Klaipėdos brass kvinteto solistų iššūkis

  • Teksto dydis:

Klaipėdos brass kvinteto nariai pasiryžo rimtam meniniam iššūkiui ir lapkričio 7 d. 18.30 val. jo rezultatus pristatys Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto fojė susirinkusiems klausytojams.

Atlikti sudėtinga

To dar niekada anksčiau nebuvo! Būsimoje programoje visi jie pasirodys kaip solistai, atlikdami solinius kūrinius pritariant fortepijonui. Tai bus reta proga kiekvienam ansamblio nariui pademonstruoti individualius gebėjimus, o publikai – galimybė patyrinėti varinių pučiamųjų instrumentų – trimito, trombono, valtornos ir tūbos – spalvinius ir tembrinius niuansus. Pūtikams pritars koncertmeisterės Kristina Budvytytė-Mejerė ir Lauryna Lankutytė-Levickė (fortepijonas).

Ką apie programą „Klaipėdos brass kvintetas: solistų iššūkis“ mano patys jos dalyviai?

Pradėsime nuo žemiausio Klaipėdos brass kvinteto balso – tūbos. Ja grojantis Vidmantas Liasis pasakojo: „Aš atliksiu norvegų kompozitoriaus ir tūbininko Øysteino Baadsviko kūrinį „Ordner Seg“ („Viskas bus gerai“). Pats autorius dažnai jį atlieka tiek solo su fortepijonu, tiek su kameriniu orkestru. Žiūrėdamas jo vaizdo įrašus internete, stebėjausi, kad jis šį kūrinį groja taip susiliedamas su tūba, lyg būtų vienas monolitas. Aš šį kūrinį išgirdau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje egzamino metu, kai jį atliko studentas. Mane kūrinys labai sudomino. Jis labai gražus, melodingas, leidžia man pasireikšti, nes autorius paliko šiek tiek laisvės pačiam atlikėjui grojant „prieskonines“ natas. Anksčiau koncertuose solo beveik neteko groti. Ø. Baadsviko muziką atlikti sudėtinga, nes naudojamas aukštas diapazonas, o tai nėra man įprastas registras.“

Svajonės išsipildymas

Valtorna Klaipėdos brass kvintete grojanti Monika Miliauskienė apibūdino savo pasirinktą Balio Dvariono kūrinį „Prie ežerėlio“: „Man jis įdomus, nes mane lydėjo per paskutinius koncertus, kai mokiausi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Be to, norėjosi atlikti lietuvišką kūrinį. Kaip solistei anksčiau koncertuoti neteko, tik studijų laikais. Profesiniu požiūriu šis iššūkis įdomus, nes išeiname iš komforto zonos. O tik išėję iš jos mes tobulėjame.“

Beje, populiarioji B. Dvariono elegija „Prie ežerėlio“ originaliai parašyta smuikui ir fortepijonui, tad daugeliui turbūt bus smalsu, kaip ji skambės atliekama valtornos ir fortepijono.

Klaipėdos brass kvinteto trombonininko Arvydo Stakvilevičiaus mintys: „Pirmiausia apie iššūkį. Tai iššūkis ir man, ir akompaniatorei Kristinai. Berto Appermonto kūrinys „Colors“ („Spalvos“) parašytas būtent trombonui. Senokai svajojau jį pagroti ne tik sau. Bet simfoninio orkestro taip lengvai neprisiprašysi, o paties kompozitoriaus sukurta aranžuotė fortepijonui tikrai nėra paprastai įveikiama. Taigi pasitaikė puiki proga. Su pianiste Kristina esame senokai pažystami. Esu be galo jai dėkingas, kad sutiko, pasiryžo man pagelbėti ir šį kartą. Kaip solistas esu grojęs tikrai nedaug. Jei neskaičiuosime egzaminų, atestacijų, konkursų, tai gal ir susidarys bent 10 koncertų, kuriuose grojau solo. B. Appermontas yra belgų kompozitorius, parašęs daugiau kaip 45 valandų trukmės filmų muzikos. Taip pat yra sukūręs operą, oratoriją ir daugiau nei 100 kūrinių pučiamųjų ir simfoniniams orkestrams. Kompozitoriaus kūrinys „Spalvos“ dedikuotas belgų trombonininkui Benui Haemhoutsui. Sukurtas 1998 m. kūrinys turi keturias dalis: geltona, raudona, mėlyna ir žalia. Viskas sujungta į vieną koncertinę pjesę.“

Žingsnis į priekį

Tik šiemet prie Klaipėdos brass kvinteto prisijungęs trimitininkas Tadas Česnauskas būsimame koncerte atliks prancūzo Jeano Francaix Sonatiną, kuri yra žaismingo, judraus charakterio. Atlikėjas pasakojo: „Man šis kūrinys buvo tikras iššūkis, nes tik prieš metus pirmą kartą gyvenime pradėjau groti C derinimo trimtu, o ši sonatina parašyta būtent C derinimo trimitui. Pasitarę su meno vadovu, nusprendėme, kad tai tinkamas kūrinys tokiam startui. Kadangi aš šią sonatiną puikiai žinojau, tai ir pasirinkau ją. Grosiu su koncertmeistere L. Lankutyte-Levicke. Dirbdamas Lietuvos kariuomenės orkestre, beveik kiekvienais metais, pasitaikius progai, grodavau solo trimitu pritariant orkestrui. Turėdavau kelis kūrinius savo repertuare, tad niekada nevengdavau iššūkių ir stumdavau save į priekį. Profesiniu požiūriu iššūkis įdomus, nes nuo studijų laikų neteko daugiau koncertuoti pritariant fortepijonui.“

Klaipėdos brass kvinteto meno vadovas, trimitininkas Sigitas Petrulis meninį iššūkį pasitinka su čekų kompozitoriaus Jiri’o Pauerio kūriniu „Trompetina“. Kompozitorius, beje, studijavęs pas žymų čekų modernistą ir mikrotoninės muzikos kūrėją bei pedagogą Aloisą Habą, yra sukūręs daug kūrinių variniams pučiamiesiems instrumentams, taip pat simfonijų, koncertų, operą ir kitų kūrinių. S. Petruliui akompanuosianti L. Lankutytė-Levickė sakė: „Trompetina“ yra greitas, energingas ir charizmatiškas kūrinys su lyriška, svajinga vidurine dalimi. Ji atskleidžia gražiausias ir įdomiausias trimito spalvas.“

Įdomus sutapimas: visi Klaipėdos brass kvinteto nariai yra baigę Klaipėdos S. Šimkaus konservatoriją, šį rudenį mininčią įkūrimo 100-metį. Koncertas „Klaipėdos brass kvintetas: solistų iššūkis“ vyks tą pačią savaitę, kaip ir jo atlikėjus į profesinį kelią išleidusios mokyklos jubiliejui skirtas koncertas „Konservatorija. Šimtmečio arka“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių