Žavi komiška opera
Prieš beveik tris šimtus metų publiką sužavėjusi gyvenimiškas situacijas vaizduojanti komedija iki šių dienų nepalieka abejingų. Jos atsiradimo istorija yra labai neįprasta: pirmą kartą žiūrovai kūrinį išvydo kaip priemonę atpalaiduoti ir pralinksminti publiką, stebinčią G.B.Pergolesi rimtąją operą „Nepalaužiamas kalinys“. Tačiau rimtoji opera nebuvo labai sėkminga, o iš dviejų šmaikščių jos intermedijų kilusi „Tarnaitė ponia“ imta statyti kaip atskiras, nedidelės trukmės operos spektaklis. Ši komiška opera – labai svarbi visoje žanro istorijoje, nes tais laikais neįprastu savo veikėjų tikroviškumu ji skatino diskusijas ir pokyčius Europos operos pasaulyje.
Opera prasideda pasakojimu, kaip turtingas viengungis Ubertas išlepino savo tarnus ir nebegali jų suvaldyti, o jo aikštingoji tarnaitė Serpina nepateikia savo ponui pusryčiams šokoladinio gėrimo ir pareiškia, kad teks jam alkti net iki pietų. Netrukus paaiškėja, kad Ubertas seniai slapčia myli Serpiną. Bet ar leistina ponui vesti tarnaitę?.. Šios ir kitos intrigos muzikinėje istorijoje sukuria daug netikėtų ir šmaikščių situacijų.
Dirigentas – jau pažįstamas
Operos pastatymą inicijavo ir jam vadovauja šveicarų dirigentas bei fleitininkas Kasparas Zehnderis. Jis užima kelias svarbias pozicijas Šveicarijos muzikiniame gyvenime: yra Šveicarijoje vykstančių festivalių „Murten Classics“ ir „Klangantrisch Festival“ meno vadovas, Paulo Klee centro Berne muzikos vadovas ir Pauol Klee ansamblio vadovas, taip pat vadovauja Bielo simfoniniam orkestrui. Talentingas ir įvairiapusis muzikas nuolat pasirodo svarbiausiose Europos koncertų salėse ir festivaliuose kaip dirigentas, solistas ar kamerinių ansamblių dalyvis. Jis dirigavo ir kelių sceninių kūrinių pastatymams, tarp jų – W.A.Mozarto opera „Figaro vedybos“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. K.Zehnderis yra parengęs ir daugiau programų su įvairiais Lietuvos orkestrais, o su Klaipėdos kameriniu orkestru jis muzikavo tiek Klaipėdos koncertų salėje, tiek „Murten Classics“ festivalyje.
Galantišką ir žaismingą operos pastatymą režisavo Uwe Schönbeckas (Vokietija, Šveicarija), kuris taip pat vaidina šiame spektaklyje.
Serpinos vaidmenį sukūrusi solistė Elodie Marie Kimmel (sopranas) – Prancūzijos operos pasaulio atstovė. Ji yra dainavusi įvairiuose prestižiniuose prancūzų operos teatruose, atlikusi įspūdingas koncertines programas. Universali solistė yra išleidusi ir savo kūrybos dainų albumą „Les chevaux sauvages“.
Keliaus į Šveicariją
Uberto partiją atliksiantis bosas Dominikas Woerneris studijavo bažnytinę muziką, muzikologiją, klavesino, vargonų ir dainavimo meną Vokietijos ir Šveicarijos aukštosiose mokyklose. Solistas yra kritikų labai vertinamas už balso spalvingumą, švelnumą, šiltumą ir stiliaus ekspresyvumą. D.Woerneris nuolat dalyvauja oratorijų ir kantatų pastatymuose. Jo dainavimas įrašytas daugiau nei 60 kompaktinių plokštelių. Svarbi dainininko repertuaro dalis – vokiškasis lied žanras.
Fleitininkė Ana Ioana Oltean prieš nuskambant operai su orkestru atliks G.Pergolesi Koncertą fleitai ir orkestrui. Rumunijoje užaugusi muzikė – daugelio tarptautinių konkursų laureatė. Jos tikslas – parodyti publikai ribas kertančias koncertines programas, kurioms įtakos turi šiuolaikinė muzika, džiazas, folkloras, improvizacija ir pasaulio muzika. A.I.Oltean yra išleidusi europiečių moterų kompozitorių kūrinių fleitai ir fortepijonui albumą „Ladies first!“. Ji daug dėmesio skiria ir pedagoginei veiklai Šveicarijoje bei gimtojoje Rumunijoje.
Orkestre klavesino partiją skambins šveicaras Vitalis Julianas Frey’us.
Gegužės 31 d. 18.30 val. parodytas Klaipėdos koncertų salėje šis operos pastatymas keliaus į Šveicariją, kur birželio pradžioje linksmins „Klangantrisch Festival“ publiką.
Naujausi komentarai