Pereiti į pagrindinį turinį

Uostamiesčio licėjaus konferencijoje – moksleivių branda

2014-05-15 13:26
Konferencija: moksleiviai, pasirinkę juos dominančią mokslo sritį, vadovaujami mokytojų, per mokslo metus parengia mokslinius darbus, kuriuos pristato visai licėjaus bendruomenei.
Konferencija: moksleiviai, pasirinkę juos dominančią mokslo sritį, vadovaujami mokytojų, per mokslo metus parengia mokslinius darbus, kuriuos pristato visai licėjaus bendruomenei. / Vytauto Petriko nuotr.

Dvi dienas trukusi tradicinė Klaipėdos licėjaus moksleivių mokslinės-tiriamosios veiklos konferencija "Ieškau. Tiriu. Mąstau" pasiekė finišo tiesę. Tradicinis renginys susirinkusiuosius nustebino brandžiais, informatyviais bei nuotaikingais jaunuolių pranešimais.

Patarė nenustoti gilintis

Prasidedant antrajai konferencijos dienai, moksleivius atskubėjo pasveikinti ir Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.

"Turbūt mokiniai esame visą savo gyvenimą, o neretai į moksleivį reikėtų pažvelgti lyg į savo mokytoją, iš kurio galime pasisemti žinių. Jaunimui linkiu drąsos apginti savo mintis, atremti kritiką. Ir ne tik pristatant nuveiktus darbus, bet ir kasdieniame gyvenime", – teigė meras.

Anot jo, į pasaulį ir jį supančius reiškinius visada sudėtingiau žvelgti giliau.

"Tačiau tirdami ir gilindamiesi, turite galimybę išvengti lengvai prieinamų ir matomų dalykų. Pasiekti esmei dažnai reikia intelekto, žinių, pastangų, ambicijų, drąsos ir veržlumo", – kalbėjo V.Grubliauskas.

Linkėjo pažinimo

Klaipėdos licėjaus bendruomenę šiltu žodžiu pasitiko ir Klaipėdos miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Virginija Kazakauskienė.

"Garsiajame Johano Volfgango Gėtės kūrinyje "Faustas" Mefistofelis Faustui yra pasakęs – teorija, brolau, sausa šaka, tačiau gyvenimo vaisingas medis žydi. Visi puikiai žinome, kokios dažnai perkrautos teorija yra ugdymo programos. O praktinių dalykų – mažoka. Tačiau viskas priklauso nuo pedagogų ir pačių mokinių. Ši konferencija ir yra skirta tiems pumpurėliams, kurie vėliau ant gyvenimo pažinimo medžio  pražys gražiausiais žiedais", – teigė V.Kazakauskienė.

Klaipėdos licėjus glaudžiai bendradarbiauja su Klaipėdos universiteto mokslininkais. Todėl neatsitiktinai mokyklos moksleivių bei pedagogų pasveikinti atvyko Klaipėdos universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto dėstytoja doc. dr. Raimonda Mineikienė.

"Tikiuosi, kad savo darbuose išsaugosite ir įtvirtinsite save. Svarbu ne tik įprasminti, bet ir suteikti sau reikšmę bei savo mintimis paskatinti kurti kitus", – sakė R.Mineikienė.

Lavina moksleivius

Klaipėdos licėjaus direktorės doc. dr. Reginos Kontautienės teigimu, kasmet mokykloje organizuojama mokslinė-tiriamoji veikla padeda lavinti mokinių loginį mąstymą, moko naudotis mokslinės literatūros šaltiniais, ugdyti žinių sisteminimo įgūdžius, tiriamąsias kompetencijas bei skatinti mokinių pažintinį aktyvumą.

Moksleiviai, pasirinkę juos dominančią mokslo sritį, vadovaujami mokytojų, per mokslo metus rengia mokslinius darbus, kuriuos pavasarį pristato visai moksleivių bendruomenei tradicinėje mokyklos mokslinės tiriamosios veiklos konferencijoje "Ieškau. Tiriu. Mąstau".

Pasak mokyklos direktorės, šiais metais vykusioje konferencijoje buvo pristatytas 41 pranešimas. Darbus rengė beveik visi vyresnių bei žemesnių klasių mokiniai arba mokinių grupės.

Pirmąją konferencijos dieną 5–8 klasių licėjaus moksleiviai pristatė 13 pranešimų. Antrąją 9–11 klasių įstaigos atstovai – dar 28.

Temų įvairovė nustebino

Šių metų moksliniai-tiriamieji darbai – įvairios tematikos iš skirtingų mokslo sričių: matematikos, fizikos, biologijos, chemijos, lietuvių, anglų, vokiečių, rusų kalbų ir literatūros, istorijos, etikos, psichologijos ir menų.

Moksleivių pranešimai prikaustė susirinkusiųjų dėmesį tokiomis netikėtomis temomis kaip "Populiariausių dainų anglų kalba įtaka paauglių gyvenimui", "Velnio vaidmuo lietuvių liaudies pasakose ir Kazio Borutos romane "Baltaragio malūnas". Moksleiviai domėjosi rusų ir lietuvių gramatikos skirtumais, vardų ir pavardžių kilme, Fibonačio skaičių seka, visatos teorijų raida, begalybės metamorfozėmis, Platono kūnų geometrija, aiškinosi Napoleono mirties versijas, žmogaus ir augalo ryšį Antikos mituose.

Rengdami darbus, mokiniai analizavo mokslinę literatūrą, atliko įvairius empirinius tyrimus, taikė skirtingus matematinius, laboratorinius, apklausos ir kitus tyrimo metodus. Gimnazinių klasių mokiniams tokia veikla mokykloje yra privaloma.
 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų