Muzikos ir šokio koliažas
Festivalį pradės Klaipėdos kamerinis orkestras ir Šeiko šokio teatras, liepos 18 d. 18 val. publikai pristatysiantys šiuolaikinės muzikos ir šokio koliažą „Esamasis laikas“.
Tai šiuolaikinės lietuvių muzikos ir šokio žemėlapis, atskleidžiantis penkių kompozitorių ir penkių choreografų laiko patirtis, susietas su dabartimi.
Praėję kultūros metai buvo itin sėkmingi Lietuvos menininkėms moterims, kurios savo srityse pripažintos geriausiomis pasaulyje. Būtent jų sėkmė inspiravo idėją suburti šiuolaikinės muzikos ir šokio kūrėjas viename projekte, kuris publikai plačiau pristatytų jų darbus. Projekto koloritą papildo ir dviejų vyrų – kompozitoriaus ir choreografo – kūriniai, skirti moterims, tirpdantys lyčių stereotipus.
Koliažą sudaro aktualiausi šiuolaikinės muzikos ir šokio kūrėjų darbai. Tai skirtinga kūrybos stilistika pasižyminčių kompozitorių Ramintos Šerkšnytės, Žibuoklės Martinaitytės, Justinos Repečkaitės, Loretos Narvilaitės ir ką tik į amžinybę iškeliavusio Vidmanto Bartulio muzikos kūriniai. Jiems šokio miniatiūras sukūrė įvairių kartų ir mokyklų choreografai Lora Juodkaitė, Oksana Griaznova, Aira Naginevičiūtė, Aušra Krasauskaitė, Agnija Šeiko ir Lukas Karvelis.
Muzikos kūrinius atliks Klaipėdos kamerinis orkestras, kuriam vadovauja ir solo violončele grieš Mindaugas Bačkus. Choreografų menines vizijas įgyvendino Šeiko šokio teatro šokėjai. Šis projektas yra Klaipėdos koncertų salės ir Šeiko šokio teatro koprodukcija.
Ten toli, iki vidurnakčio
Daug malonių netikėtumų klausytojų ausims žadanti Modesto Barkausko vadovaujamo Šv. Kristoforo kamerinio orkestro programa „Ten toli, iki vidurnakčio“, skambėsianti liepos 21 d. 18.30 val., pavadinta pagal iškilaus lietuvių autoriaus Broniaus Kutavičiaus kūrinį. Retai atlikėjų sudėčiai – penkiems saksofonams ir styginiams – parašytas opusas atskleidžia autoriaus susidomėjimą Indijos muzikine kultūra. „Indai turi net 24 dermes – kiekvienai paros valandai. Aš „Ten toli, iki vidurnakčio“ ir panaudojau dermes iki saulės laidos“, – sakė kompozitorius.
Šį ypatinga garsine magija pasižymintį kūrinį kartu su orkestru atliks Arvydo Kazlausko vadovaujamas saksofonų kvintetas „Atomos“ iš Rygos. Entuziastingas klasikinio saksofono atlikėjas ir pedagogas A.Kazlauskas taip pat gros solo partiją virtuoziškame belgų autoriaus
Pieto Swertso kūrinyje „Kotekan“.
Skambės ir Ramūno Motiekaičio kūrinys „Kinas“, apie kurį autorius sakė taip: „Per daug gražu, kad būtų tikra. Taigi kinas. Ar gali būti kas nors tikresnio nei kinas?“
Programą „Ten toli, iki vidurnakčio“ diriguos talentingas jaunosios kartos dirigentas Karolis Variakojis. Viename interviu paklaustas, kas yra koncertas, jis atsakė: „Tai lūkesčių išsipildymas, kuo labiau priartėjant prie muzikinės kūrinio tiesos. Visų repeticijų, kartojimų vaisius. Jeigu pavyksta, apima didžiausias džiaugsmas.“
Muzikinė pasaka šeimai
Valstybinio pučiamųjų instrumentų orkestro „Trimitas“ koncerte liepos 22 d. 18.30 val. jaunųjų ir vyresniųjų klausytojų lauks įspūdžių kupina kelionė po „Trimito miestą“. Klausytojai susipažins su pučiamųjų orkestro instrumentais, jų žmogiškaisiais „charakteriais“, sužinos, už ką būna atsakingas dirigentas, kiti orkestro nariai. Vyresnieji klausytojai pastebės švelniai ironišką paralelę su valstybei ir visuomenei būdingomis aktualijomis. „Trimito mieste“ kiekviena orkestro instrumentų grupė metaforiškai atspindės mūsų visuomenę. Dirigentas taps eismo reguliuotoju, klarnetai bus paprastais miestelėnais, saksofonų grupė atstovaus miesto mušeikoms, o tūbos gins turtuolių interesus. Svarbiausias kelionėje keliamas klausimas: ar gali labai skirtingi žmonės darniai sugyventi dėl bendro tikslo – muzikos ir harmonijos?
Gal kas nors norės paspausti ranką diriguojančiam ir visada rimtam eismo reguliuotojui Ugniui Vaiginiui, išgirsti bankininkų iš tūbų klubo paslaptis arba prisijungti prie miesto mušeikų saksofonų? O gal išdrįs kartu su muzikantais sukelti streiką ir šaukti: „Mes norim gyventi taip, kaip norim! Mes norime groti taip, kaip norim! Mes norim, kaip norim!“ O gal bus įdomu tiesiog klausytis muzikos ir stebėti vaizdus, gėrintis šios programos režisierės ir scenarijaus autorės Birutės Mar kūrybine išmone bei vaidyba? Atlikėjai garantuoja, kad publika laiką praleis tikrai smagiai.
Simfoninė puota
Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro (LVSO) programoje liepos 23 d. 18.30 val. pasirodysiantis pianistas Lukas Geniušas vertinamas kaip vienas įdomiausių ir savičiausių jo kartos menininkų pasaulyje. Sidabro medalis P.Čaikovskio tarptautiniame konkurse jam atvėrė prestižinių koncertų salių duris. Atlikėjo koncertų maršrutai veda nuo Paryžiaus iki Tokijo, nuo Montevidėjaus iki Toronto. 29-erių L.Geniušas per sezoną sugroja daugiau nei 70 koncertų. „Spindesys ir branda, nugalėtojo talentas ir gili interpretacija“, – taip pianisto grojimą apibendrino Didžiosios Britanijos dienraštis „The Guardian“. Menininkas žavi klausytojus įspūdingu virtuoziškumu, intelektine ištarme, temperamento, emocijų ir logikos derme.
Kartu su LVSO L.Geniušas interpretuos Sergejaus Rachmaninovo Trečiąjį koncertą fortepijonui ir orkestrui. Tai ne tik vienas didžiausių ir sudėtingiausių kompozitoriaus kūrinių, bet ir jo paties mėgstamiausias iš visų keturių koncertų fortepijonui.
Antrojoje koncerto dalyje LVSO atliks Dmitrijaus Šostakovičiaus Ketvirtąją simfoniją. Ši simfonija tapo savotišku kompozitoriaus pasipriešinimo sovietinei valdžiai įrankiu. Savo gyvenimo pabaigoje D.Šostakovičius sakė: „Valdžia darė viską, kad priverstų mane atgailauti ir išpirkti savo nuodėmę. Bet aš atsisakiau. Tada buvau jaunas ir fiziškai stiprus. Užuot atgailavęs sukūriau savo Ketvirtąją simfoniją.“
Programą „Simfoninės muzikos puota“ diriguos orkestro įkūrėjas, meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Gintaras Rinkevičius.
Trijų grandų trys opusai
Tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje daugumos žymių kompozitorių pavardės prasideda raide B. Su trijų didžiųjų kūrėjų muzika festivalio publika liepos 25 d. 18 val. susitiks Klaipėdos kamerinio orkestro programoje „Bach–Beethoven–Bartulis“.
Baroko epochos vokiečių genijus, klasicistinės Vienos mokyklos grandas ir teatrališkasis lietuvių neoromantikas – trys skirtingos istorinės epochos, trys itin savito braižo kūrybinės asmenybės. Johanno Sebastiano Bacho kūriniai muzikine logika ir emocijų gelme turėjo didelę įtaką jaunajam Ludwigui van Beethovenui. Vidmantas Bartulis domėjosi jais abiem, todėl šį kūrėjų trio galima sujungti ir per jo interesų prizmę. Stilių, žanrų, manierų ir nuotaikų įvairove pasižymėjęs lietuvių autorius kūryboje yra prisipažinęs: „Mein lieber freund Beethoven”, „I like J.S.Bach”.
Trijų didžiųjų kūrėjų tris stambius koncertinio žanro opusus kartu su Klaipėdos kamerinio orkestru, šioje programoje susijungsiančiu su Šiaulių kameriniu orkestru, atliks trys solistai: klaipėdiečių kolektyvo meno vadovas M.Bačkus (violončelė), šiauliečių orkestro lyderis Vilhelmas Čepinskis (smuikas) ir Motiejus Bazaras (fortepijonas). Intriguoja, kad L.van Beethoveno Trigubas koncertas smuikui, violončelei ir fortepijonui bus atliekamas ne su simfoniniu orkestru, skambės jo versija su styginių orkestru ir timpanais, kurią sukūrė V.Čepinskis.
Programa „Bach–Beethoven–Bartulis“ pasižymės intelekto ir emocijų darna, suteiksiančia klausytojams progą patirti gilių ir vertingų įspūdžių.
Romantikos galia
Festivalį liepos 26 d. 18 val. užbaigs daininga Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro (LNSO) programa „Romantiškos muzikos galia“. Su Modesto Pitrėno vadovaujamu ir šįkart M.Barkausko diriguojamu orkestru koncertuos solistai Aistė Pilibavičiūtė (sopranas) ir Liudas Mikalauskas (bosas).
Abu solistai dažnai susitinka Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje, kurioje jiems ne kartą teko vaidinti vyrą ir žmoną arba tėvą ir dukrą. Aistė pernai buvo įvertinta LNOBT metų solistės apdovanojimu, o Liudas šį garbingą įvertinimą pelnė šiemet. Jis net 12-oje tarptautinių dainininkų konkursų laimėjo didžiuosius prizus ir pirmąsias vietas.
Dirigentas M.Barkauskas G.Fitelbergo dirigentų konkurse Lenkijoje pelnė Bronzinę batutą ir piniginę premiją. Jis rengia programas su savo vadovaujamu Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, taip pat diriguoja spektakliams LNOBT, koncertuoja su LNSO.
Koncerto pradžioje klausytojai pasiners į romantišką Mikalojaus Konstantino Čiurlionio simfoninės poemos „Miške“ pasaulį, svajos aplankyti Vilnių su pagrindine Balio Dvariono operos „Dalia“ veikėja ir garbins meilę kartu su Giedriaus Kuprevičiaus operos „Karalienė Bona“ personažais. Antrojoje koncerto dalyje publikai atsivers romantiški Wolfgango Amadeuso Mozarto, Charles‘o Gounod, Gaetano Donizetti ir George’o Gershwino operų puslapiai.
Bilietai į festivalio koncertus – po 6, 10, 14 Eur, taikomos nuolaidos.
Naujausi komentarai