„Ten yra toks ypatingo tikslumo pozicionavimo prietaisas. Šiais laikais turbūt visi žinome, kas yra GPS. Bet ši sistema turi tam tikrą paklaidą. Pavyzdžiui, telefone – kokių dviejų metrų. Labai tiksliu GPS’u galima pamatuoti plius minus dešimt – dvidešimt centimetrų tikslumu“, – aiškino uosto gilinimo rangovo atstovas Algirdas Žukauskas.
Šis prietaisas gerokai tikslesnis, jo paklaida – vos vienas centimetras.
„Veikia šiek tiek kitokiu principu nei įprasti GPS, kurio gal ir aš nesugebėčiau labai tiksliai paaiškinti“, – juokėsi A.Žukauskas.
Prietaisas padeda nustatyti tikslią vietą, kur turi būti statomi atraminės sienos vamzdžiai.
„Atraminė sienutė susideda iš vamzdžių ir vadinamojo špunto – tokio lakštinio plieninio įlaido. Kas tris metrus išdėstome vamzdžius. Tarp jų įleidžiame tą plieninę „lentą“. Be galo svarbu tiksliai pozicionuoti vamzdį, kad jis „atsistotų“ į koordinatę, kuri nurodyta projekte“, – pasakojo rangovo atstovas.
Prietaisą iš Vokietijos atsigabeno viena uosto gilinimo darbus atliekančių įmonių.
„Sienutę įgramzdinsime, ir tada bus galima gilinti uosto kanalą. Sienelė bus puslankiu apie šiaurinį ir pietinį bangolaužius“, – paaiškino A.Žukauskas.
Baigus darbus šiauriniame mole, įrenginys bus perkeltas į pietinį.
Uosto gilinimo darbams naudojami ir kitokie prietaisai – povandeniniai zondai, taip pat skraidyklės.
„Dronais skraido belgų įmonė, kuri dėlioja tuos akmenis tetrapodus ir paskui matuoja, kiek padeda, kiek trūksta“, – sakė A.Žukauskas.
Šiuo metu vykdomi laivybos kanalo gilinimo iki 15 metrų gylio darbai.
Iki 2023-iųjų planuojama kanalą pagilinti dar – iki 15,5–16 metrų.
Dar po metų tikimasi pratęsti darbus, kad būtų pasiektas 17–17,5 metro gylis.
Naujausi komentarai