Nepalieka abejingų
Savo talentu ir charizma abejingų nepaliekantis pianistas šiuo metu daug laiko praleidžia Vilniuje, tad Lietuvoje dar dažniau galima išgirsti jį koncertuojantį. Kad ir kiek daug jo klausytųsi, melomanai negali atsistebėti A.Paley genijaus meistryste, nes jis kiekvieną kartą vėl gali nustebinti iš naujo.
Pripažintas fortepijono virtuozas pirmą kartą Klaipėdos koncertų salėje grojo lygiai prieš 17 metų – 2005-ųjų gegužę. Vėliau jis čia lankėsi įvairiais metų laikais, atliko įdomiausias programas tiek solo, tiek su kameriniais ansambliais ar orkestrais, su kuriais pasirodė kaip pianistas ir dirigentas. A.Paley pasirodymų Klaipėdos koncertų salėje skaičius jau priartėjo prie 40-ies. Tai vienas labiausiai uostamiesčio melomanų laukiamų atlikėjų, kurio muzikavimas įsimena visam gyvenimui.
Ypatingas santykis
„Klaipėdoje aš esu grojęs daugiausiai, nei kuriame nors kitame Lietuvos mieste, – pripažino ir pats A.Paley. – Dėl to mano santykis su Klaipėdos koncertų sale ir jos publika yra labai ypatingas. Man visada patiko, kaip atsakingai čia sudaromas repertuaras. Mano beprotiškiausi sumanymai čia sulaukdavo pritarimo. Ypatingas įvykis buvo visų 27-ių Wolfgango Amadeuso Mozarto fortepijoninių koncertų atlikimas, kurį 2010–2012 m. įgyvendinome kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru. Jokioje kitoje pasaulio vietoje aš tokio grandiozinio projekto nesu įgyvendinęs. Prieš tai su klaipėdiečių orkestru atlikome šešis Johanno Sebastiano Bacho klavyrinius koncertus ir du Fryderyko Chopino fortepijoninius koncertus. Taip pat prisimenu ir Nikolajaus Rimskio-Korsakovo operos „Mozartas ir Salieri“ pastatymą, apie kurį seniai mąsčiau ir kuris čia įvyko 2013 m. Tikiuosi, kad mes bendradarbiausime ir ateityje. Jau šį rudenį čia atvyksiu su naujai įkurtu kolektyvu „Paleasis“, kurio atsiradimui irgi gavau pritarimą.“
Tai vienas labiausiai uostamiesčio melomanų laukiamų atlikėjų, kurio muzikavimas įsimena visam gyvenimui.
Intensyviai repetuoja
Koncertuojantis viso pasaulio koncertų salėse, kuriose kasmet surengia maždaug 80 koncertų, pianistas yra geidžiamas solistas Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro programose. „Dievinu maestro G.Rinkevičių. Per savo karjerą esu grojęs su gausybe įvairių dirigentų ir orkestrų, tačiau turiu pripažinti, kad taip gerai, kaip groti diriguojant maestro, nebuvo niekur“, – sakė A.Paley. Jis paminėjo, kad 2023-iaisiais bus 25 metai nuo tada, kai jie su G.Rinkevičiumi pirmą kartą pasirodė vienoje scenoje.
Koncerte Klaipėdoje A.Paley kartu su G.Rinkevičiaus diriguojamu Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru atliks norvegų kompozitoriaus Edvardo Griego koncertą fortepijonui a-moll – vieną populiariausių šio kūrėjo opusų ir kartu vieną žymiausių fortepijoninių kūrinių pasaulyje. Beje, E.Griegas jį parašė būdamas vos 24-erių.
„Per savo karjerą E.Griego fortepijoninį koncertą skambinau nedaug kartų, tad dabar intensyviai repetuoju. Kūrinys labai gražus ir gerai žinomas, tačiau apaugęs atlikimo klišėmis. Susidariusi klaidinga nuomonė, kad jis nėra sudėtingas, nes dažnai jį groja jauni pianistai. Bet, mano galva, ankstyvojo romantizmo kūrinius reikia atlikti labai atsakingai ir kūrybingai, jaučiant muzikos stilių“, – teigė A.Paley.
Gros G.Mahlerio simfoniją
Antrojoje koncerto dalyje orkestras, diriguojamas maestro G.Rinkevičiaus, gros austrų kompozitoriaus Gustavo Mahlerio IX simfoniją.
Muzikologės Jūratės Katinaitės nuomone, G.Rinkevičius yra pirmasis Lietuvos maleristas, kurio dėka Lietuvoje prasidėjo G.Mahlerio kūrybos recepcijos istorija. Taip šio austrų kompozitoriaus kūriniai tapo neatskiriama Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro repertuaro dalimi. G.Rinkevičiaus vadovaujamas orkestras yra ne tik atlikęs, bet ir įrašęs visus G.Mahlerio simfoninius kūrinius.
Nors G.Mahlerio IX simfonijoje visur minimas „atsisveikinimo“ motyvas, visos kitos nuotaikos ir būsenos veda toli nuo šio jausmo. Kaip rašė H.L. de la Grange, kūrinyje skamba intensyvi gyvenimo meilė ir karštligiška aistra, prasiveržianti nesuskaičiuojamais pasažais.
Didžiųjų muzikos virtuozų ir šedevrų vakaro pradžia – 18.30 val.
Naujausi komentarai