Užsienio ekspertai bando išsiaiškinti pagrindines keleivių problemas
Šią savaitę Kaune vieši ekspertai iš įvairių Baltijos jūros regiono šalių. Jie kartu su bendruomenių centrais, Savivaldybės administracija, verslininkais aiškinasi pagrindines miestiečių problemas, poreikius ir po mėnesio ketina pateikti ataskaitą. Ekspertai vertina miestus, dalyvaujančius projekte Baltijos miestų darnaus transporto įgyvendinimas ir planavimas (BUSTRIP).
Autobusų ir troleibusų parkų atstovai ekspertams akcentavo, kad pagrindinės jų problemos darbuotojų trūkumas, senos mašinos, nėra sąlygų vairuotojų poilsiui. Gyventojai dar turi nusiskundimų dėl kai kur retai važinėjančių autobusų.
Kovoja su chaotiška plėtra
Kaune besilankančios delegacijos narė, projekto BUSTRIP koordinatorė Ana Granberg Kauno dienai teigė, kad ekspertams įspūdį paliko didelis važinėjančių troleibusais ir autobusais keleivių skaičius. Savivaldybės duomenimis, viešuoju transportu naudojasi apie 60 proc. miestiečių. Užsieniečiai gyrė ir sėkmingai įgyvendinamus kitus transporto sistemos tobulinimo projektus: sukurtas interneto tinklalapis su autobusų ir troleibusų atvykimo grafikais kiekvienoje stotelėje, veikia kompiuterinė programa Pikas, padedanti planuoti keleivinių mašinų važiavimo grafikus. Daugiau vertinimų ir kritinių pastabų pateiksime po tyrimo, - sakė A.Granberg.
Pasak jos, projekto tikslas suvaldyti chaotišką miestų plėtrą, transporto eismo intensyvėjimą ir su tuo susijusią taršą. Visos dalyvaujančios projekte savivaldybės ketina bendrai spręsti transporto sistemos planavimo problemas. Projekte dalyvauja 12 Europos miestų.
Bendras BUSTRIP biudžetas yra daugiau nei 10 mln. litų. Kauno miesto savivaldybės indėlis apie 55 tūkst. litų.
Vairuotojams reikia geresnių sąlygų
Troleibusų ir autobusų bendrovės ekspertams akcentavo vairuotojų stygių. UAB Kauno autobusai generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad šiuo metu parkui reikėtų apie 25 vairuotojų. Jų pasigendame žiemos, ankstyvo pavasario metu, nes nemažai darbuotojų suserga peršalimo ligomis, taip pat vidurvasarį, kai daugelis nori atostogauti, - sakė M.Grigelis. Maždaug tiek pat vairuotojų reikia ir troleibusų bendrovei Autrolis.
Nors užsieniečiai palankiai vertina Kauno viešojo transporto sistemą, tačiau transporto įmonių atstovai pastebi, kad jau daug metų negerėja vairuotojų darbo sąlygos. Jiems nėra galimybių normaliai pailsėti galinėse stotelėse, kur seniau būdavo įrengtos kavinės, tualetai, - kalbėjo M.Grigelis. Mums, norintiems pritraukti darbuotojus į savo bendrovę, tai didelis minusas.
Jis minėjo, kad autobusų parke dar labai daug senų autobusų. Kai įsigijome 55 naujas mašinas, pastebėjome, kad žmonės kartais jau nenori sėstis į senutėlius Ikarus, taigi susiduriame su dviprasmiška situacija: iš vienos pusės nauji autobusai gerina miesto įvaizdį, jie mėgstami keleivių, bet kartu išryškėjo ir mašinų parko kontrastas, - sakė generalinis direktorius.
Susidėvėjęs ir troleibusų parkas. Vidutinis šių mašinų amžius 17 metų.
Svarstomas kainų didinimo projektas
Savivaldybės duomenimis, troleibusų ir autobusų keleivių nemažėja, pastebimas netgi jų daugėjimas. Tuo tarpu vienos didžiausių Kauno maršrutinių mikroautobusų įmonės Girobusas direktorius Gintaras Girkontas teigė, kad jau sulaukia mažiau klientų. Taip pat vis sunkiau rasti ir mikroautobusų vairuotojų. Per trejus metus mikroautobusų mieste sumažėjo nuo 700 iki 470. Tačiau policijos duomenimis, šių mašinų vairuotojai tebėra vieni nedrausmingiausių. Per keturis šių metų mėnesius policijos pareigūnai už eismo taisyklių pažeidimus nubaudė 71 maršrutinių mikroautobusų vairuotoją.
G.Girkonto teigimu, maršrutiniams taksi sunku konkuruoti su kitu viešuoju transportu. Mes nenorėtume branginti savo paslaugų, tačiau Savivaldybė jau svarsto, ar nevertėtų padidinti tarifus mikroautobusams 20 centų, tuo tarpu troleibusų ir autobusų bilietus norima branginti 10 centų, - kalbėjo jis.
Savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras patvirtino, kad miesto Tarybos komitetuose jau svarstomas viešojo transporto kainų padidinimo projektas.
Naujausi komentarai