Latvijos „Talsi 2012“ ralio nugalėtoju tapo paskutinį greičio ruožą fantastišku tempu įveikęs latvis Janis Vorobjovas, o tarp lietuvių geriausiai pasirodė Vytautas Švedas, užėmęs šeštą vietąabsoliučioje įskaitoje.
Apmaudu, tačiau jau antrajame greičio ruože dėl „Mitsubishi Lancer Evo X“ pavarų dėžės gedimo pasitraukė pasaulio ralio čempionato dalyvis norvegas Madsas Ostbergas. Viso ralio metu dėl prizinių vietų kovojo latvių Andžio Neikšano („Mitsubishi Lancer Evo X“), Janio Vorobjovo („Mitsubishi Lancer Evo X“) bei esto Kasparo Koitlos („Mitsubishi Lancer Evo IX“) ekipažai. Dar vieno pretendento į prizininkus latvio Raimondo Kisielo „Mitsubishi Lancer WRC05“ automobilis tradiciškai neatlaikė krūvių ir visiškai sugedo paskutiniame greičio ruože.
Po devynių greičio ruožų lyderis A. Neikšanas prieš J. Vorobjovą turėjo tarsi ir solidžią 8,02 sek. persvarą. Tačiau jau ne pirmą kartą „Talsi“ ralio istorijoje lemiamu tampa paskutinysis greičio ruožas, kurio ilgis šįkartą buvo 21,36 km. J. Vorobjovas jį įveikė net 11,76 sek. greičiau už A. Neikšaną ir galutinėje įskaitoje savo tautietį aplenkė 3,74 sekundės. Taigišiemet Čempionų taurė iš Vytauto Švedo perėjo 2011 m. absoliučiam Estijosčempionui Janiui Vorobjovui.
Prieš metus Čempionų taurę iškovoję ir antroje absoliučios įskaitos vietoje finišavę „Juta Racing“ atstovai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas („Mitsubishi Lancer Evo X“) šį kartą buvo šešti absoliučiojeįskaitoje ir penkti N4 klasėje.
„Ralio pradžia buvo sunki. Neturėjome jokių treniruočių ant grunto, tad buvo sunku apsiprasti prie greičio. Antrą ralio dieną sekėsi geriau, tačiau ką nors pakeisti jau buvo per vėlu, - sakė V. Švedas. - Važiuoti 100 proc. galimybių ir nepagrįstai rizikuoti tikrai nesinorėjo, tačiau varžybos, kaip treniruotė, susiklostė idealiai. Lyderiai važiavo labai greitai, o vienas kitas nereikalingas akceleratoriaus atleidimas ar keliais metrais ankstesnis stabdymas lyginant su jais iš karto lemdavo kokią pusę sekundės atsilikimą.Taigi esant tokiai stipriai dalyvių sudėčiai patekti net į pirmąjį dešimtukąyra pasiekimas“.
Į pirmąjį dešimtuką „prasimušė“ Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas („Mitsubishi Lancer Evo X“), užėmęs antrą vietą R4 klasėsįskaitoje. 15-ti finišavo Dainius Matijošaitis ir Mindaugas Čepulis („Mitsubishi Lancer Evo X“), užėmę antrą vietą A+ klasės įskaitoje.
Pirmą vietą 2WD klasėje iškovojo Dmitrijaus Miačino ir Kęstučio Būziaus („Renault Clio R3“) ekipažas. Antri R2 klasės įskaitoje finišavo GintautasŠlepikas ir Ramūnas Babachinas („Honda Civic Type-R“). Dėl automobiliųgedimų nefinišavo Ramūno Čapkausko ir Deivido Jociaus ekipažai.
„Talsi“ ralis taip pat buvo ir „Baltic Rally Challenge“ I etapas. Šiųpirmenybių 4WD įskaitoje Vytautas Švedas užėmė antrą, Dominykas Butvilas -ketvirtą, Rokas Kvaraciejus - aštuntą vietas.
Artimiausias ralis - Lietuvos čempionato III etapas „Vilnius“ - įvyks gegužės 26 dieną.
Naujausi komentarai