Teatras atveria duris premjera: klaipėdiečiams – pamėgti ir nauji spektakliai

Naujasis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatymas žiūrovų laukia jau rytoj. Naujuosiuose teatro rūmuose klaipėdiečiams siūlomi jau pamėgti ir keli nauji spektakliai.

Sugrįžo dar kartą

Šios savaitės pabaigoje Muzikiniame teatre tikimasi žiūrovų antplūdžio. Jų laukia pirmą kartą Lietuvoje pristatyta Philipo Glasso opera „Kelionė“.

Šiai operai statyti buvo paskelbtas konkursas.

Jis sulaukė didelio susidomėjimo – buvo gautos net 43 paraiškos iš Lietuvos ir užsienio šalių: Italijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Meksikos, Ispanijos.

Konkurso nugalėtojais tapo režisierė Chiara Osella iš Italijos ir jos suburta komanda: Carlo Massari (režisūra, choreografija), Eleonora Peronetti (scenografija) ir Emilia Zagnoli (kostiumų dizainas).

Trijų veiksmų opera „Kelionė“ buvo sukurta Metropolitan operos užsakymu 500-osioms K. Kolumbo kelionės į Ameriką metinėms paminėti.

Operos „Kelionė“ muzikos vadovas ir dirigentas Dante Santiago Anzolini – įvairiapusiškumu ir erudicija pasižymintis muzikas – dirigentas, pianistas, kompozitorius ir aranžuotojas, pelnęs tarptautinį pripažinimą išskirtinėmis vėlyvojo romantizmo ir šiuolaikinės muzikos interpretacijomis.

Maestro yra savotiška legenda. 1994 m. jis Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatė G. Verdi operą „Traviata“. Nepaisant prabėgusių dešimtmečių, mūsų miesto publika vis dar prisimena šį pastatymą.

D. S. Anzolini teigė, kad vėl dirbdamas Klaipėdoje jaudinosi net labiau nei pirmą kartą, nes šis darbas gali būti jo savotiška padėka miestui ir atsisveikinimas.

Įveikė iššūkius

Italų kūrėjai Klaipėdoje susidūrė su netikėtais iššūkiais. Jiems teko suprasti, kokios yra naujojo teatro scenos galimybės.

Opera „Kelionė“ buvo sukurta Metropolitan operos užsakymu 500-osioms K. Kolumbo kelionės į Ameriką metinėms.

Kitas iššūkis – teatro pasirinktas Ph. Glasso kūrinys. Pasak režisierės, operos „Kelionė“ premjera skirta drąsiems: tiek teatrui, tiek statytojams, tiek publikai.

Šioje operoje vienodai svarbūs ir unikalūs visi dalyviai – solistai, choras, baleto artistai, orkestras. Pastatyme bus momentų, kur savo meistrystę galės pademonstruoti solistai, tačiau bus vietų, kur ypač sužibės choro balsai. Didžiulėse, epiškose operos scenose išvysite daugybę „Kelionės“ dalyvių.

Ph. Glassas ir pagal jo sukurtą pasakojimą libretą sukūręs Davidas Henry’is Hwangas nutarė pasakoti ne vien apie Kristupo Kolumbo atradimus, bet apie visą žmoniją.

Režisierė Ch. Osella pasakojo, kad šis spektaklis kupinas daugybės ryškių ansamblių, didingos muzikos, herojai blaškosi po įvairiausius istorijos laikotarpius ir vietas: čia jie vandenyne, čia Ispanijos karalių rūmuose XV a. pabaigoje, čia Žemėje prieš pirmąjį ledynmetį, o galiausiai vėl skrodžia visatą erdvėlaivyje. Ir visam tam parodyti naudojamas vienintelis didelis scenografijos elementas, kuris gebės greitai transformuotis.

Choreografas ir režisierius C. Massari teigė, kad visą operos trukmę šokėjai dalyvauja veiksme, suteikdami subtilų, bet stiprų fiziškumo pojūtį, sustiprinantį ir meninę išraišką.

Jis tikino, kad dainuojantys ir šokantys artistai nors ir kalbės kiekvienas savo meno rūšies kalba, bet susilies į bendrą visumą.

Pagalvojo apie visus

38-asis teatro sezonas bus išskirtinis tuo, kad žiūrovams teatralai pateiks ne tik kelias premjeras, bet ir ankstesni pastatymai naujosiose scenose bus rodomi pirmą kartą, tad juos taip pat galima priskirti premjeroms.

Šį sezoną klaipėdiečių dar laukia šokio spektaklis „Legenda“. Jame bus pasakojama apie prūsų sukilimo vadą, natangų karžygį Herkų Mantą.

Vasarį numatoma žiūrovus pakviesti į dar vieną premjerą – pasaulyje populiarų miuziklą „Matilda“. Jis sukurtas kompozitoriaus ir dainų tekstų autoriaus Timo Minchino ir libreto autoriaus Denniso Kelly pagal to paties pavadinimo Roaldo Dahlio knygą vaikams.

Pagrindinių vaidmenų atlikėjai dar nežinomi, paskelbta atranka, kurioje raginami dalyvauti ir gabūs Klaipėdos vaikai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių