Modernios informacinės technologijos ir didelė interneto skvarba žlugdo Infobalt parodą
Spalio 27-29 dienomis rengiamos tarptautinės informacijos technologijų ir telekomunikacijų (ITT) parodos Infobalt 2005 išvakarėse kaip niekad garsiai skamba hamletiški klausimai - dalyvauti ar nedalyvauti 12-ąjį kartą rengiamame kompiuterininkų forume. Keletas įtakingiausių ir didžiausių šios rinkos dalyvių viešai suabejojo renginio nauda ir pareiškė neketiną tuščiai švaistyti pinigų.
Technologijos keičia įpročius
Maždaug prieš mėnesį asociacija Infobalt surengė seminarą Būti ar nebūti ITT parodoms, kuriame apie šį renginį diskutavo maždaug 80 šalies informacijos technologijų ir telekomunikacijų įmonių atstovų, rinkodaros bei viešųjų ryšių specialistų. Nors tąkart prieš parodos Infobalt rengimą pasisakė tik vienas dalyvis, 6 pageidavo ją rengti kas dvejus metus, o likusieji balsavo už parodos rengimą kiekvienais metais, galutinis eksponentų sąrašas atrodo gana kukliai. Abejonių virusu užsikrėtus ir mažesniosioms ITT bendrovėms šiemet Infobalt savo stendus turės tik 128 kompanijos. Pernai parodoje dalyvavo 188, o 2003-iaisiais - 215 įmonių.
Asociacijos Infobalt vadovai, komentuodami tokias permainas pripažino, kad technologinių naujienų pastaraisiais metais sukuriama vis daugiau, o daugelis kompanijų skuba jas pristatyti potencialiems klientams nelaukdamos specialių renginių. Be to, didžiosios ITT įmonės, Lietuvos rinkoje veikiančios daugiau nei 10 metų, jau yra užėmusios tokias tvirtas pozicijas, kad dalyvavimas ar nedalyvavimas parodoje jų veiklos rezultatams neturi jokios įtakos.
ITT kompanijų vadovai kaskart skaičiuoja, kaip jiems efektyviau pasiekti savo klientus. Kadangi pastaraisiais metais interneto skvarba padidėjo beveik dvigubai, natūralu, kad daugelį naujienų galima pristatyti labai greitai, pigiai ir tiksliai būtent tam vartotojui, kuriam jos galėtų būti įdomios. Modernios technologijos sugebantiems jas efektyviai naudoti iš tiesų leidžia nemažai sutaupyti, - pripažino asociacijos Infobalt prezidentas Vytautas Vitkauskas.
Neatneša naudos
Apie savo apsisprendimą nedalyvauti parodoje yra pranešusios tokios kompanijos kaip Daily service, Bluebridge, Lietuvos telekomas. Pastarosios bendrovės rinkodaros departamento direktorius Nerijus Ivanauskas patikino, jog sprendimą pirmą kartą nedalyvauti Infobalt (bendrovė yra dalyvavusi visose parodose nuo jų gyvavimo pradžios 1994-aisiais) priėmė dėl to, kad, kaip rodo pastarųjų metų patirtis, paroda neatneša apčiuopiamos naudos.
Labai svarbus dalykas, dėl kurio atsisakyta dalyvauti parodoje, yra tai, kad paroda nepadeda pasiekti norimos klientų auditorijos. Mūsų nuomone, paroda Infobalt visiškai nepasiekia daug platesnių visuomenės sluoksnių, gyvenančių įvairiuose miestuose ir miesteliuose visoje Lietuvoje. Manome, kad tuos pinigus, kuriuos mes išleidžiame parodai, galėtume skirti tiesioginiam bendravimui su klientais ypač atokiau nuo sostinės esančiuose šalies rajonuose, - nurodė N.Ivanauskas.
Lietuvos telekomas žada mėginti internetu pasiekti kaip tik tuos žmones, kurie paprastai neatvyksta į parodą Infobalt ir, bendradarbiaujant su kitomis organizacijomis, pateikti patrauklių pasiūlymų vartotojams, kurie iki šiol dar nesinaudoja interneto ryšiu ir kitomis informacinėmis technologijomis.
Universalių receptų nėra
Asociacijos Infobalt vykdantysis direktorius Džiugas Juknys savo ruožtu pastebėjo, kad nemažai įmonių parodoje dalyvaus netiesiogiai - per forumo metu vyksiančius seminarus, konferencijas bei kitus renginius. Jo teigimu, nemažai bendrovių parodoje dalyvauja kas dvejus metus, todėl jau kitąmet jų turėtų būti daugiau. Antai šiemet parodoje nedalyvaus Taivano įmonės, kurių pernai buvo 10, tačiau šios šalies delegacija turėtų atvykti kitais metais. Šįkart jų vietą užims 18 įvairių šalių bendrovių ir valstybės institucijų, kurios parodoje šiemet dalyvaus pirmą kartą. Renginio debiutantų sąraše: Lietuvos Nacionalinis telekomunikacijų tinklas, Kibernetinė erdvė, Darseta, Linx Telecommunication, Kodinis raktas, Latvijos bendrovės Sony Baltic ir ZRF Brio, Izraelio Sigvalue technologies ir t.t.
Kita vertus, Infobalt rengėjai perspėja, kad mažosios ITT įmonės, nusprendusios nedalyvauti parodoje, pačios komplikuoja savo padėtį ir galimybes būti išgirstos.
Galima įtarti, jog kai kurie ITT monstrai sąmoningai formuoja negatyvius lūkesčius, esą dalyvavimas parodoje nepasiteisina. Įsiklausiusios į šiuos išvedžiojimus mažosios firmos nekelia jokių rūpesčių, - samprotavo vienas Infobalt atstovų. - Tačiau akivaizdu, kad nė viena įmonė, netgi turinti modernų biurą, per tris dienas nepajėgi jame priimti 60 000 lankytojų.
Beje, tyrimų bendrovės Vilmorus duomenimis, pernai vykusia Infobalt paroda buvo patenkinti 56,1 proc. jos lankytojų, užpernai tokių lankytojų buvo 72,6 proc., o 2002-aisiais - 79,1 proc.
Naujausi komentarai