Laiku į šalį atslinkusi žiema pas kelionių organizatorius ir į specializuotas žiemos prekių parduotuves pritraukė gausesnius lankytojų srautus ir išaugino jų pardavimą. Šių verslininkų nesuglumino nė trumpalaikis orų atšilimas.
Slidininkų kasmet daugėja
Šaltasis metų laikas sporto aistruoliams priminė žiemos pramogas. Todėl padedami kelionių organizatorių ir specializuotose parduotuvėse apsirūpinę slidinėjimo įranga jie gausiai patraukė į užsienio šalis. O Lietuvoje veikiančių slidinėjimo trasų savininkai keiksnoja žiemos pradžioje užklupusias pūgas, vėliau – atlydį.
Slidinėjimo sezonas, kaip pasakojo bendrovės „Novaturas“ generalinis direktorius Linas Aldonis, paprastai prasideda per didžiąsias metų šventes ir tęsiasi iki balandžio. O didžiausią piką slidininkų skaičius pasiekia vasarį ir kovą. „Kadangi kelionių į šiltuosius kraštus žiemą sumažėja, jas keičia slidinėjimo mėgėjams skirtos išvykos“, – sakė pašnekovas.
Jis patikino, kad slidinėjimo kelionių skaičius pastaruosius kelerius metus nuolat augo. Todėl natūralu, kad kasmet didėja ir siūlomų kelionių krypčių bei vietų keliautojams skaičius. „Dėl augančio susidomėjimo kelionėmis į Italiją padidinome vietų skaičių. Taip pat pristatėme keliones į Austriją. Slidinėjimo vietų šiais metais smarkiai padaugėjo“, – sakė L.Aldonis.
Bendrovės „Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė pasakojo, kad jau kelerius metus iš eilės viena populiariausių žiemos kelionių krypčių išlieka Austrijos alpės. Šių kelionių populiarumas 2011 m., palyginti su 2010 m., padidėjo beveik šešis kartus, nors šį žiemos sezoną nekito.
Nors slidinėjimo kelionių paklausa tolydžiai auga, o kainos smarkiai nesikeičia, poilsinės kelionės šiltuose kraštuose savo populiarumu vis dar pastebimai lenkia slidinėjimo kurortus.
„Nepaisant didžiulio susidomėjimo aktyviu poilsiu, lietuvaičiai per žiemos atostogas pirmumą teikia šiltiesiems kraštams – Egipto, Tenerifės, Tailando kurortams. Akivaizdu, kad Lietuvos keliautojams aktualu pabėgti nuo niūrių mūsų klimato sąlygų ir pasilepinti saulės voniomis, šilta jūra, pasimėgauti egzotika“, – sakė I.Aukštuolytė.
Šalies trasos tuščios
Kol lietuviai aktyviai keliauja į užsienio slidinėjimo kurortus, šalies trasos šią žiemą merdi. Lietuvos žiemos sporto centro direktorius Bronislovas Cicėnas pripažino, kad padėtis šiuo metu prasta. Nors trasos slidinėti buvo paruoštos anksti, dar gruodžio viduryje, iš pradžių sinoptikai gyventojus išgąsdino pūgomis, o vėliau šalį užklupo atlydys.
„Nors per šventes puoselėjome viltis, – juk sniego buvo pakankamai, o trasos paruoštos, – lankytojų sulaukėme labai mažai. Tokia pati situacija, kiek teko girdėti, buvo ir Anykščiuose, ir Plungėje“, – vardijo jis.
Šiuo metu, anot pašnekovo, sporto centras nekantriai laukia šaltuko ir tikisi, kad oro sąlygos slidinėjimo trasoms paruošti bus tinkamos jau šį savaitgalį. Viliamasi, kad laisvadienį į trasas suplūs žiemos pramogų išsiilgę gyventojai.
B.Cicėnas pasakojo, kad kainos lankytojams pastaruoju metu nesikeitė, tačiau pokyčių galima sulaukti jau kitąmet. „Brangsta elektra, taip pat dyzeliniai degalai, kurių mums reikia labai daug, padidėjo darbo užmokesčiai. Visa tai didina sąnaudas. Šiais metais kainų dar nekeitėme, bet kitąmet jau būsime priversti jas didinti“, – sakė jis, tačiau nesiryžo prognozuoti, kiek kainos gali kilti.
Džiaugiasi užsieniečių srautais
Nors žiemos pramogų komplekse „Snow arena“ Druskininkuose slidinėjimo trasos po stogu veikia ištisus metus, šaltuoju metų laikotarpiu, nepriklausomai nuo užklupusių pūgų ar atlydžių, lankytojų srautai išauga, kaip patikino komplekso komunikacijos vadovė Jūratė Antanaitytė-Voldemarienė.
„Vasarą, rudenį per dieną apsilankydavo vidutiniškai apie 300 lankytojų, šiuo metu jų sulaukiame apie 800. Tačiau šį lankytojų skaičių labiau siejame su šventiniu laikotarpiu. Buvo lietuvių, latvių, lenkų šventinės dienos, dabar – rusų, baltarusių“, – sakė ji.
Pašnekovės žiniomis, iki sausio 10 d. visi Druskininkų viešbučiai užimti, todėl klientų srautas artimiausiu metu turėtų išlikti nepakitęs.
J. Antanaitytė-Voldemarienė neslėpė, kad pirmą „Snow arenos“ sezoną 2011 m. lankytojų buvo daugiau nei pernai. Anot jos, anksčiau lietuviams tokio pobūdžio pramoga buvo naujiena, o šį sezoną visi jau apsipratę. Kita vertus, žinia apie areną pasiekė kaimynus.
Pašnekovė sakė pastebėjusi šiek tiek besikeičiantį lankytojų iš Lietuvos ir užsienio santykį – užsieniečių žiemos pramogų komplekse daugėja. Šiuo metu lietuviai sudaro didžiąją dalį visų lankytojų – 60 proc., o pernai siekė 75 proc. Šiuo metu 15 proc. visų lankytojų sudaro latviai, po 10 proc. – rusai ir lenkai. Taip pat sulaukiama užsienio svečių iš Baltarusijos, Suomijos, Estijos, Norvegijos, Vokietijos ar net JAV.
Pagyvino prekybą
Prasidėjęs šaltasis metų laikas smarkiai kilstelėjo žiemos prekių pardavimą. Specializuotos parduotuvės „4Season“ pardavimo vadovo Andriaus Kizio teigimu, gruodžio pradžioje slidinėjimo aprangos ir aksesuarų pardavimas išaugo 100 proc., nes vasarą šių prekių paklausa labai menka.
„Šiemet, palyginti su ankstesniais metais, pardavimas gruodį didesnis, nes žiema prasidėjo ganėtinai anksti. Paprastai žmonės linkę pirkti slidinėjimo aprangą ir kitas specializuotas prekes prasidėjus žiemai – iš anksto tokios prekės beveik neperkamos“, – sakė jis.
Pašnekovas taip pat patikino, kad orų atšilimas pastaruoju metu labai didelės įtakos neturėjo, nes tikimasi, kad tai – laikinas reiškinys. Be to, kaip pridūrė A.Kizys, didžioji dalis parduotuvės klientų slidinėti vyksta į užsienį, kur orai palankesni.
Bendrovės „Prosport.lt“ direktoriaus pavaduotojas Einaras Paulauskas pabrėžė, kad žiemos sezonu prekes yra brangesnės, todėl didesnis ir pardavimas. Anot jo, didesnis žmonių srautas juntamas iškritus pirmam sniegui ir pirmą šventinę savaitę, o laikinas atšilimas didelės įtakos pardavimui neturi, nors žmonių srautas truputį sumažėjęs.
„Žiemiškas oras turi įtakos termodrabužių, lygumų slidžių, pirštinių pardavimui“, – sakė pašnekovas.
Naujausi komentarai