Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos koncertų salėje skambės ugningojo fortepijono virtuozo A. Paley rečitalis

2021-12-03 17:00
DMN inf.

Šventinės klasikos festivalyje „Salve Musica“ gruodžio 8 d., 18.30 val., – koncertas „Ugningasis fortepijono virtuozas“. Taip pavadintą rečitalio programą atliks į Klaipėdos koncertų salę po kelerių metų pertraukos sugrįšiantis pianistas Alexanderis Paley.

A. Paley
A. Paley / KKS archyvo nuotr.

Pelnė pasaulinį pripažinimą

Įdomu, kad A. Paley savo pirmąją solinę programą čia atliko taip pat festivalyje „Salve Musica“ lygiai prieš 15 metų.

A. Paley pelnė pasaulinį pripažinimą savo stulbinama technika, įvairiapusiu koncertiniu repertuaru ir nepaviršutiniškomis, unikalios menininko vaizduotės pažymėtomis interpretacijomis. „Klaviatūra yra pirštų tęsinys. Reikia groti karštu protu ir šalta širdimi. Neskubėti ir mėgautis kiekviena grojimo akimirka. Prieš paliesdamas klaviatūrą turi išgirsti tą garsą savo galvoje“, – tvirtino pianistas.

Moldovoje gimusio ir Maskvos konservatorijoje studijavusio pianisto tarptautinė karjera prasidėjo laimėjus pirmąją premiją J. S. Bacho konkurse Leipcige, Bosendorferio prizą ir Didįjį prizą konkurse Bulgarijoje. Po debiuto su JAV nacionaliniu simfoniniu orkestru dienraštis „The Washington Post“ A. Paley pasirodymą pavadino „tiesiog nepriekaištingu“. Netrukus pianistas ėmė koncertuoti su garsiausiais pasaulio orkestrais. Publika jam plojo atsistojusi, o kritikai negailėjo pagyrų už „akinantį techninį meistriškumą“, „įtikinantį atlikimą“, „asmenines interpretacijas“ ir „neįtikėtinai platų repertuarą“.

Pradėjo dėstyti Lietuvoje

Bėgant metams A. Paley žvaigždė negęsta – pianistas kasmet surengia maždaug 80 koncertų visame pasaulyje. Gausybe apdovanojimų įvertintas atlikėjas savo pasirodymus yra surengęs ir visada laukiamas prestižiškiausiose koncertų salėse ir festivaliuose. Jis pats vadovauja žavioje Prancūzijos vietoje Moulin d’Andé rengiamame „A. Paley ir jo draugų festivalyje“ bei muzikos festivaliui Ričmonde (JAV).

Tai Niujorke, tai Paryžiuje gyvenantis pianistas pastaruoju metu nemažai laiko praleidžia Lietuvoje – šiemet jis pradėjo dėstyti Kauno Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje, surengė jau trečiąjį kamerinės muzikos maratoną, šįkart trukusį net dvi dienas. Charizmatiškasis atlikėjas savo talentu ir meistriškumu nepalieka abejingų klausytojų, o kultūrinių interesų platumu stebina tuos, kuriems tenka pažinti jį iš arčiau.

Musorgskis, Gounod, Saint-Saënsas

Gruodžio 8-osios vakarą garsusis pianistas publiką ves į pasivaikščiojimą įvertinant „Parodos paveikslėlius“ – spalvingąjį Modesto Musorgskio fortepijoninį ciklą. Jo atsiradimą įkvėpė kompozitoriaus apsilankymas dailininko ir architekto Viktoro Hartmano parodoje Sankt Peterburge. Visas dešimt pjesių jungia promenados (pasivaikščiojimo) tema, kurioje, kompozitoriaus žodžiais, nuolat šmėžuoja jo fizionomija.

Antrąją koncerto dalį pradės „Valpurgijos naktis“ iš prancūzų autoriaus Charleso Gounod operos „Faustas“. Intriguoja tai, kad šio kūrinio aranžuotę fortepijonui solo sukūrė pats A.Paley. Po to programoje skambės kito prancūzų kūrėjo Camille’o Saint-Saënso Šeši etiudai op. 52, retokai sutinkami atlikėjų repertuare, nes reikalauja nepriekaištingos pirštų technikos.

Puiki proga vėl scenoje išgirsti ugningąjį fortepijono virtuozą ir būti palytėtiems jo talento liepsnos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų