„Mano pati mėgiamiausia yra ši nuotrauka“, – A.Šeštokas rodo panoraminę fotografiją, kurioje užfiksuota Tiltų gatvė Klaipėdoje. Vaizdas kiek išplaukęs neryškus, bet vieta atpažįstama.
„Tai – „Vilties“ bėgimo momentas“, – paaiškino fotografas, – kur žmonės? Jie – čia, – rodo į siaurą šviesos juostą. Fiksuojant judančius žmones pinhole kamera, jie tiesiog išnyko, ištirpo, liko tik žmonių iliuzija.
„Šioje parodoje yra eksponuojama tirianti, mąstanti fotografija. Turiu idėją, kurią bandau kitaip įgyvendinti, ieškojau neįprastų būdų praplėsti fotografijos ribas. Pasirinkau fotografavimą „pro adatos skylutę“, tai yra pinhole kamerą arba camera obscure. Aš norėjau pažvelgti į miestą, kaip į nematomą mėnulio pusę, praskleisti nematomą šydą ir tarsi rentgeno aparatu, parodyti kitokį miestą, suskaidyti jį į daug miestų, juk net aš pats, mano fotoaparatas, net ant asfalto numesta nuorūka yra mūsų miestas“, – dėstė parodos autorius.
Paroda „Miestas Inkognito” eksponuojama Klaipėdos fotografijos galerijoje (KKKC parodų rūmuose, Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) ir veiks iki vasario 18 dienos.
Anot menotyrininkės Eglės Deltuvaitės, miestą A.Šeštoko fotografijose galima atpažinti, bet nepažinti. Stabilios architektūros ir objektų fone žmonės tampa perregimi – pinhole kamera fiksuojamas jų judėjimas fotografo apspręstose laiko atkarpose.
„Tačiau kuo ilgiau žiūri į A. Šeštoko trijų metrų ilgio juodai baltas fotojuostas, tuo stipriau pradedi tikėti, kad šį kartą pats autorius nori laikytis inkognito pozicijos. Tarsi jis, o ne miestas, nori likti nežinomu ar neatpažintu, žiūrovo dėmesį nukreipiant nuo autorinio kūrybos braižo į miesto išgyvenimą vaizdais“, – pastebėjo E.Deltuvaitė.
Naujausi komentarai