Klaipėdos kamerinis orkestras programoje „Miesto labirintas“ kitą savaitę suskambės tikrai galingai, nes bus padidintas iki simfoninės sudėties. Taip formuojasi nauja festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ tradicija, suteikianti šiam kolektyvui galimybę atlikti didelės apimties partitūras, o klausytojams – išgirsti dar vieną simfoninės muzikos koncertą. Juolab kad tai skelbia ir festivalio šūkis „Galingas klasikos skambesys“.
Diriguos batutos meistras
Klaipėdos kamerinis orkestras iš kitų mūsų šalies kamerinių orkestrų išsiskiria aukštu profesionalumu, puikia garso kokybe, technika ir atlikimo kultūra. Dar jis pasižymi pakankamai originalia atlikimo maniera – dažnai koncertuose griežia be dirigento. Tačiau koncerte „Miesto labirintas“ Mindaugo Bačkaus vadovaujamam orkestrui diriguos pripažintas batutos meistras Modestas Pitrėnas.
Ne tik klaipėdiečiai pageidauja dažnai matyti šią kūrybingą asmenybę prie dirigento pulto. Lietuvos nacionalinės premijos laureato M.Pitrėno pasirodymų geografija kasmet plečiasi į visas pasaulio puses. Jis dirigavo Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungos Tarybai skirtame koncerte, pernai rudenį vykusiame prestižiniame Briuselio menų centre BOZAR, kuriame dainavo Violeta Urmana, grojo Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO). Sankt Galeno operos teatre (Šveicarija) M.Pitrėnas pernai pastatė Richardo Wagnerio operą „Skrajojantis olandas“. Jis vadovavo R.Wagnerio operos „Rienzi“ koncertiniam atlikimui, kuriuo sausio mėnesį Rygoje prasidėjo Europos kultūros sostinės renginiai.
Dirigentas nuolat rengia programas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje su minėtu LNSO ir Lietuvos kameriniu orkestru bei stato spektaklius Lietuvos operos ir baleto teatre.
Susiejo teatras ir literatūra
Koncerte Klaipėdoje M.Pitrėnas diriguos XX ir XXI a. muziką, kurios autorius skiria tiek laiko ir erdvės atstumai, tiek meniniai imperatyvai. Tačiau visus kūrinius sieja vaizdingumas, teatrališkumas ar literatūrinės inspiracijos.
Igorio Stravinskio „Pulčinela“ – elegantiška neoklasicistinė siuita, sudaryta iš muzikos baletui, kuriam kompozitorius panaudojo G.B.Pegolesi muzikos fragmentus. Muzika atkurs commedia dell arte kaukių paradą, kuriame teatrališkas efektų spindesys, ironija susilies į tikrą fejerverką.
Claude’o Debussy simfoninis preliudas „Fauno popietė“, kurį įkvėpė poeto simbolisto Stéphane Mallarmé poema, skambės ne simfoninės versijos, bet Arnoldo Schoenbergo aranžuotas mažesnės sudėties orkestrui. Subtili šio impresionistinio kūrinio spalvų paletė žadins klausytojų fantaziją.
Dainuos R.Vaicekauskaitė
Osvaldo Golijovo Trys dainos sopranui ir orkestrui leis išsiskleisti solistės Ramintos Vaicekauskaitės talentui. Džiugu, jog Raminta – Kauno muzikinio teatro primadona – mėgsta kūrybinius iššūkius ir entuziastingai imasi naujų, dar nedainuotų kūrinių partitūrų. Trys O.Golijovo dainos bus atliekamos jidiš, ispanų ir anglų kalbomis. Itin išraiškinga šio kūrinio instrumentuotė kurs nerealų ir slėpiningą garsų pasaulį.
Ramintos sopranas skambės ir klaipėdietės kompozitorės Loretos Narvilaitės kūrinyje „Atviras miestas“, pernai sukurtame ir atliktame „Gaidos“ festivalyje Vilniuje. Po premjeros Asta Andrikonytė rašė: „Kūrinys švytėjo spontanišku nuoširdumu ir šiluma. Įkvėpta Jurgos Ivanauskaitės ir Algimanto Mackaus eilių, autorė sukūrė poetišką ir gyvybingą, kupiną gyvenimo džiaugsmo odę miestui“.
Skaitys D.Meškauskas
Aktoriui Dariui Meškauskui „Atvirame mieste“ patikėtas skaitovo vaidmuo. Jis kalbės apie egzistencines problemas, prisiminimus ir būties vienatvę prabylančiais tekstais, kurie sudarys ryškų kontrastą energingam, pozityviam orkestro charakteriui. Ne tik plastiški M.Pitrėno mostai, bet ir ekspresyvi D.Meškausko vaidyba turėtų stipriai paveikti šio teatrališko kūrinio įtaigą bei dramaturgiją.
„Per šimtmečių šimtmečius miestas darėsi vis tobulesnis labirintas, kad žmogus pats su savimi nebesusitiktų. [...] Kas išdrįs pasitraukti į mišką, tyrus, dykumą, kalnus, uoloje iškaltą atsiskyrėlio buveinę?“ – J.Ivanauskaitės žodžiais klaus ištikimas savo profesijos riteris, turintis ypatingą sugebėjimą valdyti žmones.
Tuo darsyk bus galima įsitikinti Klaipėdos muzikos pavasario koncerte balandžio 17 d. 18 val. Klaipėdos koncertų salėje. 17 val. vyks prieškoncertinis susitikimas su atlikėjais. Jie ir festivalio organizatoriai tikisi, kad „Miesto labirintas“ publiką patrauks išraiškingais muzikos vaizdiniais, o impresionistiniame gamtos ar urbanistiniame miesto peizažuose klausytojai atras sau artimų ir jaudinančių motyvų.
Naujausi komentarai