Kitas svarbus etapas – projekto viešas svarstymas su visuomene, kurio metu Atgimimo aikštės projekto rengėjai pasirengę atsakyti į miesto bendruomenės klausimus. Preliminari viešo projekto svarstymo data – mažiau negu po mėnesio, sausio 10 d. Apie šį renginį bus paskelbta viešai: klaipėdiečiai kviečiami sekti informaciją ir aktyviai dalyvauti projekto pristatyme.
Įgyvendinti šį projektą savivaldybei svarbu dėl turimų įsipareigojimų išspręsti parkavimo vietų klausimą šalia Atgimimo aikštės įsikūrusiam Muzikiniam teatrui. Ir ne tik: kad automobilių stovėjimo vietų ypač trūksta miesto centre, akivaizdu kiekvieno didesnio renginio metu. Sprendžiant šią problemą, deramo dėmesio sulauks ir reprezentacinė aikštė, kurią rekonstruojant bus išsaugota vertingiausia jos puošmena – brandūs medžiai.
Manome, kad pasiūlyti Atgimimo aikštės sprendiniai papuoš miestą ir bus visapusiškai naudingi miestui.
„Labai gerai, kad šį kartą projektas apima ne tik pačią Atgimimo aikštę ir automobilių saugyklą, bet ir daug išsamiau analizuoja aikštės gretimybes, sąsajas su viešuoju transportu, pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūra. Manome, kad pasiūlyti Atgimimo aikštės sprendiniai papuoš miestą ir bus visapusiškai naudingi miestui“, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Požeminė automobilių stovėjimo aikštelė – būtinybė
Pirmiausia Atgimimo aikštėje ketinama pastatyti požeminę dviejų aukštų parkavimo aikštelę, kurios bendras plotas 8428 kv. m. Čia numatyta įrengti apie 218 automobilių stovėjimo vietų, iš jų 8 bus skirtos žmonėms su negalia, sanitarines bei technines patalpas. Taip pat bus įrengtos 4 elektromobilių įkrovimo prieigos su galimybe, esant poreikiui, ateityje jų įrengti daugiau. Įvažiavimas į požeminę aikštelę – iš Naujojo Sodo g. ir Liepų g. (projektuojamas atskiru projektu), išvažiavimas numatomas į skersgatvį, besijungiantį su Danės gatve. Tikimasi, kad, realizavus susisiekimo su parkavimo aikštele sprendinius, sumažės tarša centrinėje miesto dalyje, nes automobilių vairuotojams nebereikės sukti ratų aplink senamiestį, ieškant vietos automobiliui. Vis dėlto patogiausia į miesto centrą bus keliauti viešuoju transportu. Pėstiesiems ties išėjimu iš požeminės aikštelės į Herkaus Manto g. numatyta perėja, o nuo vasaros kaitros ir gatvės, kurioje vyksta intensyvus transporto eismas, bus galima pasislėpti naujos alėjos medžių šešėlyje.
Požeminės parkavimo aikštelės Atgimimo aikštėje dalį rengę projektuotojai bendrovė „SRP Projektas“ susidūrė su neeiliniais iššūkiais: būsimojo požeminio garažo vietoje yra aukštas gruntinio vandens lygis bei silpnas gruntas, todėl automobilių saugyklos sienos projektuojamos iš plieninių įlaidų – tokių, kokie naudojami tvirtinant upės krantines. Požeminės automobilių aikštelės dugnas ir perdangos – gelžbetoninės monolitinės plokštės, o po kolonomis – gręžtiniai poliai.
Techninis projektas, siekiant rekonstruoti Atgimimo aikštę, buvo parengtas ir anksčiau – 2019 m., bet neracionalūs jo sprendiniai miesto netenkino, todėl, gavus praėjusiais metais atlikto projekto audito išvadas, sutartis su ankstesniais techninio projekto rengėjais buvo nutraukta. Techninio projekto auditą atlikusi bendrovė „Hidrosfera“ paruošė alternatyvius požeminio garažo laikančiųjų konstrukcijų įrengimo variantus, numatančius, kaip galima atpiginti vienos parkavimo vietos įrengimo kainą. Vietoj brangių gręžtinių betoninių polių konstrukcijos nuspręsta rinktis ekonomiškai naudingesnį sprendimą – metalinius įlaidus. Projektavimo konkursas paskelbtas vadovaujantis šio audito išvadomis.
Kiek miestui kainuos įgyvendinti projektuotojų sprendinius, paaiškės techninio projekto rengimo metu.
Atgimimo idėjų ieškojo istoriniame palikime
Atgimimo aikštės antžeminės dalies projektinius pasiūlymus parengė kita vilniečių įmonė – „Cloud architektai“. Pirminę idėją ji pristatė 2018 m., kuomet savivaldybės skelbtame Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektavimo konkurse dalyvavo jungtinėje veikloje su viena šalies statybos bendrove, kurios pateikta automobilių stovėjimo aikštelės įrengimo kaina miesto netenkino, todėl sutartis buvo nutraukta. Savivaldybės kvietimu „Cloud architektai“ sutiko toliau dalyvauti Atgimimo aikštės projekte.
Projekto sprendiniai parengti, vadovaujantis pagarbos išlikusiam kultūros paveldui ir miesto istorijai principais. Siūloma vizualiai sumažinti Atgimimo aikštės erdvę apželdintų žemės pylimų pagalba, atkartosiančių buvusio užstatymo struktūrą. Projektuotojų pasiūlytos aikštės reljefo formos yra artimos miesto gynybinių pylimų sistemai, kurios viena dalis pateko ir į dabartinės Atgimimo aikštės pietrytinę pusę. Pagrindinis aikštės akcentas – tai senosios Klaipėdos maketas, kuriame lankytojai galės atrasti svarbiausius išlikusius ar jau sunykusius istorinius miesto kvartalus, atskirus pastatus, gatves ir aikštes, o kai reikės, šis akcentas galės tapti scena. Šis akcentas – alternatyva ankstesniam „Dangaus veidrodžiui“. Planuojama, kad, lyginant su ankstesniu pasiūlymu, dabartinio sprendinio įgyvendinimo kaina bus žymiai mažesnė.
Aikštė suprojektuota kaip atvira erdvė, ji galės būti pritaikyta masiniams miesto renginiams, bet tuo pačiu bus patraukli kasdieniame gyvenime: jauki, apsodinta želdynais (apželdinimo projektas bus parengtas techninio projekto rengimo metu). Suformuota nauja erdvinė struktūra – lengvai prieinama iš visų pusių, atsisakant laiptų, klombų, kurios gali trukdyti žmonėms patekti į aikštę.
Kadangi aikštės tvarkymo darbai bus vykdomi istorinėje Klaipėdos miesto dalyje, numatyta atlikti ir detalius archeologinius tyrimus. Pažymėtina, kad Atgimimo aikštės sutvarkymo projektas bus vystomas be 2014 m. patvirtinto detaliojo plano keitimų ar koregavimų.
Po viešo svarstymo su visuomene prasidės techninio projekto rengimo darbai, įskaitant tyrinėjimus ir kitas susijusias paslaugas.
Naujausi komentarai