Jei po atskleistų pažeidimų pavyks gauti lėšų iš Europos Sąjungos, naująją Marvelės gatvę Kaune tikimasi nutiesti iki rudens
Tiesiama Marvelės gatve automobiliai turėjo važiuoti dar pernai, tačiau dėl vėluojančio finansavimo darbai vyko vangiai. Kol kas nutiesta tik pusė kelio.
Dėl Savivaldybės audito užfiksuotų viešųjų pirkimų procedūrų pažeidimų darbai statybvietėje kol kas nevyksta, nes dar nežinoma, ar tikrai bus atnaujinta Europos Sąjungos parama. Miesto valdžios atstovai tikina, kad ES parama nenutraukta, pasirašytos sutartys, tačiau dar teks aiškintis su pinigus skirstančia Transporto investicijų direkcija.
Tarnautojai vis dėlto viliasi, kad šį rudenį gatvėje bus atidarytas bent vienpusis eismas.
Tikisi išvengti blogiausio
Europos prospekto ir Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto mazgo statyba pradėta jau seniai, tačiau Marvelės gatvėje kol kas tvyro štilis.
Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas teigė, kad rangovai pasirengę kibti į darbą, tačiau dar nežinoma, kada bus gautas Europos Sąjungos finansavimas. Kitą savaitę važiuosime į Susisiekimo ministeriją. Sutartis dėl 9,5 mln. litų paramos jau pasirašyta, tačiau teks galvoti, kaip ją gauti nepažeidžiant formalių procedūrų, - aiškino A.Vyšniauskas.
Transporto investicijų direkcija pernai informavo Savivaldybės administraciją apie pažeidimus, kuriuos pareigūnai įžvelgė gavę tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Savivaldybės Vidaus audito skyrius šiuos faktus patvirtino. Tokios pačios išvados gautos ir iš Viešųjų pirkimų tarnybos.
2004 metais tuometinio administracijos direktoriaus Giedriaus Buinevičiaus įsakymu bendrovei Kamesta, kuri statė krantinę, vien neskelbiamų derybų būdu, be viešojo konkurso, leista šalia tiesti ir naująją Marvelės gatvę.
A.Vyšniauskas teigia, kad tai buvęs ūkiškas sprendimas. Nutrūkus Savivaldybės finansavimui 1993 metais Kamesta sustabdė Nemuno krantinės statybą, - aiškino jis. - Logiška, kad atsiradus galimybei, ji toliau tvarkė krantinę, atsižvelgdama į jau padarytus darbus. Bet tada atsirado ir naujos Marvelės gatvės projektas. Tvarkyti krantinę ir šalia jos tiesti gatvę - technologiškai susiję darbai, todėl patikimiau, kai tai daro vienas rangovas. Manau, kad paramos skirstytojai tai supras ir darbai gretai bus pradėti.
Jei miesto valdžiai nepavyktų to įrodyti, tektų skelbti naują konkursą ir ilgam sustotų darbai.
Trūko nuoseklaus finansavimo
Netoli Aleksoto tilto, kur vyksta kairiojo prietilčio transporto mazgo statyba, nutiesta įvaža į naują gatvę. Tikėtasi, kad automobiliai Č.Radziniausko tilto link galės važiuoti nuo praėjusių metų rudens.
Gatvę tiesiančios bendrovės Kamesta darbų vadovas Petras Sirvydis teigė, kad dėl nenuoseklaus finansavimo negali planuoti darbų. Negalime sutelkti visų pajėgų į vieną objektą, jei jame nėra tikslių finansavimo grafikų, - aiškino jis.
Šiuo metu dviguba asfalto danga padengta apie 800 metrų kelio. Čia dar bus pilamas trečias sluoksnis. 1,4 km ruože gruntas parengtas asfaltuoti, įrengta lietaus kanalizacija, dvi požemines perėjos.
Pasak rangovų, miesto valdžia pirmiausiai turėtų rūpintis krantinių finansavimu. Kelio tiesimo darbus galima bus atlikti sutvarkius pylimus prie Nemuno, - sakė P.Sirvydis.
Marvelės gatvės statybai reikia 16,9 mln. litų. Iš jų išleista 5,5 mln. litų. Krantinei ir požeminėms perėjoms numatyta skirti 28 mln. litų. Ten atlikta du trečdaliai darbų.
Prie naujos gatvės žadama atstatyti buvusią futbolo aikštę, prie daubos sutvarkytos vandens nutekėjimo sistemos, nes po lietaus kelių gyventojų kiemai nuolat apsemiami. Prie upės bus įrengta automobilių aikštelė, laužavietė, suoleliai.
Naująjį kelią tikimės atidaryti rudenį. Blogiausiu atveju ja bus galima važiuoti viena kryptimi, Č.Radziniausko tilto link, o senąja gatve mašinos judėtų į Centrą, - kalbėjo A.Vyšniauskas. - Dar neprarandame vilties, kad ji bus galutinai užbaigta ir senoji Marvelės gatvė bus tik kvartalo kelias.
Prietilčio mazgas bus baigtas laiku
A.Vyšniausko teigimu, Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto mazgo statybą Kamesta žada baigti numatytu laiku - spalį. Mazgas jungs H. ir O.Minkovskių ir Marvelės gatves, iš jų bus galima saugiai patekti į Veiverių plentą ir ant tilto, - sakė jis.
Kol kas deramasi su paminklosaugininkais dėl betoninės tvoros, kuri stovi šalia tilto, ant šlaito prie Marvelės gatvės. Ji niekuo neypatinga, suskilinėjusi, todėl vietoje jos norėtume įrengti modernią apsauginę tvorelę, - sakė A.Vyšniauskas.
Prietilčio transporto mazgas kainuos 21,9 mln. litų.
Naujausi komentarai