Alaus perkama vis mažiau

Alaus perkama vis mažiau

2009-07-21 23:59
Tendencija: šią vasarą lietuviai alaus perka kur kas mažiau nei anksčiau.
Tendencija: šią vasarą lietuviai alaus perka kur kas mažiau nei anksčiau. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Nors kasmet vasarą alaus būdavo parduodama daugiausiai, šiemet ši taisyklė nepasitvirtino. Prekybos centruose alaus pardavimai smuko daugiau nei 30 proc.

Perka per akcijas

Kasmet prasidėjus vasaros sezonui alaus pardavimai imdavo sparčiai kilti, tačiau šiemet situacija pasikeitė. Pasak bendrovės "Maxima LT" atstovės spaudai Renatos Saulytės, šių metų gegužę ir birželį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, alaus parduodama apie 33 proc. mažiau.

Pasak jos, nors buvo tikimasi, kad ekonominė krizė paveiks ir alaus pardavimus, tačiau tikrai nesitikėta tokio ženklaus pardavimų sumažėjimo.

"Kad pardavimai kris, žinojome, nes apskritai šiemet jie smuko visose srityse, tačiau tikrai nesitikėjome, kad tiek daug. Manėme, jog galbūt alaus bus parduodama vos keliais procentais mažiau. Vis dėlto šiemet žmonės iškylų prekėms apskritai pagaili pinigų – kur kas mažiau perkama šašlykų, taip pat palapinių, miegmaišių ir kitų daiktų", – situaciją komentavo R.Saulytė.

Nors dažnai patys gamintojai skelbia nuolaidas lietuviškam alui, itin suaktyvinti jo pardavimų tai nepadeda.

"Žinoma, akcijos vis dar veikia, jų metu visada prekių, kurios siūlomos su nuolaida, parduodama daugiau, tačiau pasibaigus joms, pardavimai vėl sumažėja. Anksčiau alaus gamintojai skelbti akcijų neskubėdavo, o dabar pastebėję, kad pardavimai sparčiai mažėja, įvairias nuolaidas pirkėjams siūlo patys", – kalbėjo R.Saulytė.

Priežasčių daug

Pašnekovė sako, jog alaus pardavimai sumažėjo dėl kelių priežasčių. Ji įsitikinusi, kad viena pagrindinių tai, jog prasidėjus ekonominiam sunkmečiui žmonės ėmė itin taupyti, todėl daugelis atsisako ne pačių būtiniausių prekių.

Taip pat tiek ir alaus, tiek ir kitų svaigiųjų gėrimų pardavimui itin neigiamai atsiliepė draudimas pardavinėti alų nuo 22 val.

Anot R.Saulytės, galbūt alaus parduodama mažiau ir dėl to, kad iki šiol šalyje vyravo prasti orai. Tad tikimasi, jog atšilus bei prasidėjus atostogų sezonui alaus bus perkama daugiau.

"Gamta taip pat daro įtaką tiek ir alaus, tiek ir vaisvandenių pardavimams, nes kai šalta ar lyja, žmonės neiškylauja. Jei orai išliks geri, tikėtina, kad iškylų sezonas įsibėgės, o tai sujudins ir rinką", – teigė pašnekovė.

Pamėgo užsienietišką alų

Nors Lietuvos gamintojų alaus nuperkama vis mažiau, kur kas paklausesnis nei anksčiau tapo užsienietiškas.

R.Saulytės duomenimis, itin didelio pirkėjų susidomėjimo sulaukė neseniai rinkoje pasirodęs lenkiškas alus. Taip pat gana paklausūs tapo Čekijos, Bulgarijos, Vokietijos ir kitų šalių alaus rūšys.

"Manau, jog importuotą alų žmonės pradėjo pirkti vedami smalsumo, nes jie nori paragauti ne tik lietuviško, bet ir kitokio alaus. Kai pasiūlome kokią nors naujo užsienietiško alaus rūšį, jo paklausa išauga net iki 200 proc. Taip neseniai atsitiko su lenkišku alumi", – prisiminė R.Saulytė.

Be to, jos teigimu, dažnai importuotas alus yra pigesnis, ypač lenkiškas, galbūt dėl to kai kurie žmonės ir renkasi užsienietišką alų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų