Pereiti į pagrindinį turinį

Atgimimo aikštei su požemine automobilių saugykla – žalia šviesa

2019-09-26 09:37

Ketvirtadienį Klaipėdos miesto taryba pritarė pabrangusiam Atgimimo aikštės rekonstrukcijos variantui su požemine automobilių aikštele. Miestui mašinų saugyklos įrengimas po žeme atsieis apie 11 mln. eurų.

Atgimimo aikštei su požemine automobilių saugykla – žalia šviesa
Atgimimo aikštei su požemine automobilių saugykla – žalia šviesa / Projektuotojų vizualizacijos nuotr.

Po projektu nepatenkintų klaipėdiečių piketo, klausimų ir ilgų diskusijų politikai galiausiai davė palaiminimą Atgimimo aikštės sutvarkymui ir požeminės aikštelės statybai.

Tarybai savivaldybės administracija siūlė dvi alternatyvas: rekonstruoti antžeminę dalį nelendant po žeme. Šiuo variantu aikštės rekonstrukcija atsieitų apie 5 mln. eurų (ES lėšos – kiek daugiau nei 2,6 mln. eurų).

Antroji alternatyva – įrengti vieno aukšto požeminę aikštelę (nuo 157 iki 184 stovėjimo vietų, priklausomai nuo jų išdėstymo). Tačiau išlaidos padidėtų per 11 mln. eurų.

Pačios požeminės aikštelės statybos vertė – daugiau nei 10,6 mln. eurų, dar pusę milijono kainuotų archeologiniai tyrimai, 138,350 tūkst. eurų – inžinerinės paslaugos. Vienos stovėjimo vietos įrengimo kaina – nuo 60 iki 70 tūkst. eurų. Bendra projekto vertė – daugiau nei 16 mln. eurų.

Kaina į neregėtas aukštumas iššoko, nes aikštelė statoma faktiškai pelkėje – atlikus išsamius geologinius grunto tyrimus paaiškėjo, kad statybą apsunkina vandeningi nestabilūs gruntai.

Prieš prasidedant tarybos posėdžiui jos narė Nina Puteikienė siūlė išbraukti Atgimimo aikštės klausimą iš darbotvarkės ir nukelti jį tolesniam laiku. Vis dėlto politikai balsavimu pareiškė kitokią valią.

Prieš prasidedant tarybos posėdžiui jos narė Nina Puteikienė siūlė išbraukti Atgimimo aikštės klausimą iš darbotvarkės ir nukelti jį tolesniam laiku.

Tiek tarybos narių, tiek visuomenės ažiotažą keliantis klausimas liko darbotvarkėje.

Pristatydamas miesto valdžios poziciją Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis ragino politikus palaikyti projektą ir pritarti variantui su požemine aikštele. Esą nereikėtų pamiršti ir savivaldybės įsipareigojimo Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui įrengti papildomas 116 naujų stovėjimo vietų.

Jo teigimu, darnaus judumo planams požeminė aikštelė neprieštarauja, priešingai – padės išspręsti automobilių stovėjimo vietų trūkumą miesto centre, kai į senamiestį po kiek daugiau nei dešimties metų nebegalės patekti taršios transporto priemonės.

G.Neniškio žodžiais, būtų liūdna jei nuo sovietmečio investicijų neturėjusios Atgimimo aikštės tvarkyba nepajudėtų iš mirties taško.

Tarybos nariai šiuo klausimu laikėsi dviejų pozicijų – vieni ragino nebevilkinti ir pritarti, kiti – atidėti projektą ir ieškoti kur kas pigesnių variantų.

Politikas Aidas Kaveckis siūlė administracijai paieškoti paties pigiausio sprendimo ir balsuoti už aikštės sutvarkymą su automobilių saugykla.

„Mūsų miestas, kad ir trečias, neturi būti uodega“, – išrėžė politikas.

„Ar 16 mln. eurų išlaidos – racionalus sprendimas? Jums neatrodo, kad efektyviau būtų investuoti į pietinę miesto dalį ir ten padidinti automobilių stovėjimo vietas?“ – klausė tarybos narys Viačeslavas Titovas.

Pastabų ir aštrios kritikos projektui tradiciškai pažėrė Nina Puteikienė.

Pasak G.Neniškio, realizavus projektą finansinė grąža garantuota. Jis patikino, kad bus ieškoma galimybių, kaip atpiginti ir maksimaliai sumažinti projekto sąmatą.

Atėjus balsavimo laikui V.Titovas dar sykį paprašė atidėti projekto svarstymą, tačiau jam pritarta nebuvo.

Balsuojant du kartus, didžioji dalis politikų pasisakė už tai, kad Atgimimo aikštė būtų rekonstruojama, po žeme įrengiant automobilių aikštelę.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų