Klaipėdos pilies džiazo festivalis nenustoja stebinti

  • Teksto dydis:

Trečiasis Klaipėdos pilies džiazo festivalio vakaras buvo audringas. Tiesa, žaibavo ir griaudėjo ne iš dangaus, o nuo scenos. Žvelgiant į į susirinkusiųjų veidus, buvo akivaizdu, kad ištikimiausiems džiazo muzikos gerbėjams jokios gamtos stichijos nebūtų galėjusios sukliudyti atvykti į šeštadienio koncertus. Tai nestebina, nes programoje mirgėjo ryškiausių džiazo žvaigždžių vardai.

Šeštadienio vakarą pirmoji į sceną pakilo ekspresija, žaismingumu, išskirtiniu vokalu bei užkrečiamu juoku garsėjanti atlikėja Monika Liubinaitė, geriau žinoma kaip Monika Liu (Lietuva). Šios atlikėjos gebėjimas akimirksniu transformuotis iš šėliojančios paauglės į elegantišką damą atsispindi ir muzikoje. Ji neuždaro savęs muzikos stilių rėmuose ir nepaiso nusistovėjusių standartų. Monika Liu gali būti visokia ir kiekviena jos versija tampa geriausia. Pasirodymo metu atliktos dainos iš debiutinio albumo „Melodija“ sulaukė didžiausio klausytojų dėmesio. Ar galėjo būti kitaip? Nostalgiškas retro skambesys apgaubė publiką praeito šimtmečio dvasia ir panardino į prisiminimų gelmes. Iš atlikėjos lūpų nuskambėjęs meilės pažadas buvo skirtas kiekvienam klausytojui ir jis sulaukė plojimų atsako.

Antrieji scenoje pasirodė „Karl Frierson & Bedroom Music Orchestra“ (JAV, Vokietija, Ukraina). Karlas Friersonas daugeliui džiazo mylėtojų žinomas kaip legendinės „De Phazz“ vokalistas, sodraus, gilaus, jaudinančio, virtuoziškai valdomo balso savininkas, kurio klausant tiesiog šiurpsta oda. Jo artistiškumas, ekspresija ir visiškas susiliejimas su muzika tarsi kviečia drauge pasinerti į jausmų ir muzikos ekstazę. Šį kartą Karlą scenoje išvydome su muzikantų grupe iš Odesos miegamojo studijos – „Bedroom Music Orchestra“ (Ukraina). Nors grupės pavadinime galima įžvelgti miego terapijos pažadą – tai klaidinga interpretacija. Šis jungtinis projektas užsnūsti neleido nė vienam klausytojui. Tai buvo tiesiog neįmanoma!

Po pertraukėlės festivalio svečiai mėgavosi užburiančio balso atlikėjos Nino Katamadze (Sakartvelas) pasirodymu. Tai buvo vienas įsimintiniausių festivalio momentų. „Nino Katamadze & Band“ atliekami kūriniai yra unikalūs ir saviti. Juose susipina džiazo, roko, lounge ir etnografinės muzikos stiliai. N. Katamadze atliekamos magiškos improvizacijos, nepakartojama džiazo ir folkloro motyvų sintezė bei neprilygstama atlikimo technika negalėjo nežavėti. Dainomis ji rauda, dainomis ji juokiasi, dainomis ji siekia paliesti kiekvieną jos klausantį. Panašu, kad po šio koncerto N. Katamadze pasivys ne vienas muzikinės meilės prisipažinimas.

Šeštadienio vakarą vainikavo džiazo uraganas, svingo karalienė, moteris orkestras – vokalistė, multiinstrumentalistė Gunhild Carling su grupe „Carling family band“ (Švedija). Šio momento daugelis klausytojų laukė labai nekantraudami. Ne pirmą kartą Klaipėdos pilies džiazo scenoje koncertuojanti atlikėja, Lietuvoje turi didelį būrį gerbėjų, kurie puikiai žino, kokį furorą sukelia kiekvienas šios charizmatiškos, energingos ir nepaprastai talentingos atlikėjos pasirodymas. Šį kartą G. Carling taip pat nenuvylė publikos. Ji nenustojo stebinti išskirtiniu vokalu, gebėjimu groti eile muzikos instrumentų ir net keliais – vienu metu. Pasirodę festivalio scenoje, „Carling family band“ dar kartą įrodė, kad gali išjudinti net rimčiausiai nusiteikusią publiką ir įsukti žmones į siautulingą „džiazuojantį tornadą“. Neverta stebėtis, jų muzikos ritmams neatsispiria net Švedijos karalius!

Nuskambėjus paskutiniams renginio akordams, Klaipėdos pilies džiazo festivalio organizatoriai taria didelį ačiū visiems klausytojams, kurių meilės muzikai įrodymas slypėjo po lietuje permirkusiais skėčiais ir spindėjo akyse, kai tų skėčių neprireikė. „Gera muzika – geriems žmonėms“ turi skambėti, nepaisant pokyčių pasaulyje. Dėkojama už įsiklausymą į prašymus laikytis saugumo reikalavimų. Džiazo muzikos mylėtojai dar kartą įrodė, kad geba linksmintis, neprarasdami atsakomybės jausmo ir saugodami vieni kitus.

Renginio metu buvo taikytos saugumo ir prevencinės priemonės:

žmonės periodiškai įspėti pranešimais laikytis saugaus atstumo, raginti dezinfekuoti rankas bei dėvėti apsaugines veido kaukes;

po kiekvieno koncerto darytos pertraukos ir žmonių prašyta išsiskirstyti bei pasivaikščioti atokiau nuo scenos, kol vedėjas paskelbia apie kito koncerto pradžią;

festivalio teritorijoje esančiose sanitarinėse zonose įrengtos dezinfekcinio skysčio stotelės, kurias nuolat pildė savanoriai;

renginių vietoje, Kruizinių laivų terminale, prieigose veikė mobilus COVID-19 testavimo punktas, visi norintys galėjo atlikti SARS-CoV-2 antigeno testą, taip pat greitąjį serologinį SARS-CoV-2 antikūnų testą;

penktadienį (rugpjūčio 6 d.) ir šeštadienį (rugpjūčio 7 d.), nuo 16 iki 20 val., Pilies ir Žvejų gatvių sankirtos skvere veikė mobilus vakcinavimo punktas, kuriame be išankstinės registracijos, dviejų gamintojų vakcinomis, galėjo pasiskiepyti kiekvienas pageidaujantis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ss

ss portretas
nu ka dabar dudorius sakys del padidejusios covid...

>

> portretas
Jie atvyko ne iš kaimo, o Klaipėdoje esančio dispanserio, kuris randasi adesu Bangų 6A.

to ižeide

to ižeide portretas
Kad rusiškai pasisveikino? Iš kokio jus kaimo busit atvyke i Klaipeda:)
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių