Pereiti į pagrindinį turinį

Ant šiaurinio molo – neįprastas įrenginys

2021-07-18 09:00

Prie jūros vartų ant šiaurinio molo vaikštinėjančius klaipėdiečius jau kurį laiką stebina neįprastas įrenginys. Ryškių spalvų juosta apvyniotas vamzdį primenantis prietaisas styro tiesiai iš betono. Pasirodo, tai – matavimo prietaisas. Jį naudoja uosto kanalą gilinanti įmonė.

Pastatė: ypatingo tikslumo prietaisas padeda nustatyti, kur įbesti atraminius vamzdžius. Pastatė: ypatingo tikslumo prietaisas padeda nustatyti, kur įbesti atraminius vamzdžius.

„Ten yra toks ypatingo tikslumo pozicionavimo prietaisas. Šiais laikais turbūt visi žinome, kas yra GPS. Bet ši sistema turi tam tikrą paklaidą. Pavyzdžiui, telefone – kokių dviejų metrų. Labai tiksliu GPS’u galima pamatuoti plius minus dešimt – dvidešimt centimetrų tikslumu“, – aiškino uosto gilinimo rangovo atstovas Algirdas Žukauskas.

Šis prietaisas gerokai tikslesnis, jo paklaida – vos vienas centimetras.

„Veikia šiek tiek kitokiu principu nei įprasti GPS, kurio gal ir aš nesugebėčiau labai tiksliai paaiškinti“, – juokėsi A.Žukauskas.

Prietaisas padeda nustatyti tikslią vietą, kur turi būti statomi atraminės sienos vamzdžiai.

„Atraminė sienutė susideda iš vamzdžių ir vadinamojo špunto – tokio lakštinio plieninio įlaido. Kas tris metrus išdėstome vamzdžius. Tarp jų įleidžiame tą plieninę „lentą“. Be galo svarbu tiksliai pozicionuoti vamzdį, kad jis „atsistotų“ į koordinatę, kuri nurodyta projekte“, – pasakojo rangovo atstovas.

Prietaisą iš Vokietijos atsigabeno viena uosto gilinimo darbus atliekančių įmonių.

„Sienutę įgramzdinsime, ir tada bus galima gilinti uosto kanalą. Sienelė bus puslankiu apie šiaurinį ir pietinį bangolaužius“, – paaiškino A.Žukauskas.

Baigus darbus šiauriniame mole, įrenginys bus perkeltas į pietinį.

Uosto gilinimo darbams naudojami ir kitokie prietaisai – povandeniniai zondai, taip pat skraidyklės.

„Dronais skraido belgų įmonė, kuri dėlioja tuos akmenis tetrapodus ir paskui matuoja, kiek padeda, kiek trūksta“, – sakė A.Žukauskas.

Šiuo metu vykdomi laivybos kanalo gilinimo iki 15 metrų gylio darbai.

Iki 2023-iųjų planuojama kanalą pagilinti dar – iki 15,5–16 metrų.

Dar po metų tikimasi pratęsti darbus, kad būtų pasiektas 17–17,5 metro gylis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų