„PADI DAPI Fish“ premjera kvies pažvelgti į kasdienybės akvariumo vidų

  • Teksto dydis:

Šį šeštadienį ir sekmadienį 19 val. klaipėdiečių šokio teatras „PADI DAPI Fish“ ir menininkų grupė „Žuvies akis“ pristatys ypatingą premjerą – netradicinį choreografės Aušros Krasauskaitės šokio spektaklį „Akvariumai“.

Pro biuro vitrinas

Žiūrovai kviečiami šilčiau apsirengti, nes stebėti spektaklį galės ne patalpoje, o lauke, žvelgdami pro stiklines S.Daukanto g. 3 pastato pirmojo aukšto biuro vitrinas.

...Lengvu džiazo melodijos ritmu keliaujame į darbą. Spėję pagurkšnoti kavos, peržvelgti naujienas, nusipurtyti miego dulkes, apžiūrėti pražydusias gėles, nukritusius lapus ar sniego purumą. Nusišypsoti praeiviui, su kolegomis nekantriai aptarti laukiančius darbus, viltingai, motyvuotai imtis savo pareigų... Dabar, vis populiarėjant kavai kartoniniuose puodeliuose, greitiems užkandžiams ir skubėjimui, kuris dažnai įrėminamas stikline vitrina, – tai telieka seniai išblukusi svajonė.. Viskas atvira, afišuojama, gal todėl vis dažniau prireikia kostiumų – kaukių, kurios įprasmina užimamas pareigas ir sugestijuoja, kaip turi atrodyti sekretorė, buhalterė, vadybininkas, direktorius, ir taip toliau, ir panašiai.

Be gailesčio ir patetikos

Kūryba, menas niekada nelieka socialinės egzistencijos pašonėje. Kiekvienas pokytis arba buvimas tokiu pačiu yra analizuojamas ir net inspiruoja Pegasą intensyviau suplasnoti sparnais. Tad nieko nuostabaus, kad jaunieji kūrėjai, paskendę saviegzistenciniuose ieškojimuose, apsidairo ir imasi permąstyti tai, ką mato, bei įkūnyti savomis išraiškos priemonėmis.

A.Krasauskaitė – jauna balerina, šokio mokytoja ir choreografė, griebianti šiandienos iššūkius į kumštį. Tarpdiscipliniškumas bei būtis nuolatinėje kaitos, gyvenimo skubant būsenoje, saviafišavimas – temos, kurias menininkė be gailesčio ir romantizuotos patetikos interpretuoja šiuolaikinio žmogaus žvilgsniu.

Juk viskas prasideda nuo mažų dalykų. Į bežodį spektaklį ji supynė pasvarstymus, kaip žmonės dirba, kasdien ateina į patalpas, kuriose nevalingai, lyg prekės afišuojami už stiklo; kaip pradedama ir baigiama darbo diena, kai patalpoje, įjungus šviesą, praeiviai gali matyti tavo batų raištelius... Ar tokia architektūra įprasmina vietos dvasią? Ar žmogų paverčia beveidžiu kaukėtu darbuotoju? Kai kurie nesusimąsto, ką reiškia būti darbo vietoje, nors joje praleidžia po 8 valandas, o dažnai ir daugiau.

Sujungė skirtingas patirtis

Galbūt dėl to, kad nebijo iššūkių, o gal todėl, kad Aušra pati nardo tarp klasikinio baleto ir šiuolaikinio šokio, spektakliui „Akvariumai“ pasirinkta ne „formato“ komanda. Šįkart scenoje susitiks „PADI DAPI Fish“ šokėjai Darius Berulis ir Dovilė Binkauskaitė, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro balerina Urtė Bareišytė, Kauno valstybiniame muzikiniame teatre šokanti Auksė Mikalajūnaitė ir ansamblio „Lietuva“ šokėjas Mantas Černeckas. Drauge jungdami skirtingas patirtis, šokio tradicijas, tačiau vienijami vienos idėjos, atlikėjai pasitelks netradicinės erdvės panaudojimo galimybes.

Buvimas tarp žmonių, žmogumi, gyvenimas šiandienoje – amžinos kūrybinę vaizduotę kurstančios temos. Šįkart netradicinėje erdvėje žiūrovų laukia susitikimas su šokėjais, kurie nevengia praverti biuro durų ir patys tapti jo darbuotojais. Tik savaip – išlikdami ištikimi šokiui, meną priartindami prie socialinės aplinkos, o ne siekdami jo autonomiškumo.

Spektaklis bus rodomas nemokamai.  Trukmė – 40 min.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių