Siekiant išplėsti patirtis
„Žaidimai ir animacija visuomet buvo ypač artimos sritys. Juk animacija atgaivina ištisus pasaulius, ir čia kalbame ne tik apie pamėgtus žaidimų veikėjus, bet apie kiekvieną žaidimų pasaulio elementą: nuo „pelės“ žymeklio judėjimo ar fantastiškais fejerverkais virstančių saldainių iki painiausių šokio judesių ar vėjo nešamų žiedlapių – viskas turi būti animuota, kad būtų gyva“, – sakė BLON festivalio vaizdo žaidimų programos vadovas Artūras Rumiancevas.
Tiesa, kompiuterinių žaidimų eros aušroje klasikiniai kino ar animacijos menai ir žaidimų industrija, atrodo, buvo du nesuderinami pasauliai, tačiau šiandien situacija visai kitokia. Tai lemia daugybė faktorių, pradedant vis populiarėjančia kompiuterine animacija ir specialiaisiais efektais, baigiant pačiais keisčiausiais eksperimentais, siekiant išplėsti žiūrovų ar žaidėjų patirtis.
„Šiandien, norint sukurti žaidimą, nebūtina kaupti milžinišką kūrėjų komandą ar tobulai išmanyti programavimą. Natūralu, kad dailininkai, animatoriai ar rašytojai nori išmėginti savo jėgas šioje naujoje srityje, kaip ir žaidimų kūrėjai vis dažniau kuria trumpo metražo animacinius filmukus. Juk visus kūrėjus vienija vienas tikslas – papasakoti istoriją, pasidalyti potyriais, skleisti emocijas. Ar toji istorija užrašyta knygose, perteikta per veikėjo dainą, ar išgyventa iš žaidėjo perspektyvos, jau nėra taip svarbu“, – mano A.Rumiancevas.
Festivalis sulauks svečių
Vienas laukiamiausių festivalio svečių – animacijos režisierius Kimas Helminenas – pasakos apie savo patirtį, kuriant serialą „Piktieji paukščiai“ („Angry Birds Toons“), kompanijai „Rovio Entertainment“ atnešusį pasaulinę šlovę. Jis festivalyje skaitys paskaitą apie animacijos ir žaidimų ryšį.
„Mane visada domino detalės ir įvairių dalykų miksavimas, pavyzdžiui, piešimas, rašymas, kinas, muzika, vaidyba ir tai, kaip visa tai veikia technologijų srityje. Animacija yra visus šiuos dalykus jungiantis žanras, atitinkantis mano interesus. Labiausiai animacijoje man patinka žmonės, su kuriais dirbu. Žinoma, patinka ir visi kiti dalykai: idėjų generavimas, scenarijaus šlifavimas. Dievinu tą akimirką, kai visi procesai ir detalės pagaliau atsiduria vienoje vietoje, kai visi susirenkame garso studijoje ir filmas tarsi staiga atgyja po begalės atskirų žmonių sunkaus ir nematomo darbo”, – teigė K.Helminenas.
Festivalio lankytojai turės unikalią progą išmėginti būtent tokius žaidimus. Štai iš Rumunijos atvykę „Sand Sailor“ studijos atstovai atsivežė ir mums ypač aktualų žaidimą „Black The Fall“. Tai istorija apie nuo sovietinės priespaudos sprunkantį žmogų, laisvės troškimą ir ryžtą. Įdomu, kad šis žaidimas priskiriamas galvosūkių žanrui, o istorija sekama ne žodžiais, bet pasitelkiant simbolius, audiovizualinius sprendimus, žaismą ir jo sukeliamas emocijas. Žaidėjai ne pasineria į tamsią ir slegiančią jungo atmosferą, bet sprendžia moralinę dilemą. Ištrūkę iš darbo vietos, kurioje buvo kalinami, jie išmoksta pergudrauti sistemą ir pavergti pasaulyje sutiktus žmones. Bėda, kad šie žmonės jau yra pavergti sistemos, tad, jei išnaudosime juos savo tikslais, kad ir dėl kilnaus tikslo, ar nesupanašėsime su režimu, nuo kurio sprunkame?..
Vyks susitikimai su kūrėjais
Panašiai savo istoriją pasakoja ir Berlyno „Black Pants Studio“. Tik čia žaidimo vaizdai atkeliauja lyg iš maištaujančio paauglio sąsiuvinio. Keisti, tarsi sumontuoti iš paraštėse rastų piešinių, jie sukuria ypatingą nuotaiką, kurios prireiks norint patirti šį reakcijos ir užsispyrimo reikalaujantį nuotykį.
„Exordium Games“ studija iš Zagrebo į Klaipėdą atsivežė dvimatį, nespalvotą animacinį žaidimą „Bear With Me“. Tai painus ir labai įtraukiantis nuotykių žaidimas, kurį įkvėpė žanro klasika, legendiniai, naratyviniai nuotykių žaidimai „Grim Fandango“ ir „Monkey Island“.
Iš Lenkijos atvykęs Adrianas Perdjonas pristatys ypač įdomią mo-cap (judesių įrašymo) profesiją, žvelgdamas į ją iš aktoriaus, režisieriaus ir koordinatoriaus perspektyvų.
BLON programoje numatyti susitikimai ir su Lietuvos žaidimų kūrėjais iš „Tag of Joy“, „Okta“, „Sneaky Box“, „Pepi Play“, „Strange Fire“ ir kitų studijų bei su industrijos ekspertais, o specialiai įrengtoje žaidimų erdvėje festivalio lankytojai galės išmėginti pristatomus žaidimus kartu su jų kūrėjais.
Žaidimų kūrėjams ir gerbėjams skirta programa vyks vasario 3 ir 4 dienomis Klaipėdos kultūros fabrike. K.Helmineno paskaita – šiandien 16 val. Įėjimas – laisvas.
Naujausi komentarai