Eksperimentinė instaliacija
Naujausioje menininko A. Danusevičiaus parodoje pristatoma eksperimentinė piešinių, keramikos ir tapybos instaliacija, nukelianti į kiek baugų, paslaptingą, bet spalvotą vaizduotės pasaulį. Eksponuojamuose beformiškuose, medžiagiškuose eksperimentiniuose darbuose skleidžiasi intuicija, vitališkumas, improvizaciniai elementai ir spontaniškumas.
Pasak menotyrininkės Jolantos Marcišauskytės-Jurašienės, „kurianti ir griaunanti pirmapradė energija A. Danusevičiaus kūriniuose mainosi ir žaismingai flirtuoja, čia nusivesdama į klampius pasąmonės požemius, čia panardindama į svaiginančias žiedų haliucinacijas. Socialiniai ir lyties tapatumai maišosi, jungiasi ir čia pat vėl išvirsta į multipotencialu trykštančią beformę medžiagą. Atsikartojantys gamtos motyvai – gyvastingi, žavūs, paslaptingi ir kartu seksualiai dviprasmiški, flirtuojantys su žiūrovų pojūčiais.“
A. Danusevičiaus darbai. Asmeninio archyvo nuotr.
A. Danusevičiaus konceptualūs meno darbai – tarytum savotiškas pirmapradis giluminis portretas. Menininkas kviečia žiūrovus atsitraukti nuo kasdienių rūpesčių ir užsimiršti. Autorius, kūrinius palikdamas atvirus interpretacijai, atrodo, klausia: „Ką jauti? Ką matai? Kokius jausmus, išgyvenimus tau tai primena?“
A. Danusevičius – jaunosios kartos tapytojas, Lietuvos šiuolaikinio meno scenoje debiutavo dar studijuodamas. 2017 m. jis baigė doktorantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje ir stažuotę Danijos karališkojoje dailės akademijoje. Nuo 2004 m. dalyvauja jungtinėse parodose, o nuo 2008 m. surengė kelias personalines parodas Lietuvoje, Danijoje ir Vokietijoje. Jis ne kartą tapo konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ finalininku ir laureatu. A. Danusevičiaus darbų galima rasti šiuolaikinio meno kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.
B. Drenkwitzo videokūriniai. Asmeninio archyvo nuotr.
Virtuozas iš Vokietijos
Menininko iš Vokietijos B. Drenkwitzo parodoje „Nematerialus turinys“ / „Immaterial Production“ bus apžvelgti pastaraisiais metais menininko sukurti darbai.
B. Drenkwitzo (gim. 1978 m.) kūryba įkvėpta devintojo dešimtmečio estetikos, persismelkusios tuo metu sparčiai augusio pasaulinio kapitalizmo poveikio: politinių perversmų, turtinės nelygybės, pasaulinės žiniasklaidos ir alternatyvios muzikos bei mados, įskaitant elektroninę popmuziką ir hiphopą. Devintasis dešimtmetis buvo ir Afrikos bado era, šaltojo karo įkarštis, kartu ir jo pabaiga, kurią žymėjo Berlyno sienos griūtis. Įtakingi to laikotarpio meno judėjimai, ko gero, darę poveikį ir B. Drenkwitzo asmeniniam braižui – „Neo-geo“, „The Pictures Generation“ ir tarptautinė neoekspresionizmo tendencija, pasireiškusi Vokietijoje, JAV, Italijoje, kurioje ji buvo žinoma „Transavanguardia“ vardu. 2011 m. vaizdo menininkas B. Drenkwitzas gavo vieną prestižiškiausių meno apdovanojimų savo šalyje, t. y. garsios vokiečių skulptorės Emy Roeder prizą.
B. Drenkwitzo videokūriniai. Asmeninio archyvo nuotr.
B. Drenkwitzas daug metų kuria vaizdo performanso ir vaizdo portretų srityje. Jis studijavo medijų meną prestižinėje dailės mokykloje Maince („Mainco Kunsthochschule“) pas prof. Dieterį Kiesslingą ir Kelno medijų meno akademijoje („Kunsthochschule für Medien Kelne“) pas prof. Mischą Kuballą. Ilgainiui jo meninis medijų meno ir fotografijos suvokimas išsikristalizavo iki tokio lygmens, kad dabar jis naująsias medijų formas traktuoja kaip savarankišką „skulptūrinį elementą“, o tai leidžia jas integruoti į „ekspansyvias instaliacijas“. Menininko kūrybos ašis – laiko tema, laiko sąvoka ir vaizdo perdavimo poveikis žiūrovams. Jo videokūriniuose išgyvenamas laiko bėgimas, akimirkos trukmė ar, priešingai, akimirkos ramybė ir susikaupimas.
Naujausi komentarai