Šį mėnesį Klaipėdos uoste turi būti užbaigtas vadinamasis didysis gilinimas. Pagal jį laivybos kanalas uoste nuo Danės upės žiočių iki Jūrų perkėlos išgilintas nuo 13 iki 14,5 metro, praplatintas nuo 120 iki 150 metrų.
Prieš metus šių darbų už 129 mln. litų ėmėsi olandų kompanija "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV".
"Darbai jau baigti šešiuose baruose iš trylikos. Prasidėjo išgilintų barų priėmimas. Iki balandžio 22 dienos, kaip numatyta sutartyje, turi būti iškastas ir į jūros sąvartyną išgabentas visas gruntas – apie 4,4 mln. kubinių metrų", – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Infrastruktūros departamento vadovas Vidmantas Paukštė.
Gilinant uostą olandų kompanija parodė, ką reiškia dirbti našia europietiška technika. Iki tol gilinimai Klaipėdos uoste vykdavo triukšmingai – dugną brūžinančių žemkasių kaušų garsai sklisdavo į miestą. Olandų naudojama technika dirbo tyliai, tad klaipėdiečiai uosto gilinimo net nepajuto.
Pabaigus didįjį gilinimą uostas ir toliau bus gilinamas. Nors kanalas bus gilus, maži gyliai prie krantinių ribos didelių laivų atplaukimą. Todėl ateityje teks gilinti akvatorijas ir prie atskirų krantinių.
Šiuo metu ta pati olandų kompanija "Van Oord" gilina dalį akvatorijos, kur bus statomas suskystintųjų gamtinių dujų terminalas ir priimami dujovežiai. Šis gilinimas turės būti baigtas iki birželio 15 dienos. Tikimasi, kad darbai bus atlikti greičiau ir prasidės SGD terminalo pirso statybos.
Naujausi komentarai