„TheATRIUM“ festivalis pristato O. Koršunovo premjerą ir ypatingus svečius

  • Teksto dydis:

Pokalbiai su maištinguoju lenkų režisieriumi Janu Klata, kultiniu rusų režisieriumi Dmitrijumi Krymovu, dėl savitos „Makbeto“ interpretacijos tarptautine žvaigžde tapusiu italu Alessandro Serra, pasaulinė Oskaro Koršunovo spektaklio „Otelas“ pagal Williamo Shakespeareʼo dramą premjera – tai dalis įvykių, kuriuos pristato Klaipėdos dramos teatro rengiamas tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM“.

Meistriškumo dirbtuvės

„Nors ketvirtus metus iš eilės rengtas didysis „TheATRIUM“ festivalis dėl koronaviruso pandemijos vasaros pradžioje neįvyko, jo komanda intensyviai dirbo ir teatrą mėgstantiems žmonėms paruošė svarbių ir įdomių įvykių“, – apie reikšminga teatrine erdve tapusio festivalio modifikaciją pasakojo Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys.

Festivalio įvykių srautą spalio 8–10 d. pradėjo žymios lenkų režisierės Agatos Dudos-Gracz vizitas. Ji vedė meistriškumo dirbtuves aktoriams. Pati savo spektakliams tekstus rašanti, jų scenografijas ir kostiumus kurianti režisierė vadinama išskirtinio, sunkiai bet kokiam įvardijimui pasiduodančio teatro kūrėja. 2018 m. „TheATRIUM“ programoje su dideliu pasisekimu buvo parodytas jos spektaklis „Ponia bus patenkinta, arba Veikalas apie paskutines vestuves Kamyko kaime“.

Vizito Klaipėdoje metu kalbinta A.Duda-Gracz sakė, kad net jei pandemija priminė, jog teatras žmonėms nėra reikšmingiausias dalykas, ji pati be jo negali įsivaizduoti savęs. Anot viešnios, „net dėl vieno žmogaus verta kurti didelius spektaklius su didelėmis aktorių trupėmis, sudėtinga scenografija, muzika ir apšvietimu“. Režisierė į Klaipėdą grįš šią žiemą kurti spektaklio, įkvėpto žymaus XVII a. italų tapytojo Michelangelo Caravaggio gyvenimo.

Pažintis su įžymiausiais

Platesnei publikai susipažinti su A.Duda-Gracz bus galima specialiai „TheATRIUM“ parengto vaizdo įrašo formatu – režisierė pasakos apie savo vaikystę, pažintį su teatru, savo kūrybos gaires. Tokiais pat įrašais teatro gerbėjams bus pristatytas Klaipėdoje jau dirbęs, Auksiniu scenos kryžiumi už spektaklio „Mama drąsa“ režisūrą apdovanotas latvių režisierius Elmaras Senkovas ir italas Alessandro Serra – su pastaruoju apie kūrybą kalbėsis Klaipėdos dramos teatro meno vadovas Gintaras Grajauskas.

Numatoma, kad teatro gerbėjai galės gyvai susitikti su režisieriais Janu Klata ir Dmitrijumi Krymovu. „J.Klatos nereikia pristatinėti – jis yra buvęs Lietuvoje. Tai labai aštraus braižo režisierius, nesvarbu, kokį kūrinį imtų – jis visada mato tai, kas šiuo metu vyksta aplinkui, kas aktualu. J.Klata nevengia tiesiai išsakyti savo nuomonės, tai juntama jo spektakliuose“, – apie svečią pasakojo T.Juočys. J.Klatą kalbins teatro kritikė Ramunė Balevičiūtė.

Pirmiausia kaip dailininkas, scenografas buvęs žinomas D. Krymovas šiuo metu Rusijoje laikomas kultiniu režisieriumi. Galimybę bendrauti su šiuo režisieriumi teatro vadovas laiko išskirtiniu įvykiu: „D.Krymovas yra reiškinys, man jo kūryba – kaip realistiškas fantastinis filmas. Sunku apibūdinti tai, kaip jis geba lengvai kalbėti apie labai sunkius dalykus.“ Planuojamą pokalbį su D.Krymovu ves teatro kritikas Julijus Lozoraitis.

Klaipėdos dramos teatre šiemet režisierės A. Leonovos pastatyto spektaklio „Tinklas“ pagal G.Grajausko pjesę akimirka. / „Kemel photography“ nuotr.

Pristatydamas režisierius, T.Juočys pabrėžė jų norą bendrauti tiesiogiai, būti vienoje erdvėje su žmonėmis. „Bendraudamas su J.Klata jaučiu, kad sustoti privertusi situacija jį veda iš proto – jis nori atvažiuoti, susipažinti, pabendrauti su publika, pats įkvėpti pozityvesnių pojūčių. D.Krymovas lygiai taip pat trokšta susitikti gyvai. Tteatrą virtualioje erdvėje jis vadina laiminga mirtimi – internetas lyg ir pilnas teatro, bet jis nyksta, muzika sustoja“, – kalbėjo teatro vadovas.

Kitų metų preliudas

Klaipėdos dramos teatro meno vadovas G.Grajauskas teigė, kad ruošiantis „TheATRIUM“ įvykiams teko pasverti nemažai kintamųjų: „Mums atrodė, kad, jei tiesiog rodysime spektaklių įrašus – iš dalies juos prarasime. Pirmoji viruso banga parodė, kad vaizdo įrašai neatstoja tikrų spektaklių. Didieji pasaulio teatrai dalijosi puikių spektaklių įrašais, iš pradžių jie buvo žiūrimi, bet vėliau žiūrovų dėmesys prapuolė, jie suprato, kad tai, ką mato ekrane, labai skiriasi nuo to, ką matytų scenoje.“

Anot teatro meno vadovo, nutarta susitelkti į pačius spektaklių režisierius: „Pakalbinti juos įdomu ir vertinga, juolab kad ne visi jie gerai žinomi Lietuvoje. Pavyzdžiui, italų teatras kur kas mažiau pažįstamas nei kinas. O pokalbiuose dalyvaujantys režisieriai šiuo metu yra vieni įdomiausių visoje Europoje.“ G.Grajauskas svarstė, kad pažintis su režisieriais yra preliudas ateinantiems „TheATRIUM“ metams: „Jų spektaklius rodysime kitais metais, o tai, kas vyks dabar, – puiki įžangą į šių režisierių kūrybą, jos supratimą.“

G.Grajauskui antrino ir T.Juočys: „Kartais nukenčiame per mažai išaiškindami atvežamus spektaklius. Dažnai sunku publikai paaiškinti režisieriaus sprendimus, gal net rizikinga pačiam teatrui gromuliuoti ir pateikti atsakymus. O režisieriai suteiks progą giliau suvokti jų kuriamą teatrą, jo kūrimo mechanizmą. Susipažinus su vieno ar kito režisieriaus mąstymu ir pasauliu, bus lengviau patirti jų spektaklius.“

Internetu pasiekiamų pašnekesių ciklą su režisieriais papildys T.Juočio ir G.Grajausko diskusija, lydėjusi O.Koršunovo spektaklio „Mūsų klasė“ pagal Tadeuszo Słobodzianeko pjesę rodymą vienoje aktyviausių Maskvos virtualių platformų – Voznesenskio centre.

Vietoj Avinjono – Klaipėda

„TheATRIUM“ įvykių sraute – ir trys spektakliai. Vienas didžiausių festivalio įvykių – lapkričio 12-ąją numatyta O. Koršunovo spektaklio „Otelas“ pagal W.Shakespeare’o pjesę pasaulinė premjera. Ji šią vasarą turėjo vykti prestižiniame Avinjono festivalyje Prancūzijoje.

Po premjeros vyks O. Koršunovo ir filosofo Kasparo Pociaus diskusija apie „Otelo“ kūrybos procesą, W.Shakespeare’o kūrybos aktualumą šiuolaikiniame visuomeniniame, kultūros ir politikos kontekste.

Praėjusį ketvirtadienį parodytas režisierės Agnijos Leonovos spektaklis „Tinklas“ pagal G. Grajausko pjesę. „Vertiname šį spektaklį kaip tarptautinį projektą, – kalbėjo T. Juočys. – Jis nebuvo suplanuotas, bet jo kūrimui susibūrė įdomi tarptautinė komanda, pirmą kartą naudojome tokias technologijas. Dar nesame turėję tiek daug technologijomis paremto spektaklio.“

Vienas iš spektaklių vyks virtualioje erdvėje – „TheATRIUM“ internetinėje svetainėje bus galima pamatyti lenkų režisieriaus Krzysztofo Warlikowskio spektaklio „Išvykstame“ pagal Hanocho Levino pjesę transliaciją. Festivalio įvykių datas galima rasti „TheATRIUM“ svetainėje www.theatrium.lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Stasė

Stasė portretas
Nėra taip blogai... O to, kas pradžiugina ir suteikia optimizmo, gal ne teatre, o artimųjų tarpe reikėtų ieškoti. Ypač izoliacijos, pandemijos metu. Gal Grajausko pjesės ir ne idealios, bet tai yra savita šiam kraštui ir miestui. Patarčiau tai vertinti, ne tik kritikuoti.

Nusivylimas

Nusivylimas portretas
Nusivyliau "Saulės vaikų " premjera. Žiūrovai palieka salę po pirmos veiksmo. Liūdna, kai kviečiami beviltiški kitų šalių režisieriai.... Kaip pasiilgome TIKRŲ spektaklių, kurios pradžiugina, suteikia optimizmo. Ypač izoliacijos, pandemijos metu. Savo teatrą kolektyvą dievinau, bet pabaodo "nuolatinis Grajauskas "ir silpnos pjesės.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių