„Džiaugiuosi, kad mūsų visa didelė festivalio bendruomenė kurs tą terpę, kuri bus kitokia nei būdavo iki šiol, turės didesnę sinergiją su bendraminčiais ir kitais žmonėmis. Šiandien man kilo tokia mintis, kad festivalį reikia rengti taip, lyg jis būtų paskutinis, bet tikėtis, kad bus dar vienas. Tikiuosi, kad visi dalyviai ir klausytojai, išėję iš šio ar bet kurio kito festivalio koncerto, liks sužavėti. Tai svarbu ne tik tiems, kurie atvyko čia koncertuoti, festivalio rengėjams, bet ir patiems miesto gyventojams“, – sveikinimo kalboje sakė festivalio meno vadovas Mindaugas Bačkus.
Muzikai neabejingas Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas džiaugėsi festivalio augimu ir neabejojo, kad sulauksime ir kito tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso.
„Festivalio dinamikos augimas per dvejus metus nuo praėjusio festivalio vystėsi žaibišku greičiu. Ši dinamika įkvepia ir baugina: o kas bus toliau? Neabejoju, kad visos klaipėdiečių ir miesto svečių mintys yra sutelktos į didžiąją violončelės savaitę. Ji reikšminga jau net nebe Klaipėdai, ne Europai, o pasauliui. Būtina padėkoti festivalio rengėjams, kuriems šios šventės organizavimas kainavo daug jėgų. Tačiau susidomėjimas festivaliu, jo augimas visomis prasmėmis viską atperka“, – kalbėjo V. Grubliauskas.
Festivalio atidarymo koncertas turėjo aiškią temą – jis buvo skirtas litvakų, Lietuvos žydų, atminimui. Koncerto dirigentas, solistai bei kompozitoriai buvo žydų tautybės menininkai, pasklidę po visą pasaulį.
Pirmą kartą viešėjusi Lietuvoje iš Londono atvykusi pasaulinio pripažinimo sulaukusi violončelininkė Natalie Clein turi lietuviškų šaknų – jos proseneliai kilę iš Akmenės. Ji atliko Ernesto Blocho kūrinį „Schelomo“.
Iki 18 metų Lietuvoje gyvenęs žymus violončelininkas, dirigentas ir pedagogas David Geringas yra lietuviškos violončelės šauklys pasaulyje, taip garsinantis Lietuvos vardą. Jis su orkestru atliko Anatolijaus Šenderovo kūrinį „Koncertas in Do“, skambėjusį tarsi requiem neseniai mus palikusiam kompozitoriui.
Koncerto dirigentas, pianistas, kompozitorius iš Izraelio Gilas Shohatas dirigavo savo kūrinį „Koncertą violončelei ir simfoniniam orkestrui“, kurio solo partiją griežė Izraelio violončelininkas Hillelas Zori. Jo griežimas tarptautinėje spaudoje apibūdinamas kaip gyvoji jungtis tarp didžiųjų romantinių stilių ir žydiškosios tradicijos.
Publika, atėjusi paklausyti garsiausių pasaulio violončelininkų, kiekvieną kūrinį palydėdavo garsiomis ovacijomis.
Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis uostamiestyje tęsis iki gegužės 11 dienos.
Naujausi komentarai