Fontanai ir kaskados
„Įkūnydama patrauklią tradicijų ir naujovių sintezę, festivalio programa pristato septynis įspūdingus renginius. Ekspresyvi ir galinga garsų jūra išsilies solistų virtuozų pasažuose, kerės simfoninių ir kamerinių orkestrų koncertuose. Skambės laiko išbandymus atlaikę praeities šedevrai ir naujausių dabarties kūrinių premjeros. Festivalis publiką žavės autentiškų barokinių instrumentų skambesiu ir stebins modernių technologijų invazija į akademinės kultūros lauką. Tobulas muzikos grožis ir jėga stulbins nevaržoma energija ir suteiks džiaugsmingo pakylėjimo akimirkų“, – žadėjo festivalio programos sudarytoja Klaipėdos koncertų salės direktoriaus pavaduotoja kultūrinei veiklai Loreta Narvilaitė.
Festivalio pradžios koncertas „Klasikos fontanai“ publiką užlies fortepijono ir styginių instrumentų muzikos skambesiais. Klaipėdos kamerinio orkestro scenos partneris vėl bus talentingas ir perspektyvus pianistas Lukas Geniušas, kurio koncertų geografija jau seniai peržengė Europos sienas. O koncertas „Garsų kaskados“ kovo 31-ąją paminės fortepijoninio trio „Kaskados“ 20-metį. Prie puikių atlikėjų ansamblio prisijungs vieno ryškiausių mūsų šalies dirigentų Modesto Pitrėno vadovaujamas Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras bei solistai Lilija Gubaidulina, Ieva Prudnikovaitė ir Edgaras Davidovičius.
Vandens spalva
Balandžio 5-ąją festivalyje muzikuosianti „Sinfonietta Rīga“ yra tarsi katilas, kuriame produktyviai maišosi Vakarų ir Rytų Europos muzikinės tradicijos. Taip formuojasi unikalus, sąmoningai puoselėjamas atlikimo stilius, pasižymintis nepriekaištinga skambesio kokybe. „Sinfonietta Rīga“ yra vienintelis tokio pobūdžio kolektyvas ne tik Latvijoje, bet ir Baltijos šalyse. Jis koncertuoja ne tik Latvijoje, bet ir svetu, kelis kartus pelnė Latvijos didįjį muzikos prizą.
Svarbiausias latvių orkestro koncerto akcentas – lietuvių kompozitorės Justės Janulytės kūrinio „Vandens spalva“ saksofonams solo ir kameriniam orkestrui premjera. Rygos „Saksofonijos“ bei „Klaipėdos muzikos pavasario“ festivalių užsakymu sukurtas kūrinys, pasak autorės, „poetiškai tyrinėja iliuzinę vandens spalvą, kuri iš tikrųjų neegzistuoja“.
Solo partiją atliks Latvijoje reziduojantis lietuvių saksofonininkas Arvydas Kazlauskas, grosiantis sopraniniu, altiniu ir baritoniniu saksofonais. Koncertą, kuriame dar bus atliekami J.Haydno, J.Poussono bei E.S.Tüüro kūriniai, diriguos „Sinfonietta Rīga“ meno vadovas Normundas Šnē.
Pasija pagal Joną
J.S.Bacho „Pasija pagal Joną“, skambėsianti balandžio 7-ąją, – nepaprastos įtaigos kūrinys, pasakojantis Kristaus kančios istoriją. Jis dažniausiai atliekamas gavėnios laiku, prieš Velykas.
Šio iškilaus kūrinio atlikimo iniciatorius – dirigentas Andresas Mustonenas, pasaulyje pripažintas senosios muzikos specialistas, ilgametis ansamblio „Hortus musicus“ meno vadovas, charizmatiškas smuikininkas ir dirigentas. Jis vadovaus J.S.Bacho „Pasijos pagal Joną“ atlikimui Klaipėdoje bei Taline, dalyvaujant lietuvių ir estų atlikėjams. Tai Klaipėdos kamerinis orkestras, papildytas pučiamųjų grupe, ir Talino berniukų choras bei solo partijas atliksiantys solistai iš Estijos.
Bachas ir Prancūzija
Instrumentalistus ir vokalistus vienijantis ansamblis „Les Talens Lyriques“ („Scenos talentai“) iš Prancūzijos susibūrė prieš 25 metus klavesinininko ir dirigento Christophe’o Rousset iniciatyva. Jie gilinasi į gausų vokalinės ir instrumentinės muzikos palikimą nuo ankstyvojo baroko iki romantizmo priešaušrio, siekdami klausytojus supažindinti su rečiau atliekamais ar mažiau žinomais muzikos istorijos šedevrais. Ansamblio repertuare – skirtingų epochų vokaliniai-instrumentiniai ir sceniniai kūriniai. Kolektyvas į savo akiratį įtraukia ir kitus muzikos žanrus – madrigalą, kantatą, simfoniją ir sakralinę muziką.
Kintančios sudėties ansamblis rengia pasirodymus ir dalyvauja sceninių kūrinių pastatymuose visame pasaulyje. Jo programoje „Bachas ir Prancūzija“, Klaipėdoje skambėsiančioje balandžio 14-ąją, mezgamas išraiškingas muzikinis dialogas tarp Vokietijos ir Prancūzijos.
Dangiškasis gyvenimas
Tarptautinę karjerą sėkmingai darantis operos solistas Kostas Smoriginas dainuoja Londono karališkajame operos teatre „Covent Garden“, kituose prestižiniuose Didžiosios Britanijos, Italijos, Prancūzijos, Vokietijos, JAV operos teatruose. Solisto sukurtų vaidmenų sąraše – net keli W.A.Mozarto operų personažai. Mozarto operų arijas jis pasirinko ir pirmojo savo pasirodymo Klaipėdos koncertų salėje koncertui „Dangiškasis gyvenimas“ balandžio 19-ąją. Solistui akompanuosiantis Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamas Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras koncerte dar atliks G.Mahlerio IV simfonijos partitūrą. Solo partiją Mahlerio kūrinyje dainuos ir Mozarto operų arijose koloratūromis žavės solistė Lina Dambrauskaitė.
Kišeninės simfonijos
Savitas ir populiarus vokiečių kompozitorius bei muzikos prodiuseris Svenas Helbigas renkasi ne tik garsias didmiesčių scenas, bet ir paprastas koncertų sales. Pasirodymuose jis sujungia gyvą klasikinio orkestro ar choro skambesį su elektronika, pritaiko tinkamą apšvietimą ar vizualizacijas. Visame pasaulyje vykstantys jo koncertai sutraukia minias žmonių.
Klaipėdos kamerinio orkestro ir S.Helbigo koncerte balandžio 21-ąją skambės jo „Kišeninės simfonijos“. Autorius pats atliks elektronikos partiją, kurią papildys gyvais fortepijono bei vibrafono garsais. 12 orkestrinių miniatiūrų – kaip ir dainos – trunka po 3–5 minutes. Jų melodijos ir harmonijos iš karto prikausto dėmesį ir randa kelią į kiekvieno klausytojo širdį.
To paties siekia ir Klaipėdos koncertų salė, kviečianti pasitikti pavasarį su muzika. Koncertų pradžia – 18.30 val. Bilietai į Klaipėdos muzikos pavasario koncertus – po 10–24 Eur, vienas bilietas į visus septynis festivalio koncertus – 100 Eur, taikomos nuolaidos.
Naujausi komentarai