai nebegalės greitai pasiekti automagistralės. Dėl to įmonė gali būti nerentabili. Todėl kreipėmės į miesto architektus prašydami nurodyti artimiausių penkerių metų miesto ateities viziją. Jau užsakėme galimybių studiją, kuri turėtų atsakyti į klausimą, kaip turi atrodyti autobusų stotis, - kalbėjo Kautros vadovas.
Rengiant galimybių studiją bus keliamas ir autobusų stoties vietos klausimas. L.Skardžiukas neatmetė galimybės, kad stotis gali būti iškelta iš miesto centro į kitą vietą.
Prieš metus parengtas projektas, pagal kurį planavome investuoti 100 mln. litų, deja, jau paseno. Tuo metu nebuvome įvertinę šios miesto dalies plėtros: Akropolio, kelių viešbučių statybos, verslo biurų kūrimąsi. Būsimas investicijas turime dar kartą įvertinti, kad jos vėliau nenuskandintų įmonės, - akcentavo L.Skardžiukas.
Šiuo metu vyksta intensyvus Kauno autobusų stoties laukiamosios salės remontas. Keleiviai yra aptarnaujami keliuose vagonėliuose. Remontą bei minimalią pastato rekonstrukciją žadama užbaigti dar šį mėnesį.
Naujausi komentarai