Pereiti į pagrindinį turinį

Apsispręsta dėl molų rekonstravimo

2018-02-28 06:49
DMN inf.

Klaipėdos jūrų uosto molai bus rekonstruojami neilginant jų ir nekeičiant planinės padėties. Tokiai pietinio ir šiaurinio bangolaužių rekonstrukcijos alternatyvai pritarė Klaipėdos uosto plėtojimo taryba.

Apsispręsta dėl molų rekonstravimo
Apsispręsta dėl molų rekonstravimo / Uosto direkcijos nuotr.

Pagal pirmąją alternatyvą, kuriai pritarė susisiekimo ministro vadovaujama Klaipėdos uosto plėtojimo taryba, esami pietinis ir šiaurinis molai rekonstrukcijos metu bus paaukštinti ir sustiprinti, tačiau jų planinė padėtis nebus keičiama. Ties abiejų molų dalimi bus įrengtos atraminės sienutės.

Rekonstrukcijos metu įplaukos kanalo kryptis bus pasukta maždaug 11 laipsnių, plotis uosto vartuose po rekonstrukcijos bus 184 m (šiuo metu yra 150 m).

Įgyvendinus šią alternatyvą į Klaipėdos uostą galės įplaukti didžiausi šiuo metu į Baltijos jūrą galintys įplaukti laivai su maksimalia 15,2 m grimzle.

„Šis projektas yra labai svarbus, nes jį įgyvendinus į uostą galės įplaukti didžiausi Baltijos jūroje plaukiojantys laivai. Tai yra pareiškimas apie naujus kokybinius Klaipėdos uosto parametrus“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Pasirinktas rekonstrukcijos variantas yra optimalus ir juo pasiekiame visus pagrindinius uždavinius, kuriuos sau keliame. Tai stipriai gerintų Klaipėdos uosto įvaizdį, atsirastų galimybė priimti didžiausių į Baltijos jūrą galinčių įplaukti parametrų laivus. Ši rekonstrukcija leistų žymiai padidinti uosto saugumą esant sudėtingoms oro sąlygoms“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Skaičiuojama, kad įgyvendinti pirmąją molų rekonstrukcijos alternatyvą prireiks apie 41,8 mln. Eur. Didžiąją lėšų dalį tikimasi gauti iš ES fondų. Numatoma, kad molų rekonstrukcija be projektavimo darbų truks apie dvejus metus.

Navigacinių sąlygų tyrimai ir hidrodinaminis modeliavimas buvo atliekamas septynioms alternatyvoms. Iš jų toliau nagrinėti buvo atrinktos trys. Pagal maksimalios rekonstrukcijos variantą, kuriam nebuvo pritarta, būtų statomas naujas pietinis molas ir du atskiri nauji bangolaužiai jūroje, rekonstruojamas šiaurinis molas, įplaukos kanalo kryptis būtų labiau pasukama. Kanalo plotis uosto vartuose po rekonstrukcijos būtų 230 m. Orientacinė šios alternatyvos įgyvendinimo darbų kaina – apie 190 mln. Eur be PVM.

Uosto plėtojimo taryba posėdžio metu taip pat pritarė Klaipėdos uosto bendrojo plano konkretizuotiems sprendiniams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų