Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos koncertų salėje – neįprasta baroko ir džiazo kombinacija

2021-10-08 12:00
DMN inf.

Klaipėdos koncertų salės scenoje susitiks muzika, kurią skiria 300 metų. Ar gali tiek laiko nutolusi tradicija suskambėti kartu, atrasti bendrų taškų? Į šį klausimą koncerte „Improvizacija baroko tema“ trečiadienį atsakys du pripažinti menininkai – Vladimiras Tarasovas (mušamieji) ir Viktoras Paukštelis (fortepijonas).

Pianistas V.Paukštelis ir perkusininkas V.Tarasovas.
Pianistas V.Paukštelis ir perkusininkas V.Tarasovas. / Asmeninio archyvo ir P.Korbuto nuotr.

Pasaulinio garso būgnininkas

V.Tarasovas – vienas Lietuvos džiazo mokyklos pradininkų, už tai apdovanotas Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija. Tai pasaulinio garso būgnininkas, išradingas perkusininkas, kompozitorius ir vizualiojo meno kūrėjas. Jis valdo daugybę muzikos stilių, tačiau pagrindiniai jo interesai – laisvasis džiazas ir improvizacinė muzika.

Su trio GTČ (V.Genelinas, V.Tarasovas, V.Čekasinas), kitais muzikantais, orkestrais bei solo V.Tarasovas įrašė ir išleido daugiau nei 100 vinilinių ir kompaktinių plokštelių.

Jį galima pristatyti ir kaip kompozitorių – V.Tarasovas kuria solines kompozicijas, muziką kino filmams, dramos ir šokio spektakliams. Jis kuria vizualiojo meno bei tarpžanrinius projektus, rengia performansus, instaliacijas, solinius rečitalius. V.Tarasovo vaizdo ir garso instaliacija „Pirmoji upė“ bei solinis būgnų rečitalis 2007 m. buvo pristatyti ir Klaipėdos koncertų salės festivalio „Permainų muzika“ klausytojams.

Barokas ir XXI a. improvizacinis džiazas yra panašūs savo prigimtimi ir būtent dėl to V.Paukšteliui ir V.Tarasovui įdomūs kaip muzikinio junginio elementai.

Pianistas ir tapytojas

Aukščiausios klasės ritmo pojūtis, nuoširdus, tvirtas ir uždegantis muzikavimas – štai, kas atkreipė spaudos dėmesį į V.Paukštelį po koncerto Niujorko „Carnegie Hall“. Atlikėjas aktyviai koncertuoja Lietuvoje, JAV, Prancūzijoje, Vokietijoje, Skandinavijos šalyse, dalyvauja Lietuvos ir tarptautiniuose festivaliuose. Išleido ne vieną kompaktinę plokštelę, kuriose – J.S.Bacho, F.Liszto, C.Debussy ir kitų kompozitorių muzika.

Skirtingų kartų atstovus V.Tarasovą ir V.Paukštelį sieja ne tik bendri muzikiniai interesai. Abu kūrėjai yra ir vizualaus meno atstovai, rengia parodas. V.Paukštelis neretai savo tapybą pristato atlikdamas muziką ir taip vienu metu jungdamas abu savo talentus – ekspresijos ir dinamikos kupinus tapybos darbus demonstruoja skambant baroko ir romantizmo kompozitorių kūriniams.

Daugiau panašumų nei skirtumų

Baroko ir šiuolaikinės improvizacijos dialogui pagrindą padės Johanno Sebastiano Bacho, Jeano Philippe’o Rameau, Domenico Scarlatti muzika, kurią V.Paukštelis atliks fortepijonu, o meistriškai perkusiją valdantis V.Tarasovas apipins improvizaciniais elementais. Vis dėlto tai nėra atsitiktinis skirtingų tradicijų derinys – galbūt pažiūrėjus giliau atsivers daugiau panašumų nei skirtumų.

Ne paslaptis, kad baroko muzika kai kuriais bruožais artima šiuolaikinei improvizacijai: ji taip pat dažnai yra pagrįsta bosine linija, melodinė kūrinio linija vystoma pagražinimais, melizmomis, o jų atlikimo kokybė ir originalumas priklauso nuo atlikėjų meistrystės. Kitaip sakant, baroko epochos kompozitoriai suteikdavo žymiai didesnę laisvę atlikėjams nei, pavyzdžiui, klasicizmo ar romantizmo laikais, kai šie buvo stipriau „pririšti“ prie natų, tempinių bei dinaminių nuorodų. Tad barokas ir XXI a. improvizacinis džiazas yra panašūs savo prigimtimi ir būtent dėl to V.Paukšteliui ir V.Tarasovui įdomūs kaip muzikinio junginio elementai.

Barokas ir džiazas, jaunystė ir patirtis, fortepijonas ir mušamieji – publika kviečiama atrasti visas neįprastas kombinacijas koncerte „Improvizacija baroko tema“ spalio 13 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų